جمعه 24 خرداد 1398 - 12:30

قابل توجه پزشکان حاذق کهگیلویه و بویراحمدی/فیلمی که عَرَق شرم بر جبین هر انسان آزاده ای می‌نشاند!

کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان هایی است که نخبگان افتخار آفرین در زمینه های پزشکی در ایران و جهان دارد.

به گزارش بویرنیوز، کهگیلویه و بویراحمد را اگرچه هرجا نام از محرومیت و عقب ماندگی است تصور می‌کنیم اما در زمینه نیروی انسانی نخبه و ارزشمند جایگاه رفیعی در کشور دارد.

یکی از افتخارات این دیار زرخیز پزشکان معتبر آن است، سرمایه هایی که نه تنها ایران بلکه منطقه و دنیا به وجودشان افتخار می کند.

اما چند انتظار و خواسته یا بهتر بگوییم گلایه های مردم از این پزشکان حاذق کهگیلویه و بویراحمد:

مردم دوست دارند پزشکان این دیار گوشه نظری به خاک ابا و اجدادی خود هم داشته باشند.

توقع آنها زیاد نیست، کسی انتظار ندارد پزشکان عالی رتبه کهگیلویه و بویراحمد به استانی بیایند که هنوز امکانات خوبی برای خدمت به مردم ندارد، نه!، حرف مردم اینست لااقل آنها بخشی از وقتشان هر چند اندک را در این استان و برای مردم محروم همین منطقه بگذارند.

باور کنید جای دوری نمی‌رود، اینها همان مردمی هستند که با شما خواهر و برادرند و با کوچکترین لبخند و خدمتی بزرگترین دارایی شان را با خلوص پیشکش می کنند، اگرچه متمکن نیستند اما دلهایی دارند که عظمتشان آسمان را هم شرمنده خود می‌کنند.

کم لطفی پزشکان استان به حدی است که دکتر حریرچی؛ معاون وزیر بهداشت در جلسه تودیع و معارفه رؤسای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به جایگاه دکتر سید علی ملک‌حسینی و دکتر نیک‌اقبال، از آنها به عنوان نخبگانی نام برد که در سپهر پزشکی ایران می‌درخشند، او گفت: چه بهتر که این افراد به استان خود هم بیایند و بیماران را درمان کنند.

مردم کهگیلویه و بویراحمد بی معرفت نیستند، شاید خیر هیچکدام از پزشکان حاذق استان به خیلی از آنها هم آنها نرسیده باشد اما باز هم هرجایی هستند با ذوق و شوق باورنکردنی از افتخارات خود و فرزندان این دیار سخن میگویند و به آنها عِرق و تعصب وصف نشدنی دارند.

این مردم واقعاً شایسته والاترین توجهات هستند…

در ادامه فیلمی از یک پزشک اهوازی می‌بینیم که به همراه دوستانش در استان خوزستان و سراسر مناطق محروم کشور به صورت رایگان به درمان مردمی می پردازد که شاید تنها دارایی شان همان دعاهای پر مهر و محبتشان باشد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=303716
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سید گفت:

    خواهشا کسی اسم و یا ادرس و تلفنی از این دکتر خیر داره بگه

  2. بهنام گفت:

    سلام
    احسنتم
    تحلیل و درخواست بسیار زیبا و جالبی بود

  3. سالار گفت:

    خدارحمت کنه پدرومادر این دکتر واینشالله که همیشه سالم وتندرست باشه وتا ۱۲۰سال ازخدا عمر مفید بگیره

  4. ناشناس گفت:

    باسلام
    درود به جامعه پزشکان کشور خصوصا پزشکان استانمان که در اقسی نقاط کشور مشغول به خدمت هستند .
    ما همیشه به پزشکان استانمان افتخار و تعصب منطقی داشته ایم با موفقیت آنها خوشحال و با ناراحتی آنها ناراحت و در عمل نشان دادند، قدری تامل کنید متوجه منظورم خواهید شد . اما افسوس که این بزرگواران زادگاه خود را فراموش نمو ده اند ( به دور از یک خدمت ماندگار) .
    اما بدانند آرامستان نهایی آنها زادگاهشان ، و نکوداشتشان همین مردم ناتوان و ضعیف مادی است که بعدا قضاوتشان می کنند .
    به امید روزی که شاهد خدمات عام المنفعه پزشکانی از جمله ملک حسینی ، نیک اقبال ، دانشی و دیگر عزیزان در سطح استان باشیم .

  5. پریچهر گفت:

    دکترای استان ما اعتماد به نفس ندارند.خیلی از اونا چه شرایط سختی رو تحمل میکنن فقط صرفا به این خاطر که بگن مثلا خونه ی دکتر تهرانه…یا مثل شیراز…..از اطرفیان خیلی از این موردا رو میبینم.

  6. ناشناس گفت:

    افرین متن خوبی بود دقیقا این حرفی که من چند سال می زنم ودنبال جوابش هستم اونم اینکه چرا پزشکان نخبه ونامدار استان ما حاضر نیستن بیان داخل استان کار کنن وسرمایه گذاری کنن خصوصا از جناب دکتر ملک حسینی انتظار داریم یک سرمایه گذاری برای ساخت بیمارستان داخل یاسوج

  7. صنم گفت:

    آخه اگر تو استان کار می کردند که اینقدر اسم در نمی کردند! تو همین استان هم خیلی پزشک ها هستن شرایط براشون بوده ولی موندن و دارن خدمت می کنن، آیا از اینها هم به عنوان پزشک آنچنانی یاد میشه؟ معلومه نه!

  8. ناشناس گفت:

    واقعا خوشحال شدم از این پزشک و تیمش … این باید یک فرهنگ عمومی بشه برای همه اصناف و اقشار ملت … ارزدز توفیق برای همهشون دارم

  9. بابا حیدر گفت:

    حتما انتظار داری اینها بیان یاسوج !تا هفته ای یکیشو کتک بزنن ؟

  10. سحر گفت:

    خدا پشت و پناهتون جناب دکتر

  11. فرهاد گفت:

    درود بر دکتر بزرگوار بزرگمردی از ایل جلیل بهمئی گرمسیر زنده باد دکتر هرمزی عزیز

  12. محمد گفت:

    دوست من :
    به نظر حقیر علاوه بر اینکه بهتره به استان نیاند پیشنهاد میدم پزشکان حاضر نیز به استان های دیگر هم بروند
    سقف توسعه وخدمت در این استان کوتاهه ودرنهایت به انحاء مختلف تخریب میشوند
    سر دو هفته بادمجان زیر چشمش سبز میکنند

  13. ناشناس گفت:

    انسانیت یعنی این دکتر خدایا امثال این آدما رو در پناه خودت نگه دار

  14. احسان گفت:

    سلام. من به عنوان یکی از پزشکانی که الان ۱ سال هست از استان اومدم بیرون و شیراز مشغول کار هستم چند دلیل خدمتتون عرض میکنم:
    1- وقتی در حال حاضر که ما هنوز نام و آوازه ای درحد دکتر ملک حسینی ها نداریم و تو شهرمون از مردم غیورمون اول فحش میشنویم و آخر اینجا فایده نداره ببریمش شیراز چرا بمونیم و تحمل کنیم این رفتارو درصورتی همون خدمات رو الان تو شیراز به همشهریامون با عزت واحترام ارائه میدیم و هردو طرف راضی هستیم.
    2- همشهریانی که الان من شروع کارمه منو نمیپذیرن و به کارم باور ندارن فردایی که نامی دست و پا کردم با چه خاطره ی خوشی برگردم و توی شهرم بهشون خدمت کنم؟
    3- به نظرم هیچوقت یک جانبه قضایا رو نگاه نکنیم و اول علت رو پیدا کنیم بعد بریم سراغ اتفاقی که همچنان داره به اون علت میافته.
    4بحث مالی هم که جدا بماند اگه تو استان بخوان کمترین هزینه ای بکنن با اکراه و نارضایتیه ولی برا همون کار توی شیراز و تهران و… حاضرن ۱۰ها برابر هزینه کنن بدون کوچکترین حرف و حدیثی

  15. جعفری گفت:

    خدارحمت کنه پدرومادر این دکتر واینشالله که همیشه سالم وتندرست باشه

  16. بویر احمد گفت:

    هم دکتر ملک حسینی و هم نیک اقبال جواب سلام همشهریان را هم به درستی نمی دهند تا چه رسد به همکاری

  17. دکتر ع گفت:

    سلام جناب دکتر
    فرمایش شما متین ،

    ولی چندتا مساله هست که دراستان ما نادیده گرفته میشه

    تاحالا بعنوان یک پزشک ، چندتا از همکارانتون بخاطر بضاعت کم مردم اونها حداقل ده نفر وویزیت کردن ؟

    چرا بیمار رو به چشم یک مشتری میبینن و برخوردی دارند که انگار پزشکان خدا و بیماران بنده های اونها هستن ؟

    چرا وقتی پزشکی در این شهر توانایی علمی و تخصصی و برای رفع مشکل بیماری که بهشون مراجعه کرده رو ندارن اما برای پول و هزینه همون بیمار و عمل میکنن و با علاوه بر پول هدر رفته اون بیمار هزار و یک مشکل براش ایجاد میکنن ؟
    به اینها فکر کردید ؟

    شماها با سهمیه مناطق محروم پزشک میشید و غرور میگیرین نسبت به مردم و شهر و دیارتون !

    قسم نامه و عهد نامتون رو یکبار دیگه بخونید و مرور کنید

    پزشک در جامعه کنونی ایران منژلتش از سایرین بیشتره چرا که مردم فقیرن بیمارن امکانات کمه و نیاز به پزشک بیشتر از سایر نیازها در اولویته پس نیاز به قشر پزشک افزایش پیدا میکنه و این تقاضا و نیاز پای امثال شمارو بالا برده

    وگرنه پزشک همچون سایر کارمندی در عرصه خدمات و درمان بیش نیست

    جایگاه همه ما آرامستان و یک تیکه قبر مستطیل شکله
    حالا هر کسی میخوای باشی باش .

    ارزوی توفیق و تفکر

  18. ناشناس گفت:

    بسمه تعالی
    احسنت به سایت منتشر کننده و دکترعزیز

  19. ظهراب جهان بینن گفت:

    کاملا متن بویر نیوز مورد تاییداقشار مردم استان هست جا دارد از خدمات پروفسور ملک حسینی که به حق از نتیجه زحمات این پزشک انسان دوست تاسیس بیمارستان ابو علیسینا هم استانیها
    ودیگر هم وطنان بهرمند میشوند

  20. ناشناس گفت:

    باعرض سلام بخدا من دوتابچه دارم که هردودرسن ۵سالگی معلولیت ذهنی وجسمی پیداکردندبخاطرهزینه ازمایشتشان طبق نظرپزشک کودکان تهران شیراز۲۵میلیون برای مشخص شدن بیماری انها پول جست وجوکردم حتی باشرایط مالی وروحی بدی که داشتم یه پزشک دلسوزی تواینقدرپزشکی که من بچه هام رابردم گیرم نیامدوحتی تاامروزنزدیک به ۶۰میلیون هزینشون کردم ولی نه دکتری تخفیف بهم داد ونه بچه هام درمان میشوندوحتی دیگر۴۰سالمه وبخاطرهزینش دنبال بچه سالم هم نرفتم وبچه سالم هم ندارم دوبچه هم دارندازدستم میروند

  21. بدبخت گفت:

    سلام والامن دوتابچه دارم که هردو درسن ۵سالگی معلولیت ذهنی وجسمی پیداکردندوهزینه بیماریشان ۳۰ میلیون شدکه باهزاربدبختی وام وقرض جورکردم یه دکتردلسوزی هم تواین راه بهم کمکی نکردحتی تامروزکه دوبچم رامیخام ازدست بدم نزدیک۶۰میلون خرج کردم پولم رفت بچه ها رفتنی،روحیه نابود،نداشتن بچه سالم بخاطرنداشتن هزینه،کجابوددکتردلسوز

  22. هادی گفت:

    گریم گرفت واقعا افرین

  23. ناشناس گفت:

    درود بر شرافت این دکتر بزرگوار خدا رحمت کند پدر ومادر این دکتر عزیز را وبه این دکتر عز یز وخانواده محترمشان طول عمر با عزت وبرکت عنایت فرماید

  24. ناشناس گفت:

    دکتر ع که فرمودین پزشک در حد یک کارمند ساده است.فقط یک پزشک میفهمه که همکارش چه شبها که بیدار بوده و چه خوشیها که نکرده و بدتر از همه چه وقتهای مهمی مثل تولد فرزندش که کنار خانواده نبوده.پس هیچ وقت پزشکی را دست کم نگیرید.امیدوارم شما هم بتوانید پزشک بشید.

  25. فرهنگی گفت:

    از سال ۱۳۵۷ تا الان هر پزشک حاذق و مردمی و خیر یا غیر بومی یا آنان که از مردم پول نمیگرفتند و اخلاق مدار که به گچساران آمد چون محبوب مردم شدند آنها را بطرق مختلف مورد اذیت و آذار قرار دادند تا مجبور شدند گچساران را ترک کردندو هنوز هم ادامه دارد

  26. محمد گفت:

    با سلام
    ظاهرا این فیلم که مربوط به جناب دکتر کلانتر هرمزی می باشد بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و اعتراض برخی از پزشکان را باعث شده زیرا تقریبا بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان برای دانشگاه ایلام هزینه ایجاد کرده و نه تنها 50 نفر متخصص و فوق تخصص نبوده بلکه حدود 5 نفر دستیار بوده و بیشتر بیماران را تشویق می کردند که به تهران مراجعه کنند و آن ها در تهران آواره شده و از عمل رایگان تهران خبری نبوده.
    چیزی که قطعی شده این است که برای ساخت این فیلم حدود 100 میلیون تومان هزسنه شده و در بهترین هتل ها اقامت دارشته اند و …
    قبول فرمایش این آقای دکتر نیاز به بررسی بیشتر دارد.

  27. احسان گفت:

    دکتر ع عزیز، شما میگید پزشک مثل کارمنده ، اولا اوج نوجوانی و جوانی و میانسالی که خیلی از افراد داذن خوشگذرونی میکنن و مسافرت و هزار کار دیگه کسی که اومده رشته پزشکی داره شبانه روز درس میخونه و کشیک شبانه روزی توی بیمارستان میده ، دوما چرا فکر میکنید بقیه کار میکنن پول دربیارن پزشک باید کار کنه مجانی؟؟؟ مگه شما حاضرین بدون دستکزد کار کنید؟؟ آره جایی کسی واقعا نداره میتونه یه پزشک از حقش بگذره و یا اگه خطر جانی برا کسی باشه پزشک حتما اول خطر رو رفع میکنه بعد سراغ هزینشو میگیره، ولی یه پزشک هم این شغلشه ومنبع درآمدش کی گفته باید از حقش بگذره تا شما فکر کنید پزشک خوبیه؟!

  28. زهرا گفت:

    خدا بهشون توفیق بدهد ان شاءالله. اینها مومن واقعی اند نه پزشکهایی که فقط حساب مالی شون را برآورد میکنند .اصلا هم تبلیغات نیست و واقعیت داره خدمات این پزشک با وجدان و تیم پزشکی باغیرتش.کاش توی هر شهری یکنفر با چنین تفکری بود

  29. مهین گفت:

    خداخیرش بده‌،همه دکترا مثل هم نیستن یه دندانپزشکی هست توشهرما پولش ازپاروبالا میره اصلا به بیماراهمیت نمیده فقط پول یه بارتومطبش بودم یه پیرمردی اومد بیچاره ازدرد به خود میپیچید گفت دکترکمکم کن دکتره میگفت درد ول کن بگو ببینم پول همرات هست پول،،،چقدرازش بدم اومد

  30. جانباز گمنام گفت:

    واقعا خداخیرش بده به همه پزشکان عزیر اشک شوق را در چشمانم جاری کردی وامیدوارشدم که هنوز جوانمردانی در میهنم وجود دارند که در فکر مردم بی بضاعت هستند درود برتو و شیر مادرت حلالت که چنین فرزندی را بدنیا آورد و از صمیم قلب آرزوی سلامتی دارم برای شما طبیب مظلومین

  31. معتمدی گفت:

    فقط میتونم بگم درود بر انسانیت این مرد

  32. علی گفت:

    کسی مثل دکتر ربانی شیراز بود همه مراجعینش از استان بود آمد استان . خیلی از متخصصان شیرازی که کسی از استان پیششان می رفت می گفتند چرا همانجا پیش دکتر ربانی نرفتید .
    چند سال پیش این پزشک مردمدار و اخلاقی توسط چند نفر زیر مشت و لگد گرفته شد .
    من شنیدم همین دکتر نیک اقبال چشم پزشک را در اول انقلاب دهها انگ به او چسباندند و رها کرد رفت تهران و باید مردم استان صدهها کیلومتر طی کنند برای چند دقیقه دیدن او .
    مقصر پزشکان نیستند، فرهنگ چوب و چماق است که مختص به عصر حجر است . پزشکی و چوب و چماق باید صدهها کبلومتر با هم فاصله داشته باشند .
    مگر مغز خر خورده دکتری که صدهها نفر در بقیه نقاط کشور قربان صدقه اش می روند بیاید استان مشت و لگد بخورد .

دیدگاه شما