چاپ این برگه

استاندار بعدی کهگیلویه و بویراحمد هم از ایلام می آید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به زودی تغییر می کند.

به گزارش بویرنیوز، احمدی تنها هفته جاری میهمان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

آنطور که منابع آگاه اعلام کرده اند، کلانتری جدی ترین گزینه جایگزینی استاندار فعلی استان است.

به احتمال زیاد در جلسه امروز عصر هیئت دولت، پیرامون تغییر استاندار کهگیلویه و بویراحمد و انتصاب فرد جدید که همان حسین کلانتری است، بعنوان استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد منصوب خواهد شد.

بعضی احتمالات اینگونه بیان می‌کنند که شادمهر کاظم‌زاده و علی محمد احمدی رقابت را در استان کهگیلویه و بویراحمد با هم آغاز کردند، در حالی که احمدی منتظر بود تا وزارت کشور برای «عزیز فیلی» حکم استانداری بزند، «حسین کلانتری» با هماهنگی «شادمهر کاظم‌زاده» به دنبال استانداری کهگیلویه و بویراحمد است. مسئله‌ای که هیچ منبع رسمی آن را تایید نمی‌کند. کلانتری سال 94 رئیس ستاد انتخابات ایلام بود که علی محمد احمدی استاندار فعلی کهگیلویه و بویراحمد در رقابت با کاظم زاده شکست خورد.

بعد از مطرح شدن نام یدالله رحمانی معاون سابق امور اقتصادی استانداری فارس و حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای جایگزینی احمدی استاندار فعلی استان کهگیلویه و بویراحمد، دو باره رسانه‌ها از حسین کلانتری برای تصدی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نام‌ می‌برند.
«کلانتری» اهل شهرستان دره‌شهر زادگاه «شادمهر کاظم‌زاده» رقیب اصلی علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان و دره شهر است.

«حسین کلانتری» متولد سال 42 در شهرستان «دره‌شهر» و دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی از دانشگاه تهران است که قریب به بیست سال در کسوت فرماندار شهرستان‌های مهران، شیروان چرداول و دهلران، معاونت فرمانداری مهران و ریاست نهضت سوادآموزی شهرستان دره شهر مدیریت کرده و از نیروهایی است که از 22 سالگی دارای مسوولیت سیاسی بوده است.

«کلانتری» علاوه بر سوابق مدیریتی، مدرس دروس روانشناسی سیاسی، روانشناسی مدیریت، روانشناسی کار در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و جزء اولین گروه مربیان و مدرسان قرآن کریم در استان و مؤسس خانه قرآن در شهرستان دره شهر است.

وی عضو انجمن روانشناسی ایران و نماینده کارگروه پژوهش فناوری و تحول اداری استان در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور و کارشناس اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی در استان ایلام می‌باشد.

مسئولیت انجمن اسلامی دانشجویان از جمله فعالیت‌های سیاسی معاون جدید امنیتی سیاسی در دوران تحصیل در دانشگاه بوده و از نیروهای بسیجی و رزمندگان دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود.

کلانتری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مسئولیت ستاد انتخاباتی جبهه مردمی حماسه‌سازان ایران اسلامی «حامیان دکترحسن روحانی» را در استان بر عهده داشته است.

بر اساس این گزارش کلانتری در دوران تصدی فرمانداری بارها به عنوان فرماندار نمونه استان و کشور انتخاب شده است.

او اکنون مدیرکل امنیتی وزارت کشور است.