یکشنبه 26 خرداد 1398 - 1:00

هشدار احمد خاتمی به نظامیان: آبروی خود را خرج فلان نماینده نکنید

به گزارش بویرنیوز،  آیت الله سید احمد خاتمی در دیدار حجت الاسلام معتمد، فرمانده تیپ امام صادق (ع) و شورای فرماندهی گردان‌ها که در قم برگزار شد، گفت: راه اندازی تیپ بعد از جنگ ۸ ساله از سوی رهبر انقلاب ضرورت و کار بسیار هوشمندانه ای بود که صورت گرفت. این تیپ بعد از جنگ خدمات بسیار خوبی به جامعه ارائه داده است که از جمله آن راه اندازی و حمایت از طلاب و روحانیون جهادی است.

وی اظهار داشت: لازم می دانم به مسائلی اشاره کنم که برای پیش برد اهداف تیپ مفید خواهد بود که از جمله آن توجه به مسائل اخلاقی است. در حال حاضر همه به مسئله مهم اخلاق در نیروهای مسلح توجه دارند و دلیل آن برگزاری جلسات متعدد قرآنی است. معتقدم این موضوع باید درتیپ درقله باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: منظور از اخلاق، نحوه برگزاری انسان با خدا، خود و … است. تیپ امام صادق (ع) مدرسه نظامی است و به همین دلیل باید بین اخلاق در محیط نظامی و طلبگی جمع شود. باید گروه‌هایی باشند، آسیب‌های اخلاقی در محیط نظامی و طلبگی را بیان و مشخص کنند.

وی اظهار داشت: مسئله دوم، بُعد علمی روحانیون است. مطمئن‌ترین روحانیونی که می‌توانند در عرصه رسانه و تبلیغ مؤثر باشند، روحانیون حاضر در نیروهای مسلح می‌باشند، چون گزینش شده‌اند. باید از آنهایی که توانایی خطابه دارند، استفاده شود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه بنده یک سپاهی ناپیوسته‌ام از ابتدا با سپاه بودم، از همان ابتدا به نماینده ولی فقیه در سپاه گفتم، به بُعد علمی آنها توجه شود تا بتوانند اثرگذار باشند. در همان زمان طرح ارتقاء علمی روحانیون سپاه را ارائه دادم. توجه به بُعد علمی روحانیون، باعث ارتقاء ولی فقیه است.

وی ادامه داد: الان هم بر همین مسئله مهم تأکید و اصرار دارم. باید به مسئله علمی روحانیون توجه فراوانی شود. باید درس خواند و سطح علمی را ارتقاء داد.

خط گیری از جریان سیاسی سم است

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: مسئله سوم، توجه به موضوع سیاسی است. سیاسی دینی حجت مدار است. این تفاوت سیاسی دینی و غیر دینی است. سیاسی دینی، با حجت شرعی کار می‌کند و آن حجت ولایت فقیه است. مسئولان تیپ امام صادق (ع) بر این مسئله تأکید داشته باشند. خطی جز ولایت فقیه نداریم. برای تشکیلات نظامی، سم است که از جریان سیاسی خط بگیرد.

نیروهای مسلح باید از دسته بندهای سیاسی جدا باشند

وی گفت: برای تشکیلات نظامی، سم است که گروه‌های سیاسی طمع کنند و بگویند ما تیپ داریم، نه اینها سرباز ولایت فقیه اند. باید نیروهای مسلح را سرباز ولایت فقیه قرار بدهیم. آبروی خود را نباید خرج فلان نماینده برای رأی گیری کنیم. نیروهای مسلح باید از دسته بندهای سیاسی جدا باشند.

تندروی و عملیات تندروانه به زیان حوزه است

آیت الله خاتمی اظهار داشت: حساسیت‌ها در حوزه علمیه زیاد است. تندروی و عملیات تندروانه به زیان حوزه و تیپ است. اسلام و تشیع به انقلاب گره خورده است، ولی معتقدم تند روی و کندروی به زیان حوزه است.

وی اظهار داشت: مسئله بعدی، تثبیت روحیه جهادی است و این موضوع از مهمترین اهداف تیپ بود و باید به مسئله بیش از گذشته توجه داشت و اهمیت داد. احیاء روحیه جهادی توجه دادن به مسائل مهمی مانند ۲۲ بهمن، ۹ دی، و سایر مسائل به اساتید حوزه کمی قبل از آغاز آن است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفت: روحیات طلبگی این است با حفظ همه مراتب، بدانیم در همه مراحل طلبه هستیم. باید بدانیم این تشکیلات از روز اول مخلصانه شکل گرفت.

اصول انقلاب و ولایت فقیه، جای میانه روی ندارد

وی اظهار داشت: اصول انقلاب و دفاع از ولایت فقیه، جای میانه روی ندارد. باید محکم ایستاد. روح تیپ باید این باشد. افتخار می‌کنیم، آخوند این انقلابیم. ضد انقلاب باتعبیر آخوند حکومتی می‌خواهد طلاب را از انقلاب باز دارد. افتخار ما این است آخوند این حکومت و انقلاب هستیم.

آیت الله خاتمی گفت: در کربلا نائب امام حسین (ع) که مسلم بن عقیل، بود، را تنها گذاشته‌اند. امروز معتقدیم رهبر انقلاب نائب عام امام معصوم (ع) است.

وی ادامه داد: ملاقات نخست وزیر ژاپن با رهبر انقلاب را همه دیدند. پیام و پاسخ رهبر معظم انقلاب اوج عزت شیعه بود. این افتخار ما است و افتخار می‌کنیم سرباز این آقا باشیم./مهر

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=303800
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما