شنبه 1 تیر 1398 - 12:20

واکنش رئیس کل دادگستری به زمان خداحافظی اش از کهگیلویه و بویراحمد/مجازات و انفصال تعدادی از قضات و کارکنان

رئیس  کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با رسانه ها گفت:

شما رسانه ها بعنوان چشمان بیدار جامعه اول کاری که رسالت دارید بر تمام امورات و شئونات باید دنبال جذب حداکثری باشید،ایرادات را باید انعکاس بدهید،به من ،به مسئولین،اما انعکاس این تذکرات نباید باعث دوری بین مردم و مسئولین باشد.

باید با آرامش، صبوری و با متانت و منطقی ورود کنید و در مقابل نگذاریم این انقلاب دست نااهلان بیفتد،باید با دیدگاه جذب و اصلاح ورود کنید نه با دیدگاه دوری و تفرقه انداختن.

ما در حوزه کار قضایی و برای کسانیکه در جامعه مرتکب جرائمی شده اند ،بررسی و مجازات میکنیم، و در مقابل هیچ کس هم کوتاه نخواهیم آمد.

مزارعی خطاب به برخی مسئولین و مدیران گفت :گر رفتی در فاز طائفه گری و رفاقت بیچاره ای، به گمراهی و ضلالت رفتی، هم در دنیا و هم در آخرت.

رسالت دستگاه قضایی که در اصل ۱۵۶ آمده،در آیات الهی و احادیث هم آمده و همه ما به آن  اشراق داریم، اما باید پا را فراتر از اینها گذاشت ،باید کارها جهادی شود،خارج از وقت اداری هم باید وقت گذاشت،در راستای اجرای عدالت باید با تمام توان ایستاد و تلاش کرد.

به فرمایش امام:  “من این را کرارا گفته ام ،اگر از من توصیه برای کسی آمد،از دفتر من برای کسی توصیه آمد از کسانیکه به من مربوطند توصیه ای آمد بزنید به دیوار!قاضی نباید تحت تاثیر کسی باشد، قاضی آزاد است و باید در محیط آزاد عمل کند،اگر توصیه ی به حقی است که خوب است و شما رسیدگی کنید بر فرض که توصیه هم نشود اگر به حق است شما رسیدگی کنید”.

مزارعی در ادامه فرمایش امام گفت :قاضی باید با آرامش و در مبنای حق و عدالت اضهار نظر قضاییش را بکند.

یکی از امور مهمه که امروز دستگاه قضا با آن دست و پنجه نرم میکند ورودی پرونده به دستگاه قضا است،که یکی از بحرانی ترین و سخت ترین کارهاست.تولید پرونده ها مثل چشمه سارهایی است که یک جا جمع میشوند و تبدیل به دریا میشنود،دغدغه فعلی ریاست قوه قضائیه هم اینست که از تعداد پرونده ها و ورودی ها بکاهد.

سرانه ی بعضی از بازپرس های ما در ماه بالای ۲۴۰ فقره پرونده است،یعنی در ۲۵ روز کاری باید ۲۴۰ فقره پرونده رسیدگی شود.گاهی هم دچار نوسان میشود.
در طول سال ۱۳۹۷ وارده به دادکستری کهگیلویه و بویر احمد ۱۹۷۵۳۳ پرونده بود.

اگر فرض کنیم ۲۰۰هزار فقره پرونده هر کدام دو طرف دعوی داشته باشد قریب به ۴۰۰ هزار نفر به دادگستری در یک سال رفت و آمد دارند.

ما حدود ۱۱۷ قاضی در استان داریم که کار قضایی میکنند.

کاهش موجودی ها ممکن نیست مگر اینکه کادر قضایی را افزایش دهیم،جهادی عمل کنیم،۱۹۷ هزار پرونده وارد شدند که ۱۹۵ هزار تای آن بسته شدند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد در رابطه با سلامت درون سازمانی اینچنین گفت: در طول ۴ سالی که در خدمت شما بودیم حداقل ۴نفر قاضی و بیش از ۱۰ نفر از همکاران ما منفصل شدند و بیش از ۴۰ نفر از همکاران درمجموعه نیز مجازات شدند.

وی افزود :ما در ادارات کل تابعه هم نظارت داریم،این عرض بنده به این معنی نیست که هیچ اتفاقی نمی افتد،اما ماهمه تلاشمان را در سالم سازی کرده ایم.

مزارعی با اشاره به اینکه دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد دادگستری بسیار سالمی است، گفت : ما دادستانی داریم که خودش در میدان عملیات حضور پیدا میکند در صحنه وقوع جرم ،در بازار،در اتحادیه های املاک،در ساماندهی بازار و مشکلات اجتماعی حضور پیدامیکند،به این جهت است که عرض میکنم دادگستری سالمی داریم‌.سلامت دادگستری در بازرسی های پنهان هم تایید شده اند که هم ما در استان نظارت پنهان داریم و هم مرکز بر ما نظارت پنهان دارد که ما هیچ اطلاعی از حضور و فعالیت آنها هم نداریم گاها تا پایان کارشان.

وی با تاکید برنظارت بر حسن اجرای قوانین گفت :  ما چه در سازمان بازرسی چه دادستان محترم بارها و بارها با مسئولین و دستگاه هایی که در کارشان سهل انگاری داشته اند را خواسته ایم و تذکرات بدون تعارف به آنها داده ایم.

بعضی از مدیران سازمانهایی که خیلی هم تقدس دارند از ناحیه دادستان استان احضار شده اند،در حوزه های مختلف،در بعد نظارتی،تذکر به فلان مدیر،در بعد ساماندهی بازار،استفاده از انشعابات غیر مجاز آب شهری که ۱۲ هزار انشعاب غیر مجاز را جمع کردیم.در بعد ساماندهی حریم رودخانه ها و جاده ها،بحث ساماندهی ماشین های میوه فروش و….علیرغم بی مهری هایی که غیر منصفانه میشود اما ما تلاشمان را میکنیم و کوتاه نمی آییم،ما سرباز ولایت فقیه هستیم،تا قدرت و جان داریم ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه گفت :ما با تمام توان  از رونق تولید و اشتغال حمایت خواهیم کرد ،مشکل امروز مملکت ما اقتصادی است،استان ما استان محرومی است ،اگر سرمایه گذاری مشروع باشد ،چرا ما دست کسی که بخواهد اشتغال ایجاد کند را نگیریم،برخی می آیند کارخانه بزرگی را با قیمت گزافی خریداری میکنند و به جای تولید اشتغال با آن برج میسازند،یا سرمایه را تبدیل به واحدهای تجاری آن چندانی میکنند، ما با همچین سرمایه گذارانی برخورد قاطع خواهیم کرد.

به فرمایش حضرت آقا همه ی دولت باید دست به دست هم دهند و جلوی این فساد ها را بگیرند نباید کوتاه بیایم و حق استان محرومی چون این استان را چند نفر ببرند و ما کوتاه بیایم.مبارزه با اژدهای هفت سر یعنی فساد را باید با ضرب و زور انجام داد،ورود به فساد کار بسیار سنگینی است اما ما همانند گذشته ورود خواهیم کرد و برخورد خواهیم کرد.

همه ما باید مطیع باشیم، ما دست تک تک سرمایه گذاران را میبوسیم.حتی اگر کسی ۴ نفر را به اشتغال بگیرد برای ما عزیز و گرامی است.

اگر مزارعی یک نفر از بستگان خود را آورده در اینجا و به کار گرفته “من الخائنین” است،(از خائنین است).بنده حداقل ۲۰ نفر فوق لیسانس و لیسانس بیکار در خانواده دارم.اما هیچ کدام از انها را استخدام‌نکرده ام،اما اگر جایی کسی مثل بقیه  در آزمون شرکت کند و قبول بشود حق دارد که سرکار برود ولو اینکه فرزند یا اقارب فلان مدیر باشد.

 

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد در ادامه گفت :در بحث عفو و تخفیف مجازات با هماهنگی مسئولین ذی ربط قریب به ۲۲۹۴ هزار نفر از تخفیف مجازات و عفو رهبری استفاده کردند،نزدیک به ۶ نفر بخشش قصاص داشتیم وتعداد ۱۷ نفر قصاص آماده ی اجرا داریم که امیدواریم بتوانیم حکم بخشش همه ی آنها را نیز بگیریم.

حجت الاسلام مزارعی با اشاره به اینکه نزاع دسته جمعی جرم اول استان کهگیلویه و بویر احمد است ،گفت:

دغدغه ما در بعد امنیت زیاد است،خاصه موضوع نزاع دسته جمعی که جرم اول استان بود و به لطف خدا قریب به ۴۰ درصد کاهش داشتیم،اگر کسی احساس افزایش میکند در این زمینه به ما گزارش دهد ،وی در ادامه گفت :ما همان آتیش پاره ی روز اول هستیم،بنده ذره ای از موضعم کوتاه نخواهم آمد و برای هر بلایی در این مسیر خودم را آماده میکنم .برخودروهایی که در سال ۹۴ داشتیم مثل همان را نیز خواهیم داشت

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد در واکنش به زمان خداحافظی اش از استان کهگیلویه و بویر احمد با خواندن یک مصرع خطاب به خبرنگار پرسشگر گفت:

*هر کسی از ظن خود شد یار ما*

رفتن یا ماندن دست بنده نیست،بنده یک سربازی هستم و رئیس من ریاست محترم قوه قضایی است،بنده در خدمت شما هستم و هیچ اطلاعی از اینکه تا کی باشم ،ندارم، فقط این را بدانید تا زمانیکه هستم قطعا نخواهم گذاشت حقوق پا برهنه ها و کسانیکه مورد ظلم واقع شده اند از دست برود.

وی همچنین در رابطه با اجرا نشدن احکامی که راجع به برخی مدیران صادر میشود گفت:

هر پرونده ای در چارچوب آئین دادرسی مراحلی دارد تا به مرحله اجرا برسد،و ممکن است به پرونده اعتراض وارد شود،یا فرصت دیگری که به آن اعاده دادرسی یا پژوهش خواهی در دیوان میگویند،این آقایان فرآیند دادرسی نهایی را درخواست کردند که در این مرحله دادگستری استان حق ورود و اظهار نظر در پرونده را ندارد.تا زمانیکه این فرآیند طی نشود یعنی این پرونده هنوز در دست بررسی است،نه اینکه فراموش شده و یا بسته شده است.

مزارعی همچنین در خصوص انتخابات پیش رو گفت:

قریب به ۷۰ درصد امنیت انتخابات در سال ۱۳۹۴ را ما  به ریاست رئیس دادگستری و دبیری معاونت پیشگیری انجام دادیم،اما عمده کارهای ورودی و خروجی را در این زمینه رئیس کل دادگستری انجام‌میدهد.ما در سال ۹۴ نامزدها ی انتخابات را الزام کردیم که انتظامات حوزه های انتخابیه با خودشان باشد نه با نیروی انتظامی.وی در ادامه گفت : قطعا در انتخابات پیش رو هم این ستاد فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و امنیت انتخابات و امنیت مردم را تامین خواهیم کرد،کوتاهی نخواهیم کرد و برخوردهای لازم را با متخلفین خواهیم داشت

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=304353
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    سلام برخي ازقضات وحتي كاركنان دفاتر قضات برخورد خيلي بدي دارند

  2. همشهری گفت:

    درود بر مزارعی و عملکردشان در این چند سال اخیر خدا یار و نگهدارشان باشد.

  3. نیکی گفت:

    انشا,ا… که انفصالها و شلاقها مثل پارچه کودری تو آب نروند قاضی القضات محترم

دیدگاه شما