پنجشنبه 13 تیر 1398 - 11:34

همه نکات مهم در خصوص کنکور ۹۸

در کنکور سراسری امسال، یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب شرکت کردند که از این تعداد، ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر در گروه ریاضی و فنی، ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر در گروه علوم تجربی، ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ نفر در گروه علوم انسانی، ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر در گروه هنر و ۱۰ هزار و ۸۷ نفر در گروه زبان‌های خارجی ثبت نام کردند.

کارنامه اولیه کنکور سال تحصیلی 98-99 پس از برگزاری آزمون امروز و فردا و پس از تصحیح برگه‌ها، در دهه دوم مردادماه ۹۸ منتشر می‌شود و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته خواهند شد با در نظر گرفتن ظرفیت دانشگاه‌ها در مهلت اعلام شده نسبت به انتخاب رشته اقدام می‌کنند.

به گزارش بویرنیوز ، چهل و نهمین فرایند آزمون سراسریدانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی کشور در ۳۸۱ شهرستان و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزار شد.

آزمون سراسری سال ۹۸ برای رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای پذیرشدانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی، دوره‌های نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت هفت و نیم صبح امروز پنجشنبه ۱۳ تیرماه آغاز شد.

درب حوزه‌های امتحانی رأس ساعت هفت صبح بسته شد و بر اساس برنامه زمان‌بندی از پیش تعیین شده داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی همچنین علوم انسانی رقابت خود را نیم ساعت بعد آغاز کردند.
آزمون داوطلبان گروه هنر در بعدازظهر امروز، آزمون داوطلبان گروه علوم تجربی صبح جمعه ۱۴ تیرماه و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعدازظهر جمعه ۱۴ تیر ۹۸ برگزار خواهد شد.

آمار داوطلبان ثبت نام کننده

برای رشته‌های تحصیلی کنکور سراسری امسال، یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد، ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر در گروه ریاضی و فنی، ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر در گروه علوم تجربی، ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ نفر در گروه علوم انسانی، ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر در گروه هنر و ۱۰ هزار و ۸۷ نفر در گروه زبان‌های خارجی ثبت نام کردند.

از تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کننده، ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ نفر معادل ۵۷.۹۸ درصد زن و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر معادل ۴۲.۰۲ درصد مرد هستند.

آمار ثبت نام‌کنندگان در کنکور سال ۹۸ نسبت به سال قبل تعداد ۶۴ هزار و ۷۹۷ نفر بیشتر شده است.

بر اساس آخرین آمار ۹۹۵ هزار و ۷۶۱ داوطلب معادل ۸۹ درصد کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کرده اند.

تعداد داوطلبان نظام جدید بیشتر از نظام قدیمی‌ها

از تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کننده، ۵۷۷ هزار و ۲۵۵ نفر دارای دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و تعداد ۵۴۱ هزار و ۷۶۰ نفر از داوطلبان دارای دیپلم نظام آموزشی قدیم و مدرک پیش دانشگاهی هستند.

به عبارت دیگر ۵۱.۵۹ درصد داوطلبان دارای دیپلم نظام جدید و ۴۸.۴۱ درصد داوطلبان دارای نظام قدیم هستند.

همچنین ۲۳۴ هزار و ۱۰۹ نفر از داوطلبان علاوه بر انتخاب گروه آزمایشی اصلی خود گروه‌های آزمایشی دوم یا سوم شامل هنر و زبان‌های خارجی را انتخاب کرده‌اند.

علاوه بر این، ۷۸ هزار و ۵۸۵ داوطلب علاوه بر گروه اصلی، گروه آزمایشی هنر و ۱۵۵ هزار و ۵۲۴ داوطلب علاوه بر گروه اصلی، گروه آزمایشی زبان را انتخاب کرده‌اند.

طراحی دو نوع سوال

با توجه به وجود دو نوع نظام آموزشی قدیم وجدید متوسط سوالات کنکور بر اساس نوع نظام آموزشی طراحی شده است. در کنکور سال ۹۸ برای دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ یک نوع سوال و برای نظام آموزشی قدیم یک نوع سوال دیگر طراحی شده است.

نحوه شخصی سازی دفترچه‌ها

در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ به هر داوطلب در همه گروه‌های آزمایشی یک پاسخنامه و ۲ دفترچه سوال شامل آزمون عمومی «دفترچه شماره ۱» و آزمون اختصاصی «دفترچه شماره ۲» در قالب ۲ بسته نایلونی داده می‌شود.
این بسته‌ها شخصی سازی شده و مشخصات داوطلبان روی پاسخنامه و جلد دفترچه سوالات درج شده است.

داوطلبان دارای مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی (نظام قدیم) علوم و معارف اسلامی در گروه آزمایشی علوم انسانی علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچه عمومی (دفترچه شماره ۱) و اختصاصی (دفترچه شماره ۲) باید به سوالات دفترچه اختصاصی شماره ۳ (درس اصول و عقاید فقه) پاسخ می‌دهند.

به داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی نظام جدید آموزشی ۳-۳-۶ در گروه آزمایشی علوم انسانی دفترچه شماره سه (اصول عقاید) تحویل نشد و این دسته از داوطلبان در نوبت صبح امروز منحصراً به سوالات دفترچه اختصاصی (دفترچه شماره ۲) که ویژه داوطلبان دیپلم علوم و معارف اسلامی نظام آموزشی ۳-۳-۶ است، پاسخ می‌دهند.

داوطلبان در همه گروه‌های آزمایشی باید پاسخ سوالات دفترچه‌های عمومی و اختصاصی را در همان یک برگ پاسخنامه تحویل شده علامتگذاری کنند.

زمان صدور کارنامه اولیه

پس از برگزاری آزمون و پس از تصحیح برگه‌ها، کارنامه اولیه در دهه دوم مردادماه ۹۸ منتشر می‌شود و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته خواهند شد با در نظر گرفتن ظرفیت دانشگاه‌ها در مهلت اعلام شده نسبت به انتخاب رشته اقدام می‌کنند

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=305053
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما