چاپ این برگه

مسئولان محترم! لااقل از مردم کهگیلویه و بویراحمد عذرخواهی کنید، جای دوری نمی رود

سقوط پژو پارس و مرگ ۸ نفر از اهالی یک خانواده، به جرأت یکی از ناگوارترین اخباری بود که شنیدیم.

به گزارش «بویـرنیـوز» – کهگیلویه و بویراحمد استان مظلومی است، حتی مرگ و میر دردآور  اهالی این استان هم در سکوت مظلومانه، بدون اینکه ذهنی را در مرکز درگیر خود کند و حتی اقدامی عاجل برای رفع نقص ها را کلید بزند، به دست فراموشی سپرده می شود.

کافی بود این اتفاق و حادثه تلخ در تهران، مشهد و یا یکی از کلان شهرها رخ دهد، آنوقت همه چیز دست به دست هم میداد تا در کوتاه ترین زمان ممکن هم مسئولان عذرخواهی کنند، هم جبران نقص شود و هم به آلام حادثه دیدگان رسیدگی عاجل و فوریتی شود.

در کهگیلویه و بویراحمد اما وضع متفاوت است، اینجا حتی در حادثه سقوط هواپیما و از دست رفتن نخبه های این استان هم شاهد تبعیض های زیادی بودیم که همین امر نگرانی مردم و البته اعتراضات چندباره آنها را در پی داشت، و عملاً به صریح ترین و ابتدایی ترین خواسته مردم که همان پاسخ شفاف چرایی این اتفاق و برخورد با عاملان آن حادثه بود، پاسخ درخور شأنی داده نشد.

از آن حادثه تلخ که بگذریم، موضوعی نگران کننده تر الان پیش روی کهگیلویه و بویراحمد است، چرا باید گاه و بی گاه اخباری از کشته شدن مردم استان و سایر هموطنان در جاده های استان بشنویم اما در عمل اقدامات متناسب برای کاهش این حجم از تلفات مشاهده نکنیم؟

مگر همین مردم نبودند که از جان و دل برای ایران هزینه کردند و بیشترین شهید را نسبت به جمعیت در ایران تقدیم کردند؟ در هر جایی که نظام نیاز به مردم داشته، مردم این استان از همه استان ها پر شورتر آمده اند، خب حالا این مردم هم خواسته هایی دارند، الان این مردم نیاز مند به توجه پر رنگ تر دولت و نظام به این استان هستند.

چرا باید با اعتبارات قطره چکانی دولت به ویژه در زمینه راه ها، سالانه شاهد مرگ و میر بسیاری از مردم استان باشیم؟مگر جان این مردم برای دولتی ها ارزشی ندارد؟ یا خون بقیه رنگین تر است؟

از طرفی نگاه تبعیض آمیز به حوادث و رخدادها هم دلیل نگرانی مردم است، اتفاقات تلخی که در این استان رخ داده اگر در هر کلان شهر دیگری بود، داد رسانه ها و مردم و همه در می آمد، اما به کهگیلویه و بویراحمد که می رسد انگار همه فریادهایشان را قورت می دهند، نه دلی می سوزد، نه فریادی زده می شود و نه استعفا و عذرخواهی در کار است و انگار نافمان را با مظلومیت بریده اند…

حالا که مسئولان استان و کشور تنها ببینده این اتفاقات هستند و حتی در خود نمی بینند عذرخواهی کنند بخاطر قصور و کم کاری ها و عدم تخصیص بودجه هایی که اگر به خوبی تزریق میشد خیلی از خانواده ها الان داغدار عزیزان از دست داده شان نبودند و جدیت در اصلاح امورات داشته باشند، بویرنیوز از مردم کهگیلویه و بویراحمد عذرخواهی می کند، از مردمی که همچنان با همه بی مهری ها خون دل میخورند و رنج ها می کشند اما صداقت و ایستادگی شان را به دوام و قوام ایران اسلامی گره زده اند

پی نوشت:

اَلا گر طلبکار اهل دلی                  ز خدمت مکن یک زمان غافلی

به حال دل خستگان درنگر             که روزی تو دلخسته باشی مگر

درون فروماندگان شاد کن               ز روز فروماندگی یاد کن

(سعدی)