چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 14:43

این روزها خبرهای خوبی از راه های کهگیلویه و بویراحمد به گوش نمیرسد/برای نجات جان خود و عزیزانتان بخوانید (+تصاویر)

این روزها اخبار ناگواری از جاده های کهگیلویه و بویراحمد به گوش می رسد.

به گزارش بویرنیوز، جاده های کهگیلویه و بویراحمد این روزها به شدت قربانی میگیرند، از کشته شدن زوج جوانی که تنها ۲۰ روز از ازدواجشان میگذشت تا قربانی شدن ۸ نفر از اعضای یک خانواده و فوت تلخ دو دانشجوی پزشکی، تلخ ترین اخبار روزهای اخیر بود.

البته این پایان ماجرا نبود، در روزهای اخیر و در هفته جاری، استان شاهد چند تصادف فوتی بود، حوادثی که در نهایت موجی از نگرانی و ناراحتی در کهگیلویه و بویراحمد را رقم زد.

و اما چند نکته قابل تامل:

در اینکه جاده ها و محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد استاندارد های خوبی لحاظ نشده شکی نیست، البته به دلیل کوهستانی بودن استان حذف بسیاری از مسیرهای خطرناک با هزینه هنگفت و بالا مقدور است که با اعتبارات استان چندان نمیتوان خوشبین بود.

از وظیفه اداره  راهداری هم نمیتوان چشم پوشید، ضروری است در محورهای پر خطر علائم هشداری بیشتر و کاهنده های سرعت مناسب و متعددی تعبیه کرد تا رانندگان با هوشیاری و احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

برخورد جدی تر با رانندگان پر خطر و رفتارهای پر خطر در جاده به ویژه برخورد قاطع با خودروهای شوتی هم از انتظارات  از پلیس برای کاهش دادن حوادث در جاده ها است.

از همه اینها بگذریم، وظیفه خود مردم و رانندگان بسیار سنگین است، باید پذیرفت کهگیلویه و بویراحمد استانی کوهستانی و صعب العبور است و رانندگی در محورهای آن مستلزم احتیاط و قانونمداری بیشتر و متناسب با این راه هاست.

باور کنیم، بیشتر تصادفات ناشی از خطاهای انسانی است، رانندگی خوب نیازمند صبر و حوصله، تمرکز و قانونمندی است، اگر این اصول توسط خود ما اجرا شود قطعا آمار تصادفات کاهش قابل توجهی خواهد داشت، متاسفانه رانندگان در کهگیلویه و بویراحمد بی حوصله هستند، سرعت زیاد و بی توجهی به جلو و عجله برای رسیدن به مقصد برخی خصیصه های ناپسند بین رانندگان استان است که بسیار هم خطر آفرین هستند، اگر این عادات غلط را مرتفع نکنیم همچنان باید سوگوار عزیزانمان باشیم.

توصیه نهایی به خود ماها است، جان خود و عزیزانمان را فدای کمی زودتر رسیدن به مقصد نکنیم، عمده تقصیرها انسانی و از ناحیه رفتارهای حساب نشده و خلاف مقررات رانندگان است که با همت خود مردم و با توسل به قوانین راهنمایی و رانندگی قابل کاهش است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=303573
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهیا گفت:

    مردم خودشون باید با توجه به شرایط محیطی رانندگی کنن همیشه که نباید پلیس راه جلوگیری کنه ما خودمون رعایت نکنیم به خودمون و خانواده هامون لطمه میزنیم

  2. هاتف گفت:

    اوج بی تدبیری و مسکوت ماندن پروژهای راهسازی در زمان استانداری احمدی و معاونت عمرانی فیلی ثبت شد.
    امیدوارم استاندار جدید در این حوزه جبران گذشته را در دستور کاری خود قرار دهد.

  3. ناشناس گفت:

    خداوکیلی جاده یاسوج به شیراز حدفاصل ازورودی گنجگون تاانتهای پاسگاه تنگ سرخ کلا پیچ های خطرناکی همه متاسفانه تبانی وسفارش شده این همه تصادف انجام میگیره مخصوصا پیچ بسیارخطرناکی روستایی گنجگون هیچ کس جواب گونیست

دیدگاه شما