دوشنبه 20 خرداد 1398 - 19:50

یزدانپناه رسماً سکاندار دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شد/حضور پر تعداد نزدیکان یک نماینده در جلسه تودیع و معارفه!/+حواشی جالب و تصاویر

مراسم تودیع و معارفه رؤسای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با حضور سخنگوی وزارت بهداشت، استاندار و جمع زیادی از مردمو مسئولان برگزار شد.

در این مراسم هم برخی نامزدهای انتخابات آینده بویراحمد و دنا آمده بودند و هم مسئولان مدیریتی استان و جمع کثیری از مردم و نزدیکان نماینده بویراحمد و دنا حاضر بودند.

به گزارش بویـرنیـوز، قائم مقام و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد که یکی از برنامه های راهبردی و هدفگذاری اساسی دولت و این وزارتخانه پوشش همگانی سلامت در ابعاد مختلف آن تا افق ۱۴۰۴ خواهد بود.

تذکر به دانشگاه علوم پزشکی در خصوص عدالت محوری به ویژه در جذب نیرو

وی جلب رضایت مردم از خدمات سلامت، کاهش هزینه‌های سرسام آور از جیب مردم و کاهش هزینه‌های اضافی را از جمله اهداف و برنامه‌های مهم وزارت بهداشت ظرف سال‌های گذشته در دولت تدبیرو امید دانست و یادآور شد: توسعه و تقویت نظام ارجاع و پزشک خانواده نیز از برنامه‌های راهبردی این وزارتخانه تا رسیدن به چشم انداز و افق ۱۴۰۴ خواهد بود.

وی ضرورت و ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور و همکاری و همیاری تمامی سازمان‌ها و نهادهای خارج از حوزه سلامت برای اجرای موفق تر آن را یادآور شد و گفت: در حالی که تا حدود یک دهه گذشته ۷۰ درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن بودند اکنون میزان جمعیت شهری به بیش از ۷۲ درصد رسیده و همین امر تقویت این طرح را دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: شفافیت، اجرای دقیق قانون و عدالت در سلامت بویژه در زمینه جذب و بکارگیری نیروی انسانی مورد نیاز از جمله وظایف و برنامه‌های راهبردی و اولویت‌های کاری سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج باشد.

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده هم اینک میزان کسری بودجه دانشگاه در شاخص‌های مختلف بهداشتی و درمانی افزون بر یکهزار و ۷۴۰ میلیارد ریال است.

پرویز یزدان پناه تاکید کرد: ۴۲۰ میلیارد ریال ان مربوط به بدهی بیمارستان‌های به سازمان‌های بیمه‌ای و افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال ان نیز در حوزه معوقات و حقوق پرسنلی و کادر درمانی دانشگاه است.

یزدانپناه: جذب نیرو در دانشگاه تنها با برگزاری آزمون امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه اجرای عدالت و قانون از جمله اهداف و برنامه‌های کاری در دوره مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خواهد بود، گفت: جذب نیرو در دانشگاه تنها با برگزاری آزمون امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ایجاد تعامل و همکاری با نهادهای مختلف اجرایی، سازمان‌های و نهادهای خارج از دانشگاه و سیاسیون تنها در چارچوب تأمین سلامت عمومی خواهد بود، گفت: اجازه ورود و دخالت مسائل سیاسی در دانشگاه علوم پزشکی استان را نخواهم داد.

یزدان پناه تاکید کرد: تأمین سلامت مردم در ابعاد وسیع و جامع آن هدف گذاری اصلی و در عین حال خط قرمز مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی استان است.

دکتر علی محمد احمدی نیز در آئین اظهار داشت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نیست.

وی با اشاره به اینکه با طرح تحول سلامت کارهای بزرگی صورت گرفت که این تحولات قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نیست، عنوان کرد: دستاوردهای این طرح در زمینه تقویب زیرساخت‌ها و بحث عدالت در سلامت دور از مشاهده نیست.

دکتر احمدی با اشاره به اضافه شدن 400 تخت بیمارستانی به تعداد تخت‌های استان در سال گذشته ابراز کرد: از نظر زیرساخت‌ها درمان در سطح کشور جزو استان‌های برخوردار کشور هستیم.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار باز مهندسی در بهره مندی از این امکانات شد و افزود: ضروری است بستر فرصت دسترسی مردم به تخت و خدمات درمان فراهم شود.

استاندار: مدیر جدید دانشگاه فردی توانمند و آشنا به مشکلات است

دکتر احمدی ادامه داد: کادر متخصص پزشکی برای بیمارستان‌ها افتتاح شده پیش بینی تا از تمام بخش‌ها به نحو مطلوب استفاده شود و سرمایه گذاری گرانسنگ دولت در این سال‌های خسکسالی مالی مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه همه انتظار داریم ساز و کار مدیریت در درون دانشگاه مجزار از مدیربت سایر بخش‌ها باشد، بیان کرد: بهره وری، قانونمندی و بهره مندی از نخبگان در دستور کار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج قرار بگیرد.

دکتر احمدی خاطرنشان کرد: اینکه به دلیل فشارهای سیاسی نخبگان را کنار بگذاریم و عده‌ای را در سمت‌های مختلف بگماریم که به توسعه کمک نمی‌کنند، پذیرفتنی نیست و البته دلیل پیشرفت نکردن کهگیلویه و بویراحمد استفاده نکردن از نخبگان در مسئولیت‌ها است.

وی با تشریح ضرورت بهره مندی مردم از زیرساخت‌های ایجاد شده از جمله بیمارستان شهید جلیل یاسوج افزود: بسته خدمات درمانی باید اثربخش تر و با هزینه کمتری ارائه شود تا مردم، پزشکان و …راضی باشند.

شرایط کار در کهگیلویه و بویراحمد از نگاه استاندار

دکتر احمدی بیان کرد: سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افتخارات این استان و آشنا به مسائل و مشکلات است که امیدوارم با اتکا به تجربه قبلی ضعف‌ها را برطرف کند.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کار کردن در این استان نیاز به تلاش، خون دل خوردن، پیگیری و سعه صدر دارد.

در این آئین از خدمات اورنگ ایلامی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تجلیل و پرویز یزدان پناه به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد.

ازدحام جمعیت در سالن حکیم جرجانی یاسوج به حدی بود که تعجب بسیاری از حاضران و مهمانان را نیز به دنبال داشت و قائم مقام وزارت بهداشت نیز گفت: ظرف سال‌های گذشته ده‌ها جلسه تودیع و معارفه را شرکت داشتم و هیچ جای کشور به شلوغی این آئین نبوده است.

حواشی:

اشاره چند باره به لزوم عدالت محوری در استخدام ها در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

تاکید دکتر یزدانپناه بر اینکه کسی بدون آزمون در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج استخدام نمی شود

استاندار رسماً استعفای خود را تایید کرد و از صحبت با مردم در روزهای آتی خبر داد.

سالن به قدری شلوغ بود که خیلی ها ایستاده نظاره گر بودند.

حضور کثیر نزدیکان نماینده بویراحمد و دنا قابل توجه بود

چند تن از نامزدهای انتخابات و فعالان سیاسی بویراحمد و دنا در این نشست حاضر شدند

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=303493
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمود گفت:

    ایلامی وتیمش دانشگاه علوم پزشکی استان را نابود کردند دکتر یزدانپناه باید سریعا اقدام کند بلکه بتواند دانشگاه را نجات دهد اولین گام برداشتن معاونینی و مدیرانی که هیچ توانایی ندارند فقط با تحمیل و زد و بند سیاسی به دانشگاه تحمیل شدند بیشترین اعتراضات متوجه معاون درمان است خیلی ضعیف است .

  2. همشهری گفت:

    با ارزوی موفقیت برای ایشان و رفع مشکلات بهداشت و درمان در جای جای استان

  3. بویراحمد سرافراز گفت:

    دکتر روشنفکر چراغ روشن ایلم/از اینکه چراغ ایلم را روشن نگهداشتی ممنونم

  4. حسن گفت:

    دکترایلامی وگروهش افراد مغرور ومتکبر وبی تجربه بودند وهمین باعث عدم موفقیتشان در دانشگاه بود

  5. همشهری گفت:

    حضور کثیر نزدیکان نماینده بویراحمد و دنا قابل توجه بود!!!!!؟؟؟؟؟
    بویر جان توهم زدی؟
    اونا نزدیکان نماینده نبودند.هم ولایتی های رئیس جدید دانشگاه و کاندیداهای حاضر بودند.

  6. محمد گفت:

    دقیقا ضعیف ترین بخش

دیدگاه شما