دوشنبه 27 خرداد 1398 - 17:15

فراخوان عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه برای انتخاب مدیر ۳۲ مدرسه اعلام شد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه گفت: برای تغییر مدیران ۳۲ مدرسه در شهرستان فراخوان عمومی‌ شده که تاکنون ۱۲۰ نفر نام‌نویسی کرده‌اند.

به گزارش بویرنیوز، علی پورک‌پور با اشاره به نقش خطیر رسانه‌های کهگیلویه در یک‌سال اخیر اظهار داشت: برای تغییر مدیران 32 مدرسه در شهرستان فراخوان زدیم که تاکنون 120 نفر نامنویسی کردند، این تعداد باید در 10 محور آزمون داده و کسانی که 60درصد نمره را کسب کنند پس از گزینش نهایی، مدیران نمونه در 28 خردادماه جاری انتخاب می‌شوند، این طرح تاکنون برای اولین بار در سطح شهرستان کهگیلویه انجام شده است.

وی عنوان کرد: به‌عنوان متولی آموزش و پرورش همیشه نقد را کارگشا و راهگشا می‌دانیم و خوشحالیم که در یک‌سال اخیر رسانه‌ها همیشه یار و یاور ما بودند.

پورک‌پور با اشاره به شاخصه‌های یک رسانه خوب تصریح کرد: جاذبه لازم و ظرفیت گفتمان از شاخصه‌های بسیار مهم یک رسانه بسیارخوب است، چنانکه یک رسانه خوب باید با قدرت تیترزنی مناسب باعث جذب مخاطب شده و از صحت و درستی اخبار برخوردار باشد.

وی ابراز کرد: رسانه، همه‌گیر و فراگیر است و در این میان باید تمام زوایای حرفه‌ای رسانه ای را بادقت رعایت کرده و به‌عنوان عنصر رسانه‌ای مسئول باشیم و کیفیت اخبار باید بالا و با نگاه خوش‌بینانه باشد.

پورک‌پور با اشاره به مخاطب 90 هزار نفری آموزش و پرورش کهگیلویه و خطیربودن رسالت آموزش عنوان کرد: در شهرستان کهگیلویه تعداد 21 هزار و 593 دانش‌آموز، 199 مدرسه، یک هزار و 226 کلاس، یک هزارو 841 کارکنان شاغل و تعداد یک هزار و 251 بازنشسته وجود دارد و با این میزان مخاطب، وظیفه بسیار سنگینی بر دوش خود داریم.

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه در ادامه با بیان اهمیت امتحانات پایه دوازدهم نظام 3-3-6 برای دانش‌آموزان در سطح شهرستان گفت: امسال اولین سالی بود که دانش‌آموزان پایه دوازدهم امتحانات نهایی داشته و التهاب خاصی برای خانواده و دانش‌آموزان داشت به همین منظور تعداد 8 حوزه امتحان نهایی در شهر دهدشت و تعداد 2 حوزه مستقل در قلعه‌دختر و بخش‌سوق داشتیم.

پورک‌پور با اشاره به کسب مقام اول شورای آموزش و پرورش کهگیلویه در سطح استان عنوان کرد: شورای آموزش و پرورش شهرستان به‌عنوان اولین و مهم‌ترین شورای شهرستان در یک‌سال اخیر به‌طور منظم برگزار و جلسات و مصوبات بسیار خوبی نیز داشت و به همین خاطر توانستیم مقام اول را در سطح استان کسب کنیم.

وی در خصوص جذب نخبگان مناطق محروم شهرستان گفت: برای جذب نخبگان متوسطه اول در سطح مناطق محروم شهرستان فراخوان برگزار کرده و پس از برگزاری دو هفته متوالی دوره آموزشی و نیز سنجش در هر دوره توانستیم تعداد محدودی نخبه متوسطه دوره اول پرورش دهیم.

پورک‌پور با اشاره به برگزاری طرح ایران مهارت در سطح مدارس متوسطه اول شهرستان عنوان کرد: به میزان 4 هزار ساعت در سطح مدارس شهرستان کهگیلویه طرح ایران مهارت برگزار کردیم، براساس این طرح دانش‌آموز متوسطه اول باید در کنار دروس امتحانی خود یک مهارتی را به انتخاب خود فرا بگیرد و در پایان سال پس از برگزاری آزمون مدرک معتبر گرفته و به این شکل هر دانش‌آموز در طول سال تحصیلی علاوه بر دروس خود یک مهارت نیز یاد می‌گیرد.

وی ادامه داد: در یک‌سال اخیر طرح ایران مهارت در تمام مدارس غیردولتی و نیز 10 درصد از مدارس دولتی شهرستان برگزار شد.

پورک‌پور با اشاره به مهلت تهیه لباس مدارس شهرستان تصریح کرد: به‌خاطر رفاه حال شهروندان، تصمیم گرفتیم طرح و رنگ لباس مدارس دانش‌آموزان در سال جاری همانند سال گذشته باشد تا خانواده‌ها کمتر متحمل هزینه‌ها باشند و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا پایان مردادماه جاری همه دانش‌آموزان لباس خود را تهیه کرده باشند.

پورک‌پور بیان کرد: ساماندهی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ و اطلاع‌رسانی، تأیید صلاحیت‌ها و نظارت و ارزیابی از مهمترین فعالیت شورای پروژه مهر شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه ستاد ثبت نام مدارس از بیست‌و‌سوم خردادماه آغاز و تا پایان مردادماه جاری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: شهریه مدارس غیردولتی نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش یافته و در مدارس هیئت امنایی چیزی به‌عنوان پرداخت شهریه نداریم.

حضور بیش از 4 هزار و 500 داوطلب در کنکور سراسری

بیش از 4 هزار و 582 داوطلب در 5 گروه آزمایشی در کنکور سراسری امسال در شهرستان کهگیلویه حضور دارند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه با تأکید بر اهمیت هدایت تحصیلی دانش آموزان اظهار داشت: بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مقوله‌ای مهم و اساسی است که باید مورد توجه تمامی دست‌اندرکاران امر آموزش شهرستان قرار بگیرد.

علی پورک‌پور افزود: سیاست آموزش و پرورش کهگیلویه این است که گرایش دانش‌آموزان بیشتر به سمت رشته تجربی نباشد و سایر رشته‌ها به‌خصوص رشته‌های فنی‌و‌حرفه‌ای نیز مورد توجه قرار بگیرند.

وی با اشاره به برگزاری ماراتن بزرگ کنکور سراسری در سال جاری و اهمیت آن در بین داوطلبان تصریح کرد: آزمون کنکور سراسری از دیرباز به‌عنوان یک ماراتن بسیار سخت و نفس‌گیر در بین داوطلبان گروهای آزمایشی تعبیر شده است و قبولی در رشته‌ مورد دلخواه در این سالها کمی راحت‌تر شده است.

پورک‌پور عنوان کرد: کنکور سراسری سال‌جاری در 18 حوزه در شهرستان کهگیلویه برگزار می‌شود و تعداد 4 هزار و 582 داوطلب در 5 گروه آزمایشی شرکت می‌کنند.

وی افزود: در گروه آزمایشی علوم‌تجربی تعداد 2 هزار و 515 داوطلب در شهرستان کهگیلویه شرکت می‌کنند که از این رقم، تعداد یک هزارو 360 داوطلب زن و یک هزارو 155 داوطلب مرد حضور دارند و در مجموع تعداد یک هزار و 842 نفر از داوطلبان، فارغ‌التحصیل نظام قدیم و 673 داوطلب دیگر فارغ‌التحصیل نظام جدید هستند.

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه با اشاره به تعداد بسیار کم داوطلبان شهرستانی گروه آزمایشی ریاضی در کنکور سراسری سال جاری عنوان کرد: در گروه آزمایشی ریاضی تعداد 220 داوطلب در شهرستان کهگیلویه شرکت می‌کنند که از این رقم، تعداد 67 داوطلب زن و 153 داوطلب مرد حضور دارند و در مجموع 71 نفر از داوطلبان، فارغ‌التحصیل نظام جدید و 168 داوطلب دیگر فارغ‌التحصیل نظام قدیم هستند.

وی عنوان کرد: در گروه آزمایشی علوم انسانی تعداد یک هزارو 203 داوطلب در شهرستان کهگیلویه در کنکور سراسری سال جاری شرکت می‌کنند که از این رقم، تعداد 633 داوطلب زن و 570 داوطلب مرد حضور دارند.

وی با اشاره به تعداد داوطلبان شرکت کننده در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌خارجه در کنکور امسال در سطح شهرستان عنوان کرد: در شهرستان کهگیلویه تعداد 253 داوطلب در گروه آزمایشی هنر و تعداد 392 داوطلب در گروه آزمایشی زبان‌خارجه در کنکور سراسری سال جاری شرکت می‌کنند.

پورک‌پور با اشاره به زمان برگزاری کنکور سراسری گروهای آزمایشی تصریح کرد: کنکور سراسری سال جاری در روزهای پنج‌شنبه و جمعه سیزدهم و چهاردهم تیرماه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به افزایش دما در تیرماه و در زمان برگزاری کنکور، تعداد 50 عدد کولر اسپیلت دوتیکه و تعداد 30 کولر آبی خریداری شده و در حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در شهرستان نصب می‌شوند تا تمامی حوزه‌ها به سیستم سرمایشی لازم مجهز باشند.تسنیم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=304007
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما