چاپ این برگه

چند نکته مهم درباره شروع استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد یکشنبه هفته جاری وارد استان شد و از عصر همان روز عملاً کار خود را در استان شروع کرد.

به گزارش بویـرنیـوز، آمدن و نحوه رفتار و گفتار «دکتر حسین کلانتری» اما متفاوت از سایر استاندران سابق استان بود، امری که به خوبی برخی زوایای مدیریتی و رفتاری او را علنی میکرد.

وعده های بزرگ و خوش آب و رنگ مثال همان سنگ بزرگی است که هیچگاه به نشانه نمی خورد!

*دکتر کلانتری در سخنان نخست خود یادآورد شد: “وعده دروغ و الکی به مردم نخواهم داد، اینکه همه کارها را تمام میکنیم و چنین و چنان میکنم” اما در عوض او وعده ارزشمند دیگری به مردم داد و گفت “قول میدهم با تمام توانم برای خدمت به مردم این استان بِدَوَم”.

*برای همه ما روشن است در دوران کنونی به واسطه تحریم هاو فشارهای بین المللی و تأثیر آن بر فروش نفت، دولت از لحاظ بودجه ای در مضیقه است، همین امر به استان ها هم تسری پیدا میکند و قطعاً بودجه هایی که در نهایت تخصیص داده می شود آنچنان نیست که بتوان با آن شق القمر کرد.

*استاندار جدید برخلاف دیگر استانداران در سخنان خود از وعده های آنچنانی نگفت و با سخنان اغوا کننده به دنبال راضی کردن بیهوده مردم و نمایندگان نبود، او از همین ابتدا بنا را بر صداقت و راستگویی با مردم گذاشته است.

وعده ارزشمند کلانتری به مردم

* او اما وعده ارزشمند تری برای مردم داشت، کلانتری قول داد با تمام نَفَس و با ظرفیت های محدود و منابع قطره چکان موجود، به اولویت ها به بپردازد و همانطور که خود او گفت، قطعاً در این چهل سال هم کارهایی شده و هم عقب ماندگی هایی هست، در دوره پیش روی ایشان نیز به واسطه محدودیت هم زمان و هم بودجه و امکانات، قطعاً کارهایی خواهد شد و فعالیت هایی نیز طبعاً بر زمین خواهد ماند و انتظار رفع شدن همه مشکلات و معضلات به دور از واقع نگری است.

اتمام حجت با مدیران؛ خواسته ای که مردم از مدیریت ارشد استان داشتند

*دکتر حسین کلانتری صراحتاً گفت “برای مدیران استان چارچوب و شاخص دارد، مدیری که در قالب این چارچوب نگنجد خود مجبور به استعفا خواهد شد و یا اینکه به خواست او به دلیل منطبق نبودن بر شاخصه های معین شده مدیریتی کنار زده خواهد شد”.

*یکی از خواست مردم نیز همین برخورد با مدیران ضعیف است، مدیرانی که به واسطه احساس دَین به نمایندگان همه ضعف های خود را پشت نماینده مطبوع قایم کرده و تنها کارشان رواج قوم گرایی، پارتی بازی و استخدام  های خلاف قانون بوده است.

شرط ماندن مدیران استان

*هشدار او به مدیران را از آنجهت باید شروع فصل تازه ای از مدیریت در استان دانست که در کنار تدوین شاخص ها و چارچوب های مدون برای مدیران، استاندار جدید به واسطه مدیون نبودن انتصابش به نمایندگان استان راحت تر میتواند با مدیران برخورد و رفتار کند، قطعاًشرط ماندن مدیران استان باید پرهیز از اقدامات خلاف قانون و به دور از عدالتمندی و همچنین تسریع در خدمت رسانی به مردم باشد و بس!

کلانتری با احترام به مردم کهگیلویه و بویراحمد وارد استان شد

*دکتر حسین کلانتری با عینک اعتماد و احترام وارد استان شده، او نه قبل از حضورش و نه در زمان حضورش نزدیکانش را به واسطه عدم اعتماد به مجموعه مسئولان استان و استانداری، فرانخواند! او خودش بررسی کرد و خودش به تنهایی آمد، چرا که به گفته او مردم این استان هم قابل احترامند و هم افراد مورد وثوق و اعتمادی هستند“.

کلانتری موفقیتش را به همراهی مردم گره زد/مردم استان برادر و خواهران خودم هستند

*استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد نکته ای را در سخنانش بیان کرد که بیش از همه از اعتقاد او به نقش مردم در موفقیت یا عدم موفقیتش حکایت داشت.

*او دستش را به سمت همراهی مردم دراز کرد و گفت برادران و خواهرانم برای کمک به من آماده هستند، کلانتری میداند اصل مردم هستند برای همین مهم ترین مطالبه او در روز معارفه، استمداد از مردم برای همراهی و کمک به او بود.

شناخت او دست کم از افراد بومی ندارد

*نکته دیگر شناخت او هم از ظرفیت ها و هم فرهنگ مردم کهگیلویه و بویراحمد بود، کلانتری روحیه مردم را به خوبی میشناسد او نیک دریافته  است، مردم این استان متنفر از دروغ و بی احترامی هستند برای همین با کمال احترام به مردم و صداقت کارش را شروع کرد.

*در ثانی مطابق اطلاعات و سخنانش، میتوان فهمید او ظرفیت ها و منابع استان را می شناسد و کم کاری در حوزه های اساسی و مد نظر مردم را هم به خوبی بررسی کرده است.

اعتماد و حمایت مردم کلید مهم برای موفقیت استاندار جدید است

*به گزارش بویـرنیـوز، اعتماد و صداقت رفتار و گفتار دکتر «حسین کلانتری» را باید قدر دانست، او آمده تا همانطور که خودش گفت با همین اعتبارا و منابع ناچیز به اوضاع سامان دهد و در حد توان نه در حد شعار! کار کند و عدالت و سامان دادن به اوضاع مدیریتی را پیگیر شود.

*قطعاً در این مسیر حمایت مردم و نخبگان و پرهیز جناح های سیاسی از خواسته های نامعقول و خلاف اراده مردم و پاسخگو کردن مدیران، می تواند عصایی محکم در دستان استاندار جدید باشد.