یکشنبه 19 خرداد 1398 - 11:24

کنایه های سنگین تقوی نژاد به وزیر اقتصاد در جلسه تودیع و معارفه روسای مالیاتی کشور/ وزیر: نمیدانم چرا تقوی نژاد رفت

گروه سیاسی- سید کامل تقوی نژاد در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، معاونین وزیر، مدیران کل سازمان امور مالیاتی کشور و همچنین مدیران سازمان های وابسته در سالن شهید مدرس وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، گزارشی از اقدامات و دستاوردهای نظام مالیاتی در چهار سال اخیر را به حاضرین ارایه کرد.

به گزارش «بویـرنیـوز»، تقوی نژاد با تقدیر و تشکر از وزرای امور اقتصادی و دارایی در طول دوران تصدی ریاست این سازمان و همچنین تشکر از سرپرست سازمان در چند ماه اخیر خاطرنشان کرد: مهمترین رویکرد نظام مالیاتی در این سالها، اعتمادسازی و تعامل با مردم بوده به گونه ای که حاصل آن، تحقق بیش از ۹۵ درصد درآمدهای مالیاتی در این سال ها بوده است.

دکتر سیدکامل تقوی نژاد در ادامه بیان کرد:

*باید تقدیر و تشکر کنم از وزیر دانا و اقتصاد دان دولت تدبیر و امید، دکتر علی طیب نیا که از بنده برای حضور در سازمان امور مالیاتی کشور دعوت کردند،از دکتر کرباسیان و دکتر دژپسند، همچنین از معاونین مالیاتی که همگی لیاقت اداره سازمان های بزرگ کشور همچون سازمان مالیاتی را دارند تشکر میکنم.

*اولین سیاست مان را اعتماد سازی، تقویت و افزایش سرمایه های اجتماعی نزد مردم قرار دادیم، همکاری که با اصناف و تولید کنندگان و برای رونق تولید و اشتغال صورت گرفت ارزنده بود

*سعی کردیم با اصناف تعامل کنیم و همواره تلاش کردیم پایبند به رضایت مردم باشیم.

*تحقق درآمدهای مالیاتی هم هدف دیگری بود که بیش از 96 درصد درآمدها طی این چندسال محقق شد

*سعی کردیم از کسانی مالیات بگیریم که پیش از این در تور مالیاتی نبودند

*در سالهای اخیر درآمدهای مالیاتی از درآمدهای نفت پیشی گرفت و این فعالیت اقتصادی ارزشمندی بود

*ما با همکاری خوب دولت آئین نامه های لازم را که نیازمند تغییرات و اصلاحاتی در قوانین و مقررات بود،در کمتر از یک سال تصویب و ابلاغ کردیم.

*مالیات بر ارزش افزوده هر جایی بوده در آنجا تنش های زیادی را مردم شاهد بودند و حتی دولت ها بخاطر این مساله جابجا شدند، اما دوستان ما تلاش کردند به خوبی این مساله را جا بیندازند  و شاهد بودیم درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده از درآمدهای مالیات مستقیم پیشی گرفت،که این خود موفقیت بزرگ اقتصادی برای دولت است.

*آقای پارسا! مهم ترین برنامه شما باید صندوق های مکانیزه فروش باشد، مساله ای پر دامنه در اجتماع است که باید سازمان با انعطاف با آن برخورد کند

*در خصوص طرح جامع، کار بزرگی انجام شد و این طرح به بار نشست، آقای طیب نیا گفتند طرح جامع بعنوان کار ماندگار برای اخرت نگاه شود، ما با همین نگاه پیش رفتیم و این شد که هم اکنون 100 درصد اظهارنامه ها به صورت الکترونیکی دریافت می شود، 6 میلیون اظهارنامه به صورت الکترونیکی در اختیار ما است، 30 خدمت ما به صورت الکترونیکی در حال انجام است، در سال 1397 برای رسیدگی به عملکرد سال قبل، 97 درصد پرونده ها به صورت سامانه ای رسیدگی شد.

تقوی نژاد به صورت تیتر وار برخی از مهم ترین رویکردهای خود در مالیاتی را اینطور بیان کرد:

*کاهش مالیات بخش تولید برای حمایت از این بخش مهم،عدالت مهم ترین و اساسی ترین هدف ما بوده است، مبارزه با فرار مالیاتی، 22 هزار میلیارد تومان تنها در بخش فرارهای مالیاتی صدور برگ تشخیص صادر شده و آماده دریافت است

*تراکنش های بانکی اطلاعات خوبی را در اختیار سازمان ما قرار داده است که با پیگیری های همکاران ما این امر محقق شد و ما ساعت ها برای تحقق آن کار کردیم

*امروز در 60 دفترخانه مردم دارند به صورت آنلاین مالیات خود را در زمینه نقل و انتقالات انجام می دهند، این آرزویی بود برای ما که محقق شد، این مهم هم درخدمات رسانی بهتر به مردم و هم اجرای ماده 186 قانون مالیاتی مؤثر و ضروری بود

*ابلاغ الکترونیکی کلیه اظهارنامه ها در حال انجام است

*زمان رسیدگی در هیئت ها وقتی ما آمدیم 550 روز بود، این زمان را به زیر 200 روز کاهش دادیم

*عدالت در استخدام اصل مهم دیگری برای من بود، یک نفر را خارج از ضابطه وارد سازمان نکردم، گفتم اگر قرار است شرایط نیرویی تغییر کند حق با همین 4000 نفری است که مدت ها در سازمان هستند و هنوز بلاتکلیف هستند، و این شد آزمونی از بین همین دست نیروها برگزار کردیم.

*گاهی به شوخی یا جدی گفته می شود ما اهل کجا و کدام قومیت هستیم و بالاخره هم ایل و تبارهای خودمان را چقدر به کار گرفتیم، من 3 نفر از بیرون سازمان آوردم، که هیچ کدام تعلق به قومیت و زادگاه ما ندارند.

* تقوی نژاد خطاب به رئیس جدید مالیاتی کشور گفت: من اشکالم این بود که از قوم پر افتخار لر  کسی را اینجا نیاوردم، شما این کمبود من را جبران کنید.

*افزایش 50 درصدی  حقوق کارمندان هم افتخار دیگری برای سازمان بود

*امور مالیاتی بالاترین ظرفیت نیروی انسانی را دارد، 20 هزار کارمند داریم که پایه تحصیلی آنها کارشناسی است، از این حجم استعداد و نیرو باید به خوبی استفاده شود.

وزیر اقتصاد:

خدا را شکر میکنم درآمد مالیاتی سال ۹۷ قریب به ۱۰۹ هزار میلیارد تومان محقق شد، انصافاً درخور تقدیر و سپاس از مجموعه است.

دژپسند همچنین با تشکر از زحمات شبانه روزی “سید کامل تقوی نژاد” رییس سابق سازمان امور مالیاتی در طول مدت تصدی این پست، همت بالای وی و کارکنان این سازمان برای تحقق 97 درصدی رقم پیش بینی شده مالیاتی درسال گذشته را گواه روشنی بر عملکرد مطلوب تقوی نژاد خواند.

تحقق مالیاتی در دوره ایشان بیش از ۹۶ درصد بوده که قابل تقدیر است.

نمیدانم آقای تقوی نژآد به چه دلیل خودشان سازمان را ترک کردند!

وقتی وزیر اقتصاد از لر بودن رئیس جدید صحبت می کرد و این موضوع را به عدم طایفه گرایی خودش در انتخاب مدیران ربط می داد، تقوی نژاد به کنایه به شوخی(یا کنایه) به او گفت، مازندرانی نداشتیم وگرنه منصوب می کردید، که وزیر هم گفت خوب ش رو هم داشتیم، همونکه خودت برداشتی ، اگر میخواستم همان فرد را انتخاب می کردم

حواشی(از تیکه سنگین تقوی نژاد به وزیر اقتصاد تا عاقبت مالیات بر خرید سکه):

دژپسند در قسمتی از صحبت‌های خود در مورد ویژگی‌های امیدعلی پارسا، به این نکته اشاره کرد که خیلی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند که به دلیل اینکه آقای پارسا در مازندران رئیس سازمان برنامه و بودجه بود، مازندرانی است و برخی به طعنه به بنده می‌گویند: سرانجام یک مازندرانی را در ریاست این سازمان قرار دادی، حال آنکه این موضوع اشتباه بوده و آقای پارسا از قوم غیور لر است. در همین میان آقای تقوی‌نژاد گفت در سازمان امور مالیاتی مازندرانی نبود که شما به ریاست انتخاب کنید. دژپسند در پاسخ گفت اتفاقا بود یک فرد مناسب برای ریاست وجود داشت که شما او را عوض کردید و یک فرد هم قومیت با خودتان را سرکار آوردید. او افزود: همان فرد نیز مناسب این سمت بود؛ اما نمی‌خواهیم قومی‌گری کنیم. شوخی رد و بدل شده در میان این دو نفر تعارض‌های قومیتی و سیاستی آنها را مشهود می‌کرد.

تقوی‌نژاد نیز در سخنرانی خود به پارسا تاکید کرد که در مدت ریاست خود تنها ۴ نفر از مدیران را از بیرون از سازمان آورده است؛ اما از پارسا به شوخی درخواست کرد که این کم‌‌کاری را که ایشان در مدت ریاست خود داشته است، او با آوردن اقوامی از قوم خود جبران کند.

از دیگر نکته‌های مهم این جلسه انتخاب رئیس سازمان امور مالیاتی از بیرون از سازمان بود. البته این انتخاب مسبوق به سابقه بوده؛ چون انتصاب‌های انجام شده در این سازمان نشان داده است که از ۷ رئیس منصوب شده تنها یک نفر از درون سازمان انتخاب شده است. فرهاد دژپسند درباره انتخاب رئیس سازمان امور مالیاتی توضحیاتی ارائه کرد تا دلیل انتخاب یک فرد بیرون از سازمان به‌عنوان رئیس را شفاف‌سازی کند. او گفت: بنده برای این سازمان، آقای پناهی (سرپرست وقت سازمان امور مالیاتی) را معرفی کردم؛ اما به واسطه بداخلاقی‌هایی که صورت گرفت، با ریاست وی در سازمان مالیاتی موافقت نشد. او با ابراز تاسف از این مساله گفت: متاسفانه بعضی یاد گرفته‌اند که از طریق تخریب، برای خود پله بسازند؛ اما در این راه سخت در اشتباهند. او تاکید کرد پناهی یکی از مدیران باسابقه در کشور است که باید از تجربیات او در سمت‌های دیگر استفاده کرد. در انتهای مراسم اعلام شد که وزیر اقتصاد محمد قاسم پناهی را به‌عنوان مشاور خود انتخاب کرده است. دژپسند در ادامه صحبت‌های خود افزود: عدم تایید آقای پناهی، برای من غبطه‌آور بود و من مجبور شدم از آقای نوبخت خواهش کنم که بتوانیم از آقای پارسا که رئیس مرکز آمار بود، در سازمان مالیاتی استفاده کنیم. او با اشاره به اینکه پارسا در مرکز آمار عملکرد مثبتی داشته و این انتخاب سختی بوده است، گفت: آقای پارسا تجربه خوبی دارد و من از وی می‌خواهم که کارهای گذشته را توسعه دهد و تکمیل کند و ایده‌های جدید را اجرا کند.

دژپسند در جمع خبرنگاران پیرامون وصول مالیات از خریداران سکه‌های پیش فروش شده، گفت: بخشی از خریداران سکه‌های پیش فروش که ما فکر می‌کنیم قصد سوداگری نداشتند، از پرداخت مالیات معاف شده‌اند که در واقع بخش قابل توجهی از خریداران را شامل می‌شوند. وزیر اقتصاد اظهار کرد: در عین حال ما اجازه قانونی داریم که از فعالیت‌های سوداگرانه در بحث سکه‌ها مالیات دریافت کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=303404
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما