چاپ این برگه

خواص پوست گردو برای پوست و مو

بویرنیوز- از قابلیت پوست گردو در لایه برداری و اسکراب پوستتان استفاده کنید

پوست چوبی گردو و پوست سبز گردو کاربرد های بسياري دارند. یکی از کاربردهای آن رنگ کردن موها و استفاده از آن براي زيبايي پوست میباشد .

اسکراب و لایه برداری

چنانچه به دنبال یک لایه برداری حسابی از پوستتان هستید تا به روشن شدن صورت و حذف سلول های مرده از آن کمک کنید، پیشنهاد می کنیم. از قابلیت پوست گردو در لایه برداری و اسکراب پوستتان استفاده کنید.

 

شما میتوانید قدری پوست گردو( پوست چوبی) را به خوبی اسیاب کنید تا بصورت پودر درآید و بعد آن را در انواع ماسک و کرم لایه برداری مخلوط کنید. این ماسک به خوبی تمام سلول های مرده را از بین می برد و رنگ پوست را روشن ميکند ، ضمن این که سبب ميشود کرم های مراقبت از پوست، به خوبی در عمق پوست نفوذ کنند و تأثير بیشتری در زيبايي پوست داشته باشند.

 

– پوست گردو خاصیت قابض دارد و هم بصورت خوراکي و هم بصورت استعمال خارجی استفاده مي شود.

 

استعمال خارجی آن به حالت پماد، مرهم، ضماد یا جوشانده می باشد که می تواند زخم را التیام دهد.

 

– براي بیماری اگزما خوب است و عفونت های پوست را درمان می کند.

استفاده از پوست گردو برای رنگ گردن مو

 

از بین بردن مو های زاید از ديگر خواص پوست گردو

پوست گردو میتواند رشد مو های صورت را ابتدا کم کند و بعد از استفاده مداوم در چند ماه بطور کامل مو های زاید را از بین ببرد. قابل ذکر است که این شیوه براي موهای زاید تمامی نقاط بدن قابل انجام است.

 

شیوه آماده کردن پوست گردو بعنوان از بین برنده موی زاید 

پس از سوزاندن مقدار زيادي پوست گردو، به میزان یک قاشق غذاخوری از خاکستری که به دست آمده را در یک لیتر آب بریزید و براي مدت ۱۲ ساعت بگذارید همان طور بماند. بعد با خیس کردن یک پنبه به این ماده، بطور کامل محل موردنظر را به آن اغشته کنید.

 

شما میتوانید به شیوه های زیر از این رنگ موی طبيعي بدون هیچ نگرانی استفاده کنید:

 

حتماً شما هم موقع جدا کردن پوسته رنگ سبز گردو، متوجه سیاه شدن پوست دستتان شده اید، این مسأله نشان ميدهد که این پوسته براي رنگدهی خيلي عالی است و میتواند یک رنگ موی طبيعي باشد. این روزها، مردان و زنان زيادي از سفید رنگ شدن زودهنگام موها شکایت دارند و این ممکن است به فعالیت های روزانه شما رابطه داشته باشد برای این که عواملی مثل:

 

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

رنگ کردن زیاد مو

کمبود ویتامین

 

که میتواند روند از بین رفتن رنگدانه های مو را سرعت بخشد و باعث شود در سنین جوانی دچار این مشکل شوید. ولی برای این که موها را بصورت طبيعي رنگ کنید و از رنگ موی شیمیایی استفاده نکنید، اصلاً نگران نباشید. با پودر پوست سبز گردو میتوانید سفیدی موها را کاملاً بپوشانید.

 

رنگدانه ی مو امکان دارد به علل مختلفی از بین برود. رنگ این ماده ترکیب بسیار خوبی براي بازگشت رنگدانه های از دست رفته ی مو است.

 

روش اول: 

پوسته ی سبز گردو را بصورت تازه یا خشک و پودر شده، ۳۰ دقیقه در آب بجوشانید و پس از سرد شدن این محلول را روی موها ماساژ دهید و بعد یک کلاه پلاستیکی روی موها بگذارید و بعد از نیم ساعت با یک شامپو بچه شست و شو دهید، اما از دستکش استفاده کنید که پوست دستتان رنگی نشود و گردن و پوست صورت خود را با وازلین چرب کنید که رنگ نگیرد. درصورتی که قدری روغن جوجوبا در این رنگ بریزید سبب جذب بهتر رنگ به موی شما مي شود. بهتر است از پوست تازه ی گردو استفاده کنید، ولی زمانیکه فصل گردو نیست، میتوانید از پودر آن استفاده کنید.

 

پوست گردو برای رنگ مو

 

روش دوم:

1. مقداری پوسته سبز گردو را جمع اوري کنید( میتوانید هم بصورت خشک شده و هم بصورت تازه و خیس از آن استفاده کنید، ولی توصیه می کنیم درصورتی که آن را بصورت تازه در اختیار دارید، حتماً از پوسته سبز و تازه آن کمک بگیرید).

 

2. پوسته تازه یا پودر خشک شده آن را به مدت 30 دقیقه در آب بجوشانید.

 

3. پس از آنکه آب جوشیده کاملاً خنک شد،  آب را با پنبه یا هر شیوه دیگری که راحت هستید، به قسمت های سفید مو بزنید، فقط مراقب باشید که این آب با لباستان تماس پیدا نکند، برای این که سبب رنگ گرفتن سریع آن ميشود .

 

4. بهتر است پودر این ماده را داشته باشید و هر بار که موهای سفید آشکار شدند، قبل از شستشوی موها، از این رنگ استفاده کنید و موها را به شیوه طبيعي رنگ کنید.