سه شنبه 21 خرداد 1398 - 11:58

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد را بیشتر بشناسیم/محبوبیت “دوستی” تکرار می شود!

به زودی و با حکم وزیر کشور علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد رسماً جای خود را به حسین کلانتری می دهد.

به گزارش «بویـرنیـوز»، سرانجام پس از تایید و تکذیب های فراوان، خبر بویرنیوز در خصوص استعفای استاندار کهگیلویه و بویراحمد توسط دکتر احمدی تایید شد، و استاندار حالا پس از کمتر از 2 سال حضور خود در کهگیلویه و بویراحمد از استان خداحافظی می کند.

به گفته برخی ها در چند ماه اخیر عملاً استانداری را به معاون عمرانی خود؛ مهندس فیلی سپرده بود و رایزنی هایی نیز برای سرپرستی فیلی در کسوت استاندار ترتیب داده بود که موفق نبود.

و اما جدی ترین گزینه استاندار جدید استان کیست؟

«حسین کلانتری»مدیرکل امنیتی وزارت کشور و مشاور وزیر؛ نامی که به زودی بیشتر درباره او خواهید شنید، او جدی ترین گزینه استانداری است و برخی منابع وزارت کشور از قطعیت حکم او برای تصدی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داده اند.

استاندار جدید استان این بار نه با توصیه و سفارش و فشار از بیرون بلکه با نظر مستقیم مجموعه وزارت کشور تعیین و منصوب می شود، این بزرگترین اختلاف او با استاندارانی است که مردم به دلیل برخی وابستگی ها به آنها نقد داشتند، این خصیصه قطعاً تصمیم گیری مستقل وکارآمد او برای استان را بسیا راحت تر می سازد.

او بر خلاف برخی استانداران حضور در مسئولیت های سیاسی و اجرایی را از 22 سالگی شروع کرده و از سابقه اجرایی بالایی برخوردار بوده است هر جایی هم مدیریت کرده با رزومه درخشان بعنوان مدیر برتر حوزه خود در کل کشور انتخاب شده است، انتخاب او بعنوان فرماندار برتر کشور در هر 3 دوره فرمانداری اش، گواهی بر این مدعا است.

کلانتری عِرق خاصی به مناطق لر نشین و از جمله کهگیلویه و بویراحمد دارد، اگرچه استانداری 2 استان دیگر هم به او پیشنهاد شده بود اما او تصمیم بر حضور در خانه خود گرفت، آری او از قوم لر است و بر خلاف دیگر استانداران، اینجا را میهن و وطن خود می داند و هر جایی هم صحبت شده خود را بعنوان برادر کوچکتر این مردم دانسته است.

حسین کلانتری فردی است که توانایی احیای محبوبیت به یاد ماندنی دوستی در کهگیلویه و بویراحمد را زنده کند و با شور و نشاط مثال زدنی که در مدیریت دارد و از طرفی با توجه به اینکه او مورد حمایت قاطع دولت و وزارت کشور است و توصیه از بیرون برای حضورش نشده، می تواند تحرک و پویایی را برای استانداری استان به ارمغان بیاورد.

همه باید او را حمایت کنند، هم نمایندگان، هم مسئولان و هم مردم

بدون شک حضور یک فرد اجرایی که برای استان های محروم و لر نشین دل می سوزاند وهمه آنها را خانه و وطن خود می داند و البته سوابق اجرایی و سیاسی خوبی هم دارد، می تواند کهگیلویه و بویراحمد را از رخوت چند سال اخیر برهاند اما این مستلزم همکاری است.

اگر هدف توسعه و آبادانی استان است، هم نمایندگان باید پای کار بیایند و او را بدون پیش شرط کمک کنند، و هم مدیران و مسئولان باید با همراهی با او زمینه وحدت رویه برای حرکت به سمت توسعه را شتاب دهند، هم مردم با حمایت های خود از او برایش پشتوانه جدی و ارزنده ای فراهم آورند تا کلانتری بتواند با اقتدار در صحنه مدیریت استان حاضر و با استقلال در تصمیم گیری ها، امید و پویایی در استانداری را ایجاد کند.

و اما بخشی از سوابق او:

حسین کلانتری  متولد سال 1342 در شهرستان “دره‌شهر” و دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی از دانشگاه تهران و دانشجوی دکترای دانشگاه آزاد ایلام که قریب به بیست سال در کسوت فرماندار شهرستان‌های مهران، شیروان چرداول و دهلران، معاونت فرمانداری مهران و ریاست نهضت سوادآموزی شهرستان دره‌شهر مدیریت کرده و از نیروهایی است که از 22سالگی دارای مسئولیت سیاسی بوده است.

“کلانتری” علاوه بر سوابق مدیریتی، مدرس دروس روانشناسی سیاسی، روانشناسی مدیریت، روانشناسی کار در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و جزء نخستین گروه مربیان و مدرسان قرآن کریم در غرب کشور است.

وی عضو انجمن روانشناسی ایران و نماینده کارگروه پژوهش فناوری و تحول اداری استان ایلام در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور و کارشناس اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی در استان ایلام بوده است.

به گزارش بویرنیوز، حسین کلانتری بدون شک فردی است که میتواند تاریخ خوش استانداران محبوبی از جمله دوستی در کهگیلویه و بویراحمد را زنده کند، او با سابقه اجرایی خوب، اعتبار و وزن سیاسی شاخص در دولت قطعاً توان حذف برخی چالش های عمده و نگرانی های مردم نجیب این استان را دارد و باید حضور او در این استان را به فال نیک گرفت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=303539
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. آرش گفت:

    سلام
    اتفاقا چیزی که استان مانیازداره یک روانشناس مجرب وکارکشته است

  2. سلیمان خان گفت:

    حاج حسین کلانتری مرد اخلاق ومنش انسانی
    پرتلاش وباتوان ، پاک دست وباتقوا
    خطیبی توانا ومعروف به خادم الحسین
    با سابقه ترین وزارت کشوری دراستانداران فعلی
    آزادمردوبی اعتنا به اموردنیوی

  3. فرهاد گفت:

    ایشون باید ریشه ی طایفه بازی رو بکنه تو این استان. طی چند سال اخیر دو نفر به این طایفه گرایی دامن زدند. یکی در تلاش برای رسیدن به نمایندگی مجلس که موفق نبوده و دیگری نماینده مجلس. این دو طایفه خود را اشرف طوایف می‌دانند

  4. سید عباس شمسی گفت:

    ایشان فردی است توانمند، مردمدار و به معنای واقعی کلمه مدیر، به مردم خوب کهگیلویه و بویراحمد تبریک و برای ایشان آرزوی موفقیت دارم

  5. علی سیدی گفت:

    حضور اینچنین فردی قطعا خوبه، اگرچه واقعاً با توجه به شرایط کشور و اقتصاد ایران نمیتوان انتظار معجزه داشت اما همینکه فردی پاکدست و عدالت محور و از همه مهم تر مستقل هست بسیار ارزشمنده، امیدوارم موفق باشن اینجا

  6. علی گفت:

    سلام لطفا بومی باشه اصلا به درد استان باخبر نیست لطفا منشر شود

  7. جواهری گفت:

    ما کە از استاندار احمدی جز سخنرانی چیزی عایدمون نشد.. هر جا مییرە خدانگهدارش باشد،،،

  8. الیاس احمدیزاده گفت:

    اگر گوشش دردست نمایندگان باشه بدون استاندار باشیم بهتره

  9. بویراحمد گفت:

    امیدوارم ایشات تحت تاثیر نمایندگان استان قرار نگرفته و سعی کند با توسعه راهها از کشتار مردم بی گناه این استان همیشه محروم جلوگیری کند.
    در این بین انتصاب یک معاون عمرانی باسابقه و متعهد اولین گام است تا شاید دگر بار شاهد حضور ماشین آلات راهسازی در شریانهای حیاتی استان باشیم.

  10. بومی گفت:

    نیست ماشااله سایر استانداران بومی خیلی کارنامه درخشانی دارند!!!!

  11. افشین گفت:

    جناب کلانتری فردی بسیار مردمی و از دل مردم هستش سوابق و برخورد ایشان در مقابل در دلهای مردم و رفع مشکلات ایشان زبانزد خاص و عام هست . انشاءالله که موفق باشند

  12. رحمن گفت:

    حاج حسین کلانتری افتخار مردم بدره ودره شهر واستان ایلام است خداوند به ایشان طول عمر وسلامتی بدهد

  13. بویر احمد گفت:

    ضمن خوشامدگویی و ارزوی توفیق خوشحالم از اینکه عرق لری دارد و خود را برادر مان میداند امیدوارم مردم ایشون را به عنوان یک برادر احترام کنن و ضمنا از استاندار جدید خواهشمندیم که بهایی به حرف نماینده گان ندهد با قاطعیت با مدیران کل بر خورد کند

  14. نعمت گفت:

    آقای کلانتری از مدیران پاک دست و توانمند و دارای رزومه بسیار درخشانی در مجموعه وزارت کشور میباشند.برای ایشان در دیار مردمان با اصالت لر آرزوی توفیق میکنم

  15. بیداد گفت:

    ایشون شخصی باتجربه اخلاق مدار هست ،امیدوارم بتواند همچون دکتر احمدی مقتدر باشد

  16. صار گفت:

    اگر فرد توانمندی باشه وبتواند به خوبی فرهنگ استان رابشناسد ومدیریت کند خوبه

  17. داريوش گفت:

    باسلام همين كه اصلاح طلبه برا ما كافيه حداقل خط ومشي معلوم داره تبريك وارزوي توفيق

  18. ناشناس گفت:

    ایشون تمام مراحل کاری رو تو وزارت کشور پله به پله طی کردند . از کارشناس و معاونت فرماندار و فرماندار و معاون سیاسی امنیتی استاندار تا مشاور وزیر و مدیرکل امنیتی وزارت کشور . انشاالله بتونه واسه این استان کاری کنه .

  19. امیر گفت:

    مبارک باشد به امید خدمت
    ۴ سال معاون سیاسی استانداری ایلام هم بودن

  20. داور گفت:

    فقط هر چه نمایندگان استان گفتن عکسش عمل کنه موفق میشه به استان خدمت کنه چون نمایندگان یا به منافع خودشون فکر میکنن یا گرفتن رانت برای لیدرهاشون و برنده شدن در دور بعد تو حوزه انتخابیه. ببین ککا وت گفتم فقط عکس

دیدگاه شما