پنجشنبه 13 تیر 1398 - 0:29

وعده نوبخت به مردم کهگیلویه و بویراحمد

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد در دیدارهای فشرده در دو روز گذشته با مقام ها و مسئولان اجرایی دولت در پایتخت، عصر امروز چهارشنبه نیز با محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه دیدار و خواستار حمایت ها ، پشتیبانی و توجه خاص مجموعه دولت و این سازمان برای کمک به تخصیص اعتبارات مصوب برای طرح های عمرانی و اولویت دار این استان شد.

به گزارش بویرنیوز، کلانتری در دیدارخود با رئیس سازمان برنامه و بودجه از وجود بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ طرح عمرانی کوچک و بزرگ در حوزه های گوناگون استان خبر داد و گفت: بخش عمده ای از این طرح ها در بخش های مختلف فرسایشی شده و در انتظار تزریق و کمک های خاص دولت برای شتاب بخشی بیشتر و رونق دوباره هستند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: البته اولویت با طرح های مهم و قابل توجیه با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد است که همین طرح ها نیز با مشکل شدید نقدینگی و اعتبار مواجه هستند.

وی با بیان اینکه حتی عمر برخی از این طرح ها به بالای ۱۰ تا ۱۵ سال نیز می رسد گفت: در بررسی های انجام شده عمده مشکل آنها کمبود نقدینگی و عدم تخصیص اعتبارات با وجود تصویب انها در شورای برنامه ریزی استان و یا بودجه سالانه دولت بوده است.

کلانتری ابراز داشت: این در حالی است که استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شرایط خاص خود و نداشتن مکانیسم ها و شاخص های لازم برای جذب کمک ها و اعتبارات غیردولتی و همچنین نداشتن موقعیت های مهم اقتصادی به نسبت سایر مناطق کشور، چشم و امیدش به توجه ویژه دولتمردان دوخته شده است.

وی برخی طرح های مهم عمرانی، زیربنایی و اولویت دار برای رونق و شکوفایی کهگیلویه و بویراحمد را در بخش های راه، آب، نفت و گاز، برق رسانی و کشاورزی دانست و تصریح کرد: این استان همچنان در بسیاری از شاخص های توسعه ای به دلیل عمق محرومیت و مشکلات تاریخی و انباشت شده، فاصله فاحشی با استانداردهای ملی و سایر استان ها دارد.

طرح های اولویت دار کهگیلویه و بویراحمد حمایت می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز تاکید کرد که مجموعه دولت و سازمان برنامه بودجه نیز با بسیاری از ظرفیت ها و چالش های موجود این استان آشناست.

محمد باقر نوبخت در دیدار خود با کلانتری بر احصا و شناسایی اولویت های توسعه ای و ظرفیت های مهم سرمایه گذاری در این استان مستعد و پرظرفیت اما در عین حال محروم تاکید کرد و گفت: دولت تدبیر و امید ظرف ۶ سال گذشته به اذعان نمایندگان و مسئولان اجرایی و سازمان برنامه و بودجه توجه ویژه ای به این استان و مردم قدرشناس آن داشته است.

نوبخت همچنین از حمایت ویژه دولت و سازمان برنامه و بودجه برای شتاب بخشی و اجرای طرح های اولویت دار در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و یاداور شد: البته نباید از کمک ها و ظرفیت ویژه بخش خصوصی و همچنین اعتبارات و دیگر روش های نوین تامین منابع مالی بریا رونق طرح های عمرانی در این استان غافل شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه شرایط خاص دولت و تلاش دشمنان برای ایجاد فشارهای بیشتر اقتصادی و معیشتی بر جامعه را یادآور شد و گفت: در این راستا حفظ انسجام و همبستگی و هم افزایی بیشتر در بین ارکان مختلف نظام بهترین و مناسب ترین راهبرد برای مقابله با وضع سخت موجود است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد ظرف دو روز گذشته با برخی مقامات و مسئولان اجرایی در دولت تدبیر و امید از جمله اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، معاونان و سایر مقامات در برخی وزارتخانه ها و سازمان های دولتی در تهران برای کمک به توسعه همه جانبه این استان و رفع چالش ها و مشکلات در بخش های مختلف آن دیدار و گفت و گو کرد.

کهگیلویه وبویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۰ هزار دارای یک درصد جمعیت و خاک کشور است

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=305029
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    نوبخت جز نکبت و بدبختی برای ملت ایران هیچ دستاوردی نداشته و نخواهد داشت!!!!!!!!!!!!!!

  2. ناشناس گفت:

    نگو نوبخت بگو بدبخت. هر چی درد و بلای زیر سر همین کهنه بخته

دیدگاه شما