دوشنبه 20 خرداد 1398 - 9:10

روز پر کار سید ضیا هاشمی در روسیه

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که برای شرکت در نشست رسانه های‌ دنیا در همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ شرکت کرده است علاوه بر دیدار با رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ارمنستان دیدارهای کاری متعددی با مدیران و صاحبنظران رسانه‌ های جهان در آخرین روز این همایش داشت.

به گزارش بویرنیوز به نقل از ایرنا از سن پترزبورگ، سید ضیا هاشمی در نخستین روز این همایش سه روزه در نشست تخصصی «نقش رسانه‌ها در تحولات جهانی، بازیگر یا ناظر» که به همت خبرگزاری تاس برگزار شده بود، شرکت و سخنرانی کرد.

وی بعداز ظهر روز پنجشنبه به همراه تعداد محدودی از سران شاخص رسانه‌های معتبر جهان دیدار خصوصی با ولادیمیر پوتین داشت و رئیس جمهوری روسیه به پرسش‌های مدیرعامل ایرنا پاسخ داد.

گفت و گو با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و یکی از سخنرانان اصلی نشست عمومی همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ در سال جاری از دیگر اقدامات مدیرعامل ایرنا در این سفر بود.

هاشمی در دو روز دیگر این سفر با مدیران عامل و معاونان خبرگزاری دولتی تاس روسیه و هلدینگ خبری روسیه امروز، فابریک فریس مدیرعامل فرانس پرس، کالیو مارشال مدیرعامل گروه مطبوعاتی پرس آسوسیشن گروپ، هیروکی سوگیتا مدیر اجرایی کیودو ژاپن و مدیران عامل یا معاونان رسانه‌های آلبانی، بلغارستان، بلاروس، صربستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان ومراکش به تبادل نظر و گفت و گو کرد.

مدیرعامل ایرنا در دیدار با مدیرعامل و معاون خبرگزاری تاس ضمن تقدیر از رویکرد روسیه بر اساس منافع ملی و مستقل خود نسبت به اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا، بر گسترش روز افزون روابط رسانه‌ای دو کشور تاکید کرد.

سرگئی میخایلوف و میخائیل گوسمان نیز در دیدارهای جداگانه ضمن تاکید بر علاقه خود برای گسترش همکاری‌های رسانه‌ای با ایرنا خواستار اجرای پروژه‌های مشترک با خبرگزاری رسمی ایران شدند.

میخایلوف سالگرد ۸۵ سالگی ایرنا را به هاشمی تبریک گفت و اظهار داشت که ایرنا از جمله رسانه‌هایی است که همواره مورد اعتماد و قابل استناد بوده است.

میخائیل گوسمان نیز با اشاره به تمایل خود برای مصاحبه با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، به ایرنا پیشنهاد کرد که در کنار توسعه همکاری‌ها، به صورت مشترک با رئیس جمهوری اسلامی ایران مصاحبه داشته باشند.

هاشمی در دیدار دیگری با دیمیتری کسیلیوف مدیرعامل هلدینگ خبری روسیه امروز (اسپوتنیک، ریانووستی، ۳۶۰، لنتا، راشاتودی، روسیه امروز و راسیا سودنیا) بر لزوم تهاتر در امور چند رسانه‌ای و همچنین استفاده از توانایی‌های رسانه‌های قدرتمند دو کشور تاکید کرد.

کسیلیوف نیز با اشاره به علاقه غیر قابل توصیف خود به فرهنگ و تاریخ ایران به برنامه‌های تلویزیونی خود در روسیه اشاره کرد و اظهار داشت: ما همواره به موضع مستقل جمهوری اسلامی ایران احترام می‌گذاریم و آن را ارج می نهیم و از همکاری رسانه‌ای با ایران در تمام سطوح استقبال می‌کنیم.

واسیلی پوشکوف معاون امور بین الملل خبرگزاری روسیه امروز نیز در دیداری جداگانه با مدیرعامل ایرنا از تمایل خود برای سفر به ایران و بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و همکاری‌های دانشگاهی سخن گفت‌.

در این دیدار نیز مذاکرات مقدماتی برای جستجوی راه‌های گسترش همکاری در حوزه دانشگاهی، خبر مکتوب وچند رسانه‌ای به صورت ویژه و با جزئیات مشخص مورد توجه ویژه قرار گرفت.

علاوه بر چند رسانه روسی، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز مصاحبه ای اختصاصی با مدیرعامل خبرگزاری ایرنا داشت تا از چند و چون توافقات ایرنا با روسیه امروز شامل (راشاتودی، اسپوتنیک، راسیا سگودنیا، ریانووستی، ۳۶۰ و لنتا مطلع شود.

هاشمی در دیدار دیگری با سران رسانه‌های مطرح روسیه با رئیس خبرگزاری ار. ب. کا نیز به گفت و گو نشست.

ایلیا داروناف رئیس ار. ب. کا و آنا سرخوپوفسکایا سردبیر ارشد این رسانه با ابراز خرسندی از دیدار با مدیرعامل خبرگزاری رسمی ایران، از آمادگی این رسانه برای کسب اطلاعات دقیق از ایران و گسترش همکاری‌های رسانه‌ای استقبال کردند.

گفت وگوی متفاوت و صمیمانه با سناتور الکسی پوشکوف که هدایت یک برنامه سیاسی بین المللی در رسانه شبکه یک روسیه را برعهده دارد از دیگر برنامه های مدیرعامل ایرنا در سفر به سن پترزبورگ بود.

داریوش جهان بین مدیرکل پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا نیز در این سفر مدیرعامل ایرنا را همراهی می‌کرد.

وی در آخرین روز همایش به نمایندگی از هاشمی با ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه دیدار و گفت و گو کرد و از همکاری‌های بخش رسانه‌ای این وزارتخانه با خبرنگاران ایرنا در مسکو پایتخت روسیه تشکر و بر تلاش ایرنا برای انعکاس تصویری واقع گرایانه از روسیه نوین تاکید کرد.


ماریا زاخارووا نیز ضمن تمجید از عملکرد خبرگزاری ایرنا در پوشش اخبار روسیه و نقش فعال این خبرگزاری ایرانی در بزرگترین کشور دنیا، از آمادگی خود برای حمایت از ایرنا در روسیه سخن گفت.

پرونده سفر سه روزه مدیرعامل خبرگزاری جمهورب اسلامی ایرنا به روسیه در حالی بسته شد که مدیرعامل ایرنا در دیدار با رسانه‌های شرقی از آنان می‌خواست تا با هم افزایی ظرفیت‌های خود علاوه بر بهبود عملکرد بتوانند تصویری روشن‌تر و واقع گرایانه تر از کشورشان به مردم جهان نشان دهند.

هاشمی در دیدار با سران رسانه‌های غربی نیز با انتقاد از رویکرد متعصبانه و بعضاً با دستور کار قبلی برخی از آنان، خواستار دریافت و انعکاس اخبار از منابع رسمی دیگر کشورها از جمله ایران شد..

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=303477
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما