سه شنبه 11 تیر 1398 - 18:45

ابعاد جدید از گاف ملی رسانه ای که نام ملی را به یدک می کشد!/+فیلم

«تانکر تراکرز» که تصاویر گزارش برنامه «سلام صبح بخیر» برگرفته از آن است، به تایید گزارش خود از سوی تلویزیون ایران اشاره کرد و نوشت: «و خبر دیگر اینکه: گزارش ما در مورد صادرات مخفی نفت ایران در طول ماه مه سر از تلویزیون ایران درآورد. در حفظ اطلاعات سری ناموفق بودند!»

به گزارش بویرنیوز،  درپی اقدام عجیب برنامه ی شبکه سه صداوسیما در پخش گزارشی مبنی بر جزئیات فروش نفت ایرانب(فیلم در ادامه آمده است)ذکر ریز اطلاعات و انتقاد از انتشار آن توسط رسانه ها و کاربران شبکه های مجازی به دلیل سوء استفاده دشمنان ، روابط عمومی برنامه ی صبحگاهی این شبکه با صدور اطلاعیه ای نوشت:«فرضیه افشای اسرار مملکتی و نقض محرمانه بودن این رویداد به کلی مردود است و قبلاً این اطلاعات به صورت گسترده و با زبان انگلیسی [در رسانه آمریکایی فایننشال تایمز] رسانه‌ای شده است.»

ایسنا در واکنش به این بیانیه نوشت: این بیانیه عذر بدتر از گناه است. با توجه به تأکیدات چندین باره وزیر نفت برای عدم انتشار اطلاعات خرید و فروش نفت ایران و سوءاستفاده مقامات آمریکایی از اطلاعات منتشرشده در رسانه‌های ایرانی علیه کشور، انتشار این اطلاعات توسط «رسانه ملی» قابل توجیه نیست.

 

ابعاد ماجرای تایید خبر یک رسانه ی بی نام و نشان

درحالی که روابط عمومی برنامه مذکور در بیانیه خود از بازنشر خبر فاینشنال تایمز خبر می دهد که مجری برنامه به صراحت می گوید: درپی “همکاری” دوستانش با یک تیم خبری به این نتایج رسیده است.

اما پس از انتشار ویدئوی فوق در رسانه ها و انتقاد ها از افشای اطلاعات فروش نفت که بارها از سوی مقامات کشور بر محرمانه نگه داشتن آن تاکید شده است، صفحه توییتری سایت «تانکر تراکرز» که تصاویر گزارش برنامه  «سلام صبح بخیر» برگرفته از آن است،  به تایید گزارش خود از سوی تلویزیون ایران اشاره کرد و نوشت: «و خبر دیگر اینکه: گزارش ما در مورد صادرات مخفی نفت ایران در طول ماه مه سر از تلویزیون ایران درآورد. در حفظ اطلاعات سری ناموفق بودند!»

بخشی از صداوسیما در اقدامی ناشیانه در حالی به این سایت استناد می کند که اطلاعات خاصی از گردانندگان و نیت عوامل آن وجود ندارد و تنها می توان دریافت که از سایت 2016 در تورنتوی کانادا مشغول به فعالیت هستند.

برنامه مذکور حتی در ابتدای گزارش خود تصویر هدر صفحه توییتری این سایت را می آورد که ارتباطی با گزارش شان ندارد.

با این اوصاف انگیزه عوامل برنامه صبحگاهی شبکه سه از استناد به این سایت مشخص نیست.

در عین حال مجری برنامه برای تایید گزارش خود از رویترز هم استناد می کند درحالی که پیشتر موضع خصمانه رویترز علیه ایران مشخص بود تا جایی که ظریف در یک گفت و گو تاکید کرد که ـرویترز روزانه ٥٠ خبر دروغ از اقتصاد ایران می دهد.»

یکی از عوامل اجرای این برنامه در صفحه اینستاگرامی خود با فرار رو به جلو و بدون آنکه به اشتباه خود اذان کند نوشت: فراموش نکنیم که صداوسیما در یک ایده ی آشنا، باید همچنان سیبل حملات مدافعان دولت باشد. بعدا بیشتر خواهم نوشت». این اظهارات تلویحا به معنی اعلام موضع صداسیما به عنوان مخالف دولت است که مطابق قانون بایستی بی طرف باشد. بدیهی است سازمان صداوسیما بایستی نسبت به این اظهارات نیز پاسخ گو باشد.

در عین حال، که رسانه بی نام و نشان تانکر تراکرز برای اثبات ادعای خود، از تایید خبر توسط صداوسیما خبر می دهد، مسئولان رسانه ملی بایستی در برابر سوال های افکار عمومی پاسخ گو باشند. البته زحمات کارکنان این سازمان که نام ملی را به یدک می کشد برکسی پوشیده نیست اما بخش هایی از رسانه ملی بایستی در انتشار محتوا دقت بیشتری به خرج دهند به ویژه در بحث منافع ملی که اثرات بسیار جدی و وسیع در پی خواهد داشت.

به هر حال منافع ملی ایجاب می کرد که گزارش برنامه شبکه سه اگر درست هم می بود و منبع آن رسانه بی نام ونشان «تانکر تراکرز» هم نمی بود، در شرایط فعلی منتشر نمی شد تا سندی برای ادعای آن رسانه مبنی بر ناموفق بودن ایرانی ها در حفظ اطلاعات سری، نشود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=304946
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    ملی؟؟!قبلا معنیش این بود:برای کل ملت
    الان برای گروه اصولگرا

دیدگاه شما