پنجشنبه 13 تیر 1398 - 8:16

وای به حال مسئولان و وای به حال ما

نقی عبدالجوادی دستجردی

بویرنیوز- شهردار تهران گفته است مصرف روزانه بنزین در کشور ما، ایران 100 میلیون لیتر است. در حالی که مصرف روزانه بنزین در کشور ترکیه 10 میلیون لیتر، یعنی یک دهم ایران می‌باشد. ولی ایشان نگفته که این آمار را از کجا به دست آورده است. ولی در صورت صحت گفته ایشان، ایشان نگفته چه چیزی و یا چه راهکاری باعث شده است مصرف بنزین در ترکیه یک دهم مصرف بنزین در ایران بشود. اگر سخن شهردار محترم تهران درست باشد وای به حال مسئولان و وای به حال مردم ما.

وای به حال مسئولان که استفاده از وسایل نقلیه همگانی را برای مردم راحت تر نمی‌کنند و وای به حال مردم ما که حداقل هفته‌ای یک روز سختی استفاده از اتوبوس و مترو را به خود نمی‌دهند و هر روز با خودروی شخصی به محل کار خود می‌روند. باز وای به حال مسئولان که برای تفریح مردم کاری نمی‌کنند و باعث می‌شوند هر هفته میلیون‌ها تهرانی برای تفریح عزم شمال کنند. وای به حال مسئولان که کیفیت خودروهای داخلی را بهتر نمی‌کنند تا بنزین کمتری مصرف شود.

وای به حال آب و هوا و محیط زیست کشور و وای به حال مردم به ویژه آیندگان که فدای ندانم کاری مسئولان می‌شوند. وقتی میلیون‌ها نفر هر هفته عازم شمال شوند علاوه بر آلوده کردن هوا میلیون‌ها تن هم آشغال تولید می‌شود. این یعنی مرگ هوای پاک، مرگ جنگل، مرگ رودخانه و مرگ محیط زیست.

پی نوشت:

باید تاسف خودر هم از خودروسازانی که با تولید خودروهای بی کیفیت خود عامل مهمی در این استفاده بی رویه از بنزین هستند.

گرانی و تورم بیش از حد هم مانعی برای تعویض خودروهای فرسوده در ایران است که بی دلیل در مصرف اینمقدار بنزین نبوده است.

فرهنگ خود ماها نیز باید تغییر کند، بسیاری از خودروها در سطح شهرها تک سرنشین هستند، میتوان کارهای غیر ضرور و بدون نیاز به خودروی شخصی را با وسایل عمومی انجام داد.

به فکر آینده فرزندانمان باشیم…

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=305040
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما