چاپ این برگه

واکنش زارعی به اما و اگرها در خصوص زمان تکمیل راه آهن یاسوج

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش خواهیم کرد که در سالهای آینده اعتبارات بهتر ی به راه آهن “اقلید- یاسوج” اختصاص یابد تا در کمترین زمان به اتمام برسد.

به گزارش بویرنیوز، «غلام محمد زارعی» با اعلام این خبر، اظهار داشت: در قانون بودجه سال 98 راه آهن “اقلید- یاسوج” 20 میلیارد تومان اعتبار داشت که پیشنهاد دولت پنج میلیارد تومان بوده و در مجلس به 20 میلیارد تومان افزایش داده ایم.

وی اظهارکرد: قطعه اول راه آهن “اقلید- یاسوج” به طول 20 کیلومتر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عملیات زیرسازی این قطعه انجام شده اما عملیات روسازی باید همزمان با سایر قطعات انجام شود.

زارعی تصریح کرد: در تلاش هستیم که قطعه دوم نیز به مناقصه گذاشته شود و ان شاء الله عملیات اجرایی این قطعه نیز شروع شود.

وی ادامه داد: دنبال و پیگیر هستیم که با کمک وزارت راه و شهرسازی از طریق سرمایه گذاران این بخش، کل 140 کیلومتر راه آهن که 11 کیلومتر تونل دارد را به اجرا در آوریم.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به شرایط و محدودیت های شدید اعتباری در مقایسه با سایر پروژه ها ریلی اختصاص 20 میلیارد تومان برای امسال خوب و قابل توجه است اما با توجه به افزایش هزینه ها و سختی مسیر زمان بهره برداری راه آهن “اقلید – یاسوج” قابل پیش بینی نیست.

زارعی بیان کرد: در تلاش هستیم که با بهبود شرایط مالی کشور از طریق منابع عمومی و سرمایه گذاری در حداقل زمان افتتاح و به بهره برداری برسانیم.

وی یاد آور شد: در سال گذشته 11 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته بود.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد که در سالهای آینده اعتبارات بهتر و بیشتری به راه آهن “اقلید- یاسوج” اختصاص یابد تا در کمترین زمان به اتمام برسد./ایسنا

به گزارش بویرنیوز، پیش از این معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد مدعی شده بود با این روند تخصیص حالا حالاها نباید منتظر شنیدن سوت قطار در یاسوج باشیم(از اینجا بخوانید)