پنجشنبه 30 خرداد 1398 - 21:28

حضور استاندار در میان مردم یکی از محروم ترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد/کنایه زیرکانه کلانتری به نماینده کهگیلویه/تعجب مردم از یک اتفاق!(+حواشی و تصاویر)

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در روز دوم حضورش در کهگیلویه بزرگ، ضمن بازدید از پروژه های عمرانی و حضور در جلسات با مردم نقاط مختلف این شهرستان ها دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش بویرنیوز، دکتر حسین کلانتری روز دوم سفرش در دیشموک و سرگچ و روستاهای اطراف، حضور پیدا کرد و ضمن اطلاع از آخرین اقدامات دولت در این مناطق، کمبودها و خواسته های مردم و البته وضع مردم را جویا شد.

کنایه های هاشمی به استاندار سابق و جواب زیرکانه استاندار جدید!

عدل هاشم پور؛ نماینده کهگیلویه در شهر دیشموک ضمن قدردانی از حضور مجموعه دولت و انتخاب سفر نخست استاندار جدید در مناطق محروم کهگیلویه بزرگ به بیان برخی خواسته های مردم پرداخت و گفت:

جناب استاندار چند نکته را عرض میکنم که کارت راحت بشه برای خدمت به مردم، ما انتظار نداریم مشکلات برجای مانده را در یک سال و دو سال حل کنی این منطقی هم نیست، چند کار را میخواهیم که به ترتیب اولویت عرض میکنم تا اقدامات شما برای حل آنها هم راحت تر باشد.

»جاده دیشموک به چاروسا و پاتاوه- دهدشت

»جاده تنگ چویل

»بهسازی و آسفالت روستاهای بخش دیشموک

»وی با تشکر ویژه از بنیاد مسکن، اقدامات این سازمان در کهگیلویه بزرگ را فراتر از انتظار بیان کرد

» وضع گاز مردم مهم است، روستاهای فاقد گاز باید به آنها رسیدگی شود

»سد بالیاب

»کشاورزی مردم هم بعد از سیل دچار‌ ضرر شد و خسارت مردم هم داده نشد که باید پیگیری شود

»آبرسانی از سد گندمکار برای دیشموک

»ورزشگاه در شأن مردم نیست باید به فکر توسعه و بهبود آن بود

»مسائل فرهنگی هم باید جدی گرفته شود

اینها بخش هایی از خواسته نماینده کهگیلویه و بویراحمد از استاندار و هیئت دولت برای مناطق دیشموک و روستاهای اطراف بود.

عدل هاشمی به کنایه و در جواب سخنان استاندار سابق که اقدامات نمایندگان را هم به موافقت همین دولت و وزرایش ربط داده بود و آنها را خدمات دولت نامیده بود اینطور پاسخ داد: میگویند کار دولت است این کارها، خب ما پیگیری کردیم، ما بازوی استاندار هستیم، ما نبودیم کجا فلان وزیر میامد پول می‌داد برای فلان کار؟

پس از آن نوبت به استاندار رسید، دکتر کلانتری این بار هم بدون آنکه فقط وعده دهد و بخواهد مردم را از سر خود واکند، از تلاش جدی برای تحقق اولویت های مد نظر مردم البته با توجه به امکانات و بودجه و با پیگیری های ویژه تر خبر داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:

ممنون که قابل دادید در خدمت شما باشیم،ما بعد از رای اعتماد دولت و رئیس جمهور برای انجام خدمت در استان غیور، مستعد، ولایی و مهم کهگیلویه و بویراحمد اینجا آمدیم.

یا همکاران صحبت کردم سریع باید مناطق استان را ببینیم، گفتم می‌خواهم محرومترین نقطه استان را ببینم چون قرار است گزارشی به رئیس جمهور ارائه دهم و امروز در همین راستا به اینجا آمدیم، هدف اصلی ما دیدن و ارزیابی و بعد در دستور کار قرار دادن اولویت های تعیین شده خواهد بود.

دکتر حسین کلانتری ادامه داد:

ما نیامدیم شق القمر کنیم و بعد بریم، نه!، ما سرباز این نظام هستیم و افتخارمان در خدمت مردم بودن است، هدف ما ارزیابی درست مشکلات مردم است و بعد به ترتیب اولویت حل آنها در دستور کار ما خواهد بود.

مردم استان به غیرتمندی، شجاعت و نترسی معروف هستند و باید شرایط کنونی دولت و نظام را درک کنیم، انتظارات و خواسته هایمان هم مطابق با داشته هایمان باشد البته این دلیل بر کم کاری من و مدیرانم و رایزنی ها و پیگیری های مستمرمان نیست.

جنگ اقتصادی تمام عیار امروز بزرگترین جنگ ما با دشمن است، آنها می‌خواهند ما ریالی درآمد نداشته باشیم و مردم در مشکلات باشند.

ما وظیفه داریم از همین امکانات و منابع موجود بیشترین استفاده را در خدمت به مردم ارایه کنیم.

باید خدمات مد‌نظر مردم را اولویت بندی کنیم، دولت وظیفه اش این است در خدمت مردم باشد

وی به صورت زیرکانه به اظهارات نماینده کهگیلویه بزرگ در خصوص پیگیری هایش برای توسعه خدمات و تخصیص بودجه اینطور واکنش نشان داد: جناب آقای مهندس عدل هاشمی میگوید وزیر اینقدر داد این یعنی دولت داده است و اینها مربوط به همین نظام و دولت است.

سدها کد گرفته اند باید تلاش کنیم برای ادامه کار، جاده ها را نیز پیگیریم.

برای خسارت سیل هم پیگیریم و در آینده نزدیک تکلیف آنها نهایی می شود.

مهم انسجام و همدلی است که باید با هم داشته باشیم، در استان شما شرایط خوبی برای خدمت هست، کمک کنید، ما نماینده ولی فقیه مردم دار و مردم دوست داریم، نمایندگان شریف و توانمند داریم، مدیران دلسوز و پیگیر و ائمه جمعه پیگیر داریم،مهم اینست که به هم اعتماد کنیم

اینجا سفر اولمان است انشاالله سفر آخرمان نیست، برمیگردیم و پیگیری می‌کنیم

کم فروشی نخواهیم کرد و تا آخرین نفس افتخار میکنیم در خدمت شما باشیم

دکتر پاسره؛ مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد هم به گلایه ها از وضع آب مردم این مناطق پرداخت و گفت:

در بخش دیشموک 99 روستا با جمعیت حدود 14 هزار نفر داریم، 64 روستا از آنها دارای تاسیسات آبرسانی هستند و 83 درصد از روستاها با جمعیتی بالغ بر 11200 نفر برخوردار از آب شرب سالم هستند

200 کیلومتر لوله و چندین باب مخزن با ظرفیت 3500 مترمکعب ایجاد شده است و در مجموع 17 لیتر آب بر ثانیه به مردم این مناطق می رسد.

محدودیت هایی داریم، سوختگی هر پمپ بیش از 50 میلیون تومان هزینه برای ما دارد، خب ظرفیت های ما هم محدود است اما فراتر از اینها در حال کار هستیم.

در بخش آب شهری 7000 نفر جمعیت اینجا داریم و  1650 مشترک آب شهری داریم.

برای شهر دیشموک چاهی در حال حفر است، و به زودی مشکلات آب این مناطق رفع می شود.

با اجرای سد گندمکار، مطالعه آب شرب شهر و روستاهای دیشموک مطالعه و اجرایی خواهد شد.

**حواشی:

از دیگر حواشی این سفر توقف استاندار در میانه های مسیر و صحبت با مردمی بود که به گفته خودشان تاکنون این رفتار را از کمتر مسئولی دیده اند.

استاندار با مردم به زبان لری ساده صحبت می کرد، او بدون حضور محافظانش در جمع مردم حاضر و با زبان محلی به آنان گفت و گو و در همان لحظه با فراخواندن مدیران خواسته های مردمی را به آنها گوشزد می کرد.

دکتر حسین کلانتری وقتی در بخش هایی از روستای محروم سرگچ بازدید داشت، بسیاری از مردم روستا که اتفاقاً بسیاری از آنان به شدت دچار محرومیت بودند، این اتفاق و حضور استاندار در این نقاط را بعد از انقلاب کم نظیر خواندند.

صبح امروز وقتی مسئولان خود را آماده حضور استاندار می کردند، دکتر حسین کلانتری به آنها گفت شما خودی هستید، وقت ما اینجا برای مردم است و اجازه بدهید از این تعارفات بگذریم و به مردم برسیم.

استاندار در پاسخ به درخواست های متعدد خبرنگاران اینطور پاسخ داد: مابرای مصاحبه و گفت و گو اینجا نیستیم، وقت ما مال این مردم است و باید برای همین مردم شریف اختصاص داده شود.

استاندار جدید این بار هم یک وعده بزرگ داد، او گفت با تمام توان و با امکانات و ظرفیت های موجود البته با پیگیری مستمر دنبال انجام خواسته های مردم خواهد بود.

دکتر حسین کلانتری ذکر دعای فرج را برای پایان سخنانش انتخاب کرد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=304214
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. امیر گفت:

    اولین باراست استانداربه این مناطق سفرمی کند
    خدا نگهداروحافظش باشد

  2. ناشناس گفت:

    انشاءالله تا اخرش همینجوری باشه
    فعلا معلومه به فکر محرومین هست
    دستت درد نکنه جناب استاندار بزرگوار که با این کارت بزرگتر هم شدن
    خدا قوت بسیجی

  3. نژادحسينيان گفت:

    با سلام وتبريك به استان ك وب به واسطه اين استاندار محبوب وارزشي جناب آقاي دكتر كلانتري كه انس با قران دار د وهدفش خدمت به خلق است. درود وهزاران سلام به استاندار عزيزمون

  4. حق گفت:

    عدل هنوز نمی داند پولی که وزیر می دهد از پول همین دولت ایت

دیدگاه شما