دوشنبه 17 تیر 1398 - 15:55

نقادی تند و تیز ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد از دولت از کجا آب می خورد؟/+پیشنهاد بویرنیوز

شرایط کنونی کشور و فشار کشورهای بیگانه برای نا امید کردن مردم از دولت و نظام جمهوری اسلامی،  لزوم هوشیاری بیش از پیش همه مسئولان و به ویژه ائمه جمعه و جماعات برای مقابله با این فشارهای روانی را ضروری ساخته است.

به گزارش بویرنیوز، ائمه جماعات کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های خود انتقادات بسیار تندی را متوجه مسئولان استان می کنند، این نقدها گاه آنچنان تند میشود که خواننده مطلب فکر می کند پای غرض شخصی در میان است!

در خصوص چند نکته قابل ذکر است:

انتقادات و مسائل روز باید فریاد زده شود و به سمع و نظر مردم برسد و تریبون های نقادی هم باید برای جلوگیری از رخوت و رکود دستگاه ها باشد، این خواسته مردم هم هست، انتظار از ائمه جمعه هم سکوت و یا تعریف و تمجید نیست، اما نقادی باید درست و به شیوه صحیح باشد، نقد صحیح و در قالب ظرفیت ها، امکانات و داشته های استان باشد نه آرمان ها!، باید با در نظر گرفتن جامع شرایط و با علم کامل به موضوعات باشد.

گاهی سخنان برخی ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد بسیار تند و بی رحمانه میشود، اینکه هر هفته یک مسئول و دستگاه را با شدید ترین لحن و بیان نقد کنید بدون اینکه راهکار و پیشنهادی ارائه دهید چندان مطلوب به نظر نمیرسد و کمکی که نمی کند هیچ، بخشی از توان دستگاه ها را متوجه رفع این حواشی میکند.

این شیوه نقادی در کهگیلویه و بویراحمد بسیار پر رنگ تر  و ملموس تر از سایر استان ها است، و باید چرایی این مساله شفاف شود، حتماً  میگویید مشکلات اینجا بیشتر است، بله ما هم قبول داریم، اما اینچنین بیان بدون علم و تخصص مشکلات، فقط تیشه به ریشه امید مردم از وعده های دولت و نظام میزند.

اکنون در شرایطی که کشور با مسائل ریز و درشت داخلی و خارجی مواجه است و دشمن به دنبال تزریق روحیه نا امیدی در مردم است، سخنان برخی از ائمه جمعه استان و بی تفاوت جلوه دادن دولت در قبال خواسته های مردم، متاسفانه بازی در زمین دشمن و کمک به پروژه نا امید سازی مردم است.

ای کاش خودتان هم جوابگوی وظایف تان باشید، طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ارتباط مستمر با جوانان و تقویت روحیه دینی مردم از وظایف مهم شما است، خوب است پاسخ دهید چه کار کرده اید که هر روز از صفوف نمازگزاران کاسته شده و به ویژه حضور جوانان در مساجد بسیار کمرنگ شده است و بی بند و باری و بی حجابی جوانان طبق گفته های خودتان در استان بیداد می کند؟ فکر نمیکنید فاصله گرفتن تریبون های نماز جمعه و جماعات از رسالت اصلی شان، موجب کم شدن گرایش ها به این مکان مقدس و کم شدن اثرگذاری آن شده است؟

نقد کردن و صحبت کردن راحت است، همه میتوانند ساعت ها نقد کنند، اما واقعیت این است در شرایطی که دشمن فشار را مضاعف کرده و حتی فروش نفت بعنوان اصلی ترین منبع درآمد کنونی کشور را محدود کرده است و همین امر اعتبارات بودجه ای سازمان ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده و از طرفی نیمتوان مالیات ها را بخاطر وضع مملکت افزایش داد و درآمدهای مالیاتی هم قابل افزایش بیش از اینها نیست، مدیریت سخت است  البته توصیه و پیشنهاد ما اینست در این شرایط مدیریت سازمان ها و دستگاه ها را برای مدتی هم به شما بسپارند شاید شما بهتر بتوانید امورات را پیش ببرید!

بنای دفاع از مدیران را نداریم چرا که سوء مدیریت سبب برخی کاستی ها شده است، اما ایجاد حاشیه بر اساس اطلاعات ناقص هم کمکی به بهبود نخواهد کرد، اگر توانستید کاری کنید که مردم و مسئولان همصدا با هم با شناخت ظرفیت ها و پتانسیل ها در مسیر توسعه قدم بردارند آنوقت میتوانید ادعا کنید در وظایف تان موفق بودید، اگر توانستید امید و نشاط را در جامعه و به ویژه در میان جوانان استان ترویج دهید ، اگر مردم را در مسیر توسعه با مسئولان همراه کردید و موانع اجتماعی را مرتفع کردید آنوقت است که باید گفت موفق بودید، وگرنه نقد و چالش و سخنان تند، بدون ارائه پیشنهاد و راه حل اثرگذار، که از هر کسی به سادگی بر می آید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=305104
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رضا گفت:

    خدااایا بزنش و او کوه دیر😢

  2. کریم گفت:

    امامان جمعه دستشان خالی هست فقط یک تریبون نماز جمعه دارند اگه قرار باشه توی این تریبون فساد ودزدی و کم کاری مسولین را اعلام نکند پس کجا اعلام کنند دولت شیخ حسن ولیبرالها هم دارد بدون توجه به فشار اقتصادی بر مردم برنامه های خودش بعنی سند بیست سی ونگاه به بیگانگان را اجرا میکند

  3. سید گفت:

    یعنی چی که انتقاد نکند، اینقدر بی عدالتی، تبعیض، رابطه بازی، جناحی، سیاسی بازی در دستگاه ها وجود دارد، آوقت، میگویید که ائمه جمعه انتقاد نکنند، این همه گرانی که وجود دارد نتیجه عملکرد ضعیف دولت است، مدیران بی لیاقت و بی تدبیر که وجود دارد، باید انتقاد شود، یکی از ملاک های ائنه جمعه علاوه بر دینداری، شجاعت آنان در برابر ظلم، بی عدالتی، تبعیض، مبارزه با مفاسد اقتصادی و … می باشد.

  4. ناشناس گفت:

    حله

  5. ناشناس گفت:

    همین که شما بدونیین کافیه

  6. حق گفت:

    تمام اختلافات را امامان جمعه بوجود می اورند چرا از مموتی که کشور را هرج ومرج کرد وگرانی هم بی داد می کرد ومقابل رهبر ایستاد وکشور را غارت کرد چیزز نگفتند چون که هم طیف وهم عقیده شان بود کسی به حرف انها گوش نمی کند

  7. امیر گفت:

    به نظر میرسد عده ای دنبال خاموش کردن صدای رسای ائمه جمعه و جماعات هستند. اگر مسئولین درست به وظایف خود در حکومت اسلامی عمل کنند خطبای جمعه و جماعت قطعا از آنها حمایت خواهند کرد. مگر دولت دولت بیتفاوتی نیست؟رسانه ها نیز باید روشنگرانه عمل کنند از جمله بویر نیوز.خاموشی در برابر ظلم و بی عدالتی را ترویج نکنید. ائمه جمعه باید روشنگری کنند مگر آئین نماز جمعه عبادی سیاسی نیست. اینجور پیش برود کارمان با کرام الکاتبین است.

  8. کریم گفت:

    عزت و شرف ایرانی بودن را در دوره دکتر احمدی نژاد دیدیم ولی در دوره شیخ حسن همه اش تحقیر وبدبختی

  9. ناشناس گفت:

    عالی بود

  10. داود گفت:

    نقد بایدمنصفانه باشد ودر اینکه این دولت ضعیف عمل کرده و بیشتر در استان ما عشتاد درصد مدیران کل از دو طایفه ی خاص یعنی طوایف نمایندگان هستند هم شکی نیست و مثل روز روشنه .من از سایت بویرنیوز خواهش میکنم لیست مدیران کل همراه با طایفه انها را بیان کنند چون فاز نقد منصفانه این سایت خیلی دلبری میکنه

  11. سردار خیبر گفت:

    سلام.شما در جایگاهی نیستید که از ائمه جمعه انتقاد کنید.دنبال خبر برای سایتتون جای دیگه بگردید.هم یه تریبون را داریم اینو هم بایکوت کنید.

  12. جانباز گمنام گفت:

    کارفرهنگی وعملکرد امامان جمعه در سطح استان پیداست وبوضوح دیده می شود باتوجه به اینقدر هزینه های می شود خروجی ندارد وهروز فاصله نسل جوان از نماز بیشتر می شود اگر بتوانند وظیفه خودرا که کارفرهنگی است انجام دهند بهتر است تا اینکه فقط انتقاد کنند و راه حلی هم نتوانند ارایه دهند

دیدگاه شما