شنبه 1 تیر 1398 - 20:43

واگذاری ۲ خودروساز بزرگ به بخش خصوصی آغاز شد

به گزارش بویرنیوز، رضا رحمانی امروز در حاشیه مراسم روز ملی اصناف در پاسخ به سؤالی که مشکل مردم در مورد خودرو با توجه به اینکه دو خودروساز بزرگ کشور هر قیمتی که می‌خواهند خودروهای خود را عرضه می‌کنند چگونه حل خواهد شد،‌گفت:‌هر دو خودروساز را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مصمم به واگذاری خودروسازها به بخش خصوصی است، گفت: کارهای واگذاری انجام شده و نهایتا این واگذاری‌ها تا سال 99 انجام می‌شود.

وزیر صنعت اظهار داشت: البته امسال هم کار واگذاری از اموال غیرتولیدی و شرکت‌های وابسته خودروسازها آغاز شده است و من نسبت به این واگذاری جدی هستم.

رحمانی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد حذف ارز 4200 تومانی گفت: نظر وزارت صنعت در این مورد همان چیزی که دولت اعلام کرده و در این باره آقای ربیعی سخنگوی دولت بطور کامل توضیح داده اند.

رحمانی درباره نقدینگی واحدهای تولیدی بیان داشت: در حال حاضر برای تامین نقدینگی واحدهای تولید متکی به بانک ها هستیم اما باید از ساز و کار و منابع جدید مانند بازار سرمایه و انتشار اوراق استفاده کنیم.

وی همچنین در رابطه با اختصاص ارز 4200 تومانی برای واردات کاغذ سیگار گفت: سیگار و سایر لوازمی که برای تولید آن لازم است جزو کالاهایی نیست که نیاز به ارز دولتی داشته باشد و پس از بلاغ سیاست های ارزی در سال گذشته و امسال ارز دولتی در حوزه سیگار تخصیص نیافته است.

رحمانی  با بیان اینکه هر کالایی که در داخل کشور تولید می شود اجازه واردات ندارد، گفت: رقم اختصاص یافته برای واردات کاغذ سیگار قابل توجه نبود ضمن اینکه ممکن است یک واحد تولید به آن نیاز داشته است .

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=304370
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    اشغال ساز نه خودرو ساز

دیدگاه شما