دوشنبه 20 خرداد 1398 - 23:58

اقدام اساسی غریب پور برای خنثی سازی تحریم های آمریکا در بخش پتروشیمی ایران(+عکس)

گروه اقتصادی- شرکت ملی صنایع پتروشیمی و ایمیدرو دومین تفاهم‌نامه همکاری توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان را با هدف ساماندهی و تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمی این منطقه امضا کردند.

به گزارش بویـرنیـوز، دومین تفاهم‌نامه همکاری توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان امروز با هدف ساماندهی و تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمی این منطقه میان بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و خداداد غریب‌پور، رئیس هیئت عامل ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) امضا شد.

منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به عسلویه ۲ تبدیل خواهد شد

در ادامه رئیس هیأت عامل ایمیدرو گفت: تعاملات بسیار عالی با شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شده است که میتوان به برگزاری جلسات متعدد کارشناسی نمایندگان دو سازمان ر قالب یک کمیته مشترک اشاره نمود.

خداد غریب پور در حاشیه مراسم امضای دومین تفاهم نامه همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از سال ۱۳۹۴ با سرکار آمدن مدیریت فعلی دارای تحرک مناسب و جدی شد که می توان به عملیات ساخت فاز نخست بزرگترین بندر تخصصی صنعتی ـ معدنی کشور در این منطقه اشاره نمود.

غریب پور افزود: با امضای این تفاهم نامه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به عسلویه ۲ تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: این دومین تفاهم نامه همکاری ایمیدرو با شرکت صنایع پتروشیمی است و طبق برنامه قرار است از ۹۸۰۰ هکتار مساحت منطقه ویژه اقتصادی پارسیان حدود ۲۰۰۰ هکتار آن به صنایع پتروشیمی برای انجام فعالیت واگذار شود.

تعامل با دانشگاه ها

غریب پور با تاکید بر اینکه استفاده از دانش روز نیاز امروز معدن و صنایع معدنی است، گفت: ایمیدرو مصمم به تعامل هرچه بیشتر با دانشگاه ها است و این همکاری در قالب تفاهمنامه و تبدیل آن به قرارداد در سال جاری ادامه خواهد داشت.

جزئیات طرح بزرگ پتروشیمی که با کمک مستقیم ایمیدرو به بار می نشیند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این رابطه با بیان این‌که در فاز اول بنا بر طرح جامع توسعه که تعریف شده در منطقه پارسیان ۱۴ طرح بزرگ پتروشیمی خواهیم داشت، گفت: این طرح‌ها معادل ۱۵ میلیون تن محصول قابل فروش تولید خواهد کرد و حجم سرمایه گذاری نزدیک ۲۰ میلیارد دلار است و حجم سرمایه گذاری این طرح نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار است که در فازهای مختلف اجرا خواهد شد.

محمدی همچنین با بیان این که در صنایع پتروشیمی از ۵۵ مجتمع صنعتی ۱۶ مجتمع در عسلویه متمرکز و در حال تولید است، افزود: طرح‌های پتروشیمی در دو فاز تعریف شده که از ۳۰ طرح ۱۷ طرح در حال پیشرفت و ۱۳ طرح در مرحله‌ی تأمین مالی و دانش فنی قرار دارد.

گفتنی است، هدف از این تفاهم نامه ساماندهی و تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمیایی و پارک پالایشگاهی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان اعلام شده است.

به گزارش بویرنیوز، این یادداشت تفاهم ضمن تسهیل استقرار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان، سبب شتاب بخشیدن به عملیات اجرایی پنج طرح پتروشیمی این منطقه می‌شود که هر یک از این طرح‌های پتروشیمی قابلیت اشتغال ۵ تا ۷ هزار نفر را خواهند داشت.

نهایتاً اینکه در شرایطی که آمریکا بخشی از صنایع پتروشیمی ایران را مورد تحریم قرار داد است، ایران نیز در اقدامی متقابل آغاز به کار ایجاد قطب سوم پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان را اعلام نمود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=303529
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ابوالفضل قبادپور گفت:

    نابغه در تمامی عرصه ها !

  2. مسعود نیک پی گفت:

    درود بر دکتر غریب پور مدیری لایق و توانمند که افتخاری ست برای همه ی زاگرس نشینان….

  3. مسعود نیک پی گفت:

    درود بر دکتر غریب پور مدیری لایق و توانمند که افتخاری ست برای همه ی زاگرس نشینان…اگر میدان عمل در دست مان باشد می توانیم…

  4. دلبازجلاله گفت:

    بنازم به مدیریت و هوش و خلاقیت جناب دکتر. مایه افتخار استان

دیدگاه شما