شنبه 18 خرداد 1398 - 13:16

مسئولان محترم! لااقل از مردم کهگیلویه و بویراحمد عذرخواهی کنید، جای دوری نمی رود

سقوط پژو پارس و مرگ ۸ نفر از اهالی یک خانواده، به جرأت یکی از ناگوارترین اخباری بود که شنیدیم.

به گزارش «بویـرنیـوز» – کهگیلویه و بویراحمد استان مظلومی است، حتی مرگ و میر دردآور  اهالی این استان هم در سکوت مظلومانه، بدون اینکه ذهنی را در مرکز درگیر خود کند و حتی اقدامی عاجل برای رفع نقص ها را کلید بزند، به دست فراموشی سپرده می شود.

کافی بود این اتفاق و حادثه تلخ در تهران، مشهد و یا یکی از کلان شهرها رخ دهد، آنوقت همه چیز دست به دست هم میداد تا در کوتاه ترین زمان ممکن هم مسئولان عذرخواهی کنند، هم جبران نقص شود و هم به آلام حادثه دیدگان رسیدگی عاجل و فوریتی شود.

در کهگیلویه و بویراحمد اما وضع متفاوت است، اینجا حتی در حادثه سقوط هواپیما و از دست رفتن نخبه های این استان هم شاهد تبعیض های زیادی بودیم که همین امر نگرانی مردم و البته اعتراضات چندباره آنها را در پی داشت، و عملاً به صریح ترین و ابتدایی ترین خواسته مردم که همان پاسخ شفاف چرایی این اتفاق و برخورد با عاملان آن حادثه بود، پاسخ درخور شأنی داده نشد.

از آن حادثه تلخ که بگذریم، موضوعی نگران کننده تر الان پیش روی کهگیلویه و بویراحمد است، چرا باید گاه و بی گاه اخباری از کشته شدن مردم استان و سایر هموطنان در جاده های استان بشنویم اما در عمل اقدامات متناسب برای کاهش این حجم از تلفات مشاهده نکنیم؟

مگر همین مردم نبودند که از جان و دل برای ایران هزینه کردند و بیشترین شهید را نسبت به جمعیت در ایران تقدیم کردند؟ در هر جایی که نظام نیاز به مردم داشته، مردم این استان از همه استان ها پر شورتر آمده اند، خب حالا این مردم هم خواسته هایی دارند، الان این مردم نیاز مند به توجه پر رنگ تر دولت و نظام به این استان هستند.

چرا باید با اعتبارات قطره چکانی دولت به ویژه در زمینه راه ها، سالانه شاهد مرگ و میر بسیاری از مردم استان باشیم؟مگر جان این مردم برای دولتی ها ارزشی ندارد؟ یا خون بقیه رنگین تر است؟

از طرفی نگاه تبعیض آمیز به حوادث و رخدادها هم دلیل نگرانی مردم است، اتفاقات تلخی که در این استان رخ داده اگر در هر کلان شهر دیگری بود، داد رسانه ها و مردم و همه در می آمد، اما به کهگیلویه و بویراحمد که می رسد انگار همه فریادهایشان را قورت می دهند، نه دلی می سوزد، نه فریادی زده می شود و نه استعفا و عذرخواهی در کار است و انگار نافمان را با مظلومیت بریده اند…

حالا که مسئولان استان و کشور تنها ببینده این اتفاقات هستند و حتی در خود نمی بینند عذرخواهی کنند بخاطر قصور و کم کاری ها و عدم تخصیص بودجه هایی که اگر به خوبی تزریق میشد خیلی از خانواده ها الان داغدار عزیزان از دست داده شان نبودند و جدیت در اصلاح امورات داشته باشند، بویرنیوز از مردم کهگیلویه و بویراحمد عذرخواهی می کند، از مردمی که همچنان با همه بی مهری ها خون دل میخورند و رنج ها می کشند اما صداقت و ایستادگی شان را به دوام و قوام ایران اسلامی گره زده اند

پی نوشت:

اَلا گر طلبکار اهل دلی                  ز خدمت مکن یک زمان غافلی

به حال دل خستگان درنگر             که روزی تو دلخسته باشی مگر

درون فروماندگان شاد کن               ز روز فروماندگی یاد کن

(سعدی)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=303374
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. هیس گفت:

    خواهش میکنن لفظ محترمو برای مسولینی که کوچکترین زحمتی برای خلق خدا و رضای خدا نمیکشن نبرید متاسفانه نه نمایندگان نه استاندار ن فرمانداران ن روسای سازمانها در این استان بفکر مردم نیستن

  2. فرهاد گفت:

    ما شهروند درجه دوم هستیم. این برکسی پوشیده نیست. شرم بر آنانکه هنوز جامه می درند برای نام وطن

  3. ناشناس گفت:

    خیلی درد آوره مرگ افرادی که اغلب بی گناه هم هستن ، ولی جاده هایی که منشعب به یاسوج خیلی بد رانندگی می کنن سبقت بیجا گردش به چپ بی موقع و در کل عدم رعایت قوانین رانندگی

  4. فرزاد گفت:

    تا مادامی که فقط ایجور مواقع مقصر را مسولین میدونیم این وقایع اتفاق می افتد..چرا یبار نگفتیم سرعت کمتر .چرا یه بار نکفتیم سبقت نگیر.یبار نگفتیم انحراف به چپ نکن .یبار نگفتیم مسافر اضافه سوار نکن. یه سواری چهار نفر ظرفیت چرا باید جان هشت نفر از یه خانواده رو بگیره .هر کدام از ماها که تخلف میکنیم اگر پلیس جریمه کرد یا تذکر داد هزار توهین و نفرین میکنیم اما الان مسولین .

  5. شهریار گفت:

    بویرنیوز باور کنید از دیشب تا حالا یک لحظه نتوانسته ام این حادثه غم انگیز را فراموش کنم، من جاهای مختلفی از ایران بوده ام، انصافا استان ما شدیدا دچار محرومیت است، هم محرومیت مالی و هم از لحاظ مدیریتی. متاسفانه مردم ما چنین حوادثی را تقدیر خداوند می دانند و این باعث میشه با این قضایا به راحتی کنار بیایند و مسئولین را مقصر ندانند!

  6. رضا گفت:

    اين سه نماينده مجلس و استاندار بي كفايت و مدير كل راه استان رو بايد مجازات كرد بخاطر اين همه تلفات جاده اي در اين استان!!!!!!! در اين يك هفته گذشته در مسير ياسوج شيراز- ياسوج دهدهشت- ياسوج گچساران- نزديك به ٣٠ نَفَر كشته شدند. خيانت از اين بزرگتر؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  7. ناشناس گفت:

    واقعا متاسفیم برای مسیولین استان و نمایندگان ادوار مختلف کهگلویه ؛ باید خجالت بکشند از اینهمه محرومیت و جاده های غیراستاندارد.
    از کسانی که سوار ماشین های مدل بالا می شوند و در این جاده تردد میکنند و فقط به فکر پرکردن جیب خود و اطرافیانشان هستند نباید انتظار داشت جاده ها و امکاناتی بهتر از این داشته باشیم.

  8. محمود گفت:

    فرهنگ رانندگیمون ایراد داره.پلاک ۴۹تو هر جاده ای باشه خطر آفرینه.متناسب با جاده و نوع ماشینمون رانندگی نمیکنیم

  9. ج گفت:

    متاسفانه دراین استان همه چیز بابقیه جاها فرق دارد،ایا مسئولین تا بحال برای کدام مشکل چاره اندیشه اند در استانی که درسال بالای بیست کشته فقط بخاطر وجود ماشینهای شوتی در مسیر میباشند ،قادر به کنترل وجلوگیری از انها نیستند باید گریه کرد،چه انتظاری باید داشت،متاسفانه

  10. ناشناس گفت:

    ما كه جزء بنده خدا نيستيم . بنده درجه سه هستيم .تا خدا خدايش ميكنه بايد زجر بكشن مردم اين استان

  11. ناشناس گفت:

    فرهنگ رانندگیمون ایراد داره.پلاک ۴۹تو هر جاده ای باشه خطر آفرینه.متناسب با جاده و نوع ماشینمون رانندگی نمیکنیم.
    کاملا موافقممممممممم

  12. فیثاغورس گفت:

    بیایید از فرهنگ رانندگی حرف بزنیم .راننده ای که وسط شهر که سرعت مجاز 30 کیلومتره با سرعت 100 رانندگی میکند و انسان میکشد باید چه اسمی روش گذاشت . تا بحال گفتین جوانانی که شب دسته دسته در مسیرهای اصلی شهر کورس میگیرند و با سرعت و صداهای نابهنجار اسایش رو از مردم گرفتند کی مقصره …. همش گفتیم مسولین .بله مسولین وظیفه دارند پیگیر مشکلات و موانع باشند و لابی کنند تا بودجه بگیرند و مکان های حادثه خیز را مرتفع کنند . اما بیایید یه سوزن به خود زنیم و یه جوال دوز به مسولین. فلان شخص از یه استان میاد تفریح و ماشینش خلاصه و سنگ میزاره زیر لاستیکش، موقع حرکت میخاد سنگ رو برداره چون ماشین خلاصه زیر ماشین گیر میکنه و مشکل براش پیش میاد به نظر شما این را باید گفت اخر ………یا بازم کسی را مقصر کرد ….داد بزنیم از نداشتن امنیت خودرو هامون .داد بزنیم از ماشین های افتزا با قیمت های سرسام آور .داد بزنیم از دست پراید .جالب اینه برای همین پراید دک و داغون موقع ثبت نام سر میشکونیم. مشکل ما فقط خودمونییییییییییییم

  13. مرادي گفت:

    كدومتون خودتون رو مقصر ميدونيد
    اين جاده كيفيتش خوب نيست يواش تر بريم مقررات همون جاده رو رهايت كنيم همه دوست داريم جاده ها درست شن همه دوست داريم امكانات برسه ولي يه قدمي هم ما برداريم
    خواهشا كمي تفكر

دیدگاه شما