چاپ این برگه

قابل توجه پزشکان حاذق کهگیلویه و بویراحمدی/فیلمی که عَرَق شرم بر جبین هر انسان آزاده ای می‌نشاند!

کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان هایی است که نخبگان افتخار آفرین در زمینه های پزشکی در ایران و جهان دارد.

به گزارش بویرنیوز، کهگیلویه و بویراحمد را اگرچه هرجا نام از محرومیت و عقب ماندگی است تصور می‌کنیم اما در زمینه نیروی انسانی نخبه و ارزشمند جایگاه رفیعی در کشور دارد.

یکی از افتخارات این دیار زرخیز پزشکان معتبر آن است، سرمایه هایی که نه تنها ایران بلکه منطقه و دنیا به وجودشان افتخار می کند.

اما چند انتظار و خواسته یا بهتر بگوییم گلایه های مردم از این پزشکان حاذق کهگیلویه و بویراحمد:

مردم دوست دارند پزشکان این دیار گوشه نظری به خاک ابا و اجدادی خود هم داشته باشند.

توقع آنها زیاد نیست، کسی انتظار ندارد پزشکان عالی رتبه کهگیلویه و بویراحمد به استانی بیایند که هنوز امکانات خوبی برای خدمت به مردم ندارد، نه!، حرف مردم اینست لااقل آنها بخشی از وقتشان هر چند اندک را در این استان و برای مردم محروم همین منطقه بگذارند.

باور کنید جای دوری نمی‌رود، اینها همان مردمی هستند که با شما خواهر و برادرند و با کوچکترین لبخند و خدمتی بزرگترین دارایی شان را با خلوص پیشکش می کنند، اگرچه متمکن نیستند اما دلهایی دارند که عظمتشان آسمان را هم شرمنده خود می‌کنند.

کم لطفی پزشکان استان به حدی است که دکتر حریرچی؛ معاون وزیر بهداشت در جلسه تودیع و معارفه رؤسای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به جایگاه دکتر سید علی ملک‌حسینی و دکتر نیک‌اقبال، از آنها به عنوان نخبگانی نام برد که در سپهر پزشکی ایران می‌درخشند، او گفت: چه بهتر که این افراد به استان خود هم بیایند و بیماران را درمان کنند.

مردم کهگیلویه و بویراحمد بی معرفت نیستند، شاید خیر هیچکدام از پزشکان حاذق استان به خیلی از آنها هم آنها نرسیده باشد اما باز هم هرجایی هستند با ذوق و شوق باورنکردنی از افتخارات خود و فرزندان این دیار سخن میگویند و به آنها عِرق و تعصب وصف نشدنی دارند.

این مردم واقعاً شایسته والاترین توجهات هستند…

در ادامه فیلمی از یک پزشک اهوازی می‌بینیم که به همراه دوستانش در استان خوزستان و سراسر مناطق محروم کشور به صورت رایگان به درمان مردمی می پردازد که شاید تنها دارایی شان همان دعاهای پر مهر و محبتشان باشد.