چاپ این برگه

یاسوج حالا حالاها صدای سوت قطار را نمی‌ شنود…!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه آهن «اقلید- یاسوج» با این روند اعتبارات حالا حالاها بعید است که به بهره برداری برسد.

به گزارش بویرنیوز، «عزیزی فیلی» در گفت‌وگو با ایسنا افزود: این پروژه ملی هم اکنون نیمه فعال است و با این روند اختصاص اعتبارات حالا حالاها بعید است که تا 10 سال دیگر به بهره برداری برسد.

وی اظهارکرد: اعتبار اولیه این پروژه ملی 1000 میلیارد تومان است که هم اکنون سالی 15 یا 20 میلیارد تومان اختصاص می یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن «اقلید- یاسوج» هم اکنون به  15 درصد نمی رسد.

فیلی تصریح کرد: پروژه ملی راه آهن «اقلید- یاسوج» نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری است.

وی اضافه کرد: حداقل سالانه 200 تا 250 میلیارد تومان به این پروژه مهم و ارزشمند برای استانکهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شود تا بتوانیم ظرف پنج سال آینده افتتاح و به بهره برداری برسانیم.

“عباس خطیبی”، مدیرکل وقت ساخت و توسعه راه آهن منطقه ای کشور در بازدید از پروژه راه آهن اقلید – یاسوج در روز 17 شهریور سال 94 زمان اتمام این پروژه را 24 ماهه عنوان کرد و گفت در صورتی که شرایط جوی مساعد باشد عملیات اجرایی آن زودتر به بهره برداری می رسد.

وی افزود: طبق قانون باید تمام مراکز استانهای کشور به خط ریلی مجهز شوند.

به گزارش ایسنا، عملیات اجرایی پروژه راه آهن«اقلید- یاسوج» به طول حدود 145 کیلومتر از سال 95 شروع شده است. این پروژه مهم و اساسی می تواند نقش بسزایی در توسعه و رشد وضعیت اقتصادی و گردشگری شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد و مردم این استان محروم و توسعه نیافته بخصوص شهر یاسوج چند سال است که منتظر نگاه ملی و تدبیر مسئولان برای شنیدن سوت قطار هستند و مسئولان دولت تدبیر و امید می تواند با توجه ویژه به این پروژه مهم در استانی که با عمق محرومیت مواجه است، یادگاری ماندگار بجای بگذارد.

این پروژه هفت ایستگاه و 11 دستگاه تونل به طول 20 کیلومتر، 10 دهانه پل در قالب سه کیلومتر دارد.

در افق 2015 راه آهن«اقلید- یاسوج» جابجایی 4 میلیون تن بار و 400 هزار مسافر  در نظر گرفته شده است.

با بهره برداری از راه آهن«اقلید- یاسوج» و متصل کردن این خط به راه آهن«شیراز – خوزستان» استان کهگیلویه و بویراحمد از بن بست خط آهن شبکه ارتباطی خارج می شود.