چاپ این برگه

کهگیلویه و بویراحمد در «بحران»؛ از سرنوشت نامعلوم جسد جوان ۲۸ ساله در رود بشار تا آتش سوزی در جنگل‌ها

کهگیلویه و بویراحمد در دو روز اخیر با بحران‌های پی در پی از سرنوشت جسد جوان ۲۸ ساله غرق شده در رود بشار تا آتش سوزی در جنگل‌ها و مزارع روبه رو شده است.

به گزارش بویرنیوز، بعد از نماز عید فطر عده‌ای از جوانان روستای بادنگان از توابع بخش پاتاوه شهرستان دنا برای تفریح به کنار رودخانه بشار می‌روند که دچار حادثه‌ غرق شدگی شدند .

با تلاش اهالی، یک نفر نجات یافته و جوان دیگری به دلیل حضور در یک منطقه شن زار دچار غرق شدگی شد و بعد از گذشت 3 روز هنوز از پیدا شدن جسد وی خبری نشده است.

دیروز نیز به صورت همزمان به دلیل رعد و برق 9 منطقه در کهگیلویه و بویراحمد از جمله منطقه حفاظت شده خائیز حدفاصل مرز این استان با خوزستان طئمه حریق شد که بعد از ساعت‌ها مهار شدند و هم اکنون نیز جنگل‌های کوه خامی دچار آتش سوزی شده و شعله‌های آتش لحظه به لحظه در حال فوران است.

بررسی‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد به دیلل برخورد صاعقه در روستای خلیفه‌ای بخش سرفاریاب یک نفر زخمی و 30 راس دام سبک نیز تلف شده است.

در کنار رودخانه خروشان بشار هم اکنون جمعیت زیادی در حاشیه رود بشار منتظر پیدا شدن جسد جوان 28 ساله هستند در حالی که هنوز مسئولی به محل عملیات نیروهای امدادی حضور نیافته است.

در حالی کهگیلویه و بویراحمد در تعطیلات عید فطر روزهای بحرانی را تجربه می‌کند که علی محمد احمدی استاندار و عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان حضور ندارند.

محمد رستمی مدیرعامل آتش نشانی شهرداری یاسوج به تسنیم گفت: غواصان این سازمان با هلال احمر در این روزها با وجود تلاش گسترده هنوز به جایی نرسیده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این احتمال را نمی‌دهید آب جسد این جوان را با خود برده باشد، افزود: واقعیت امر این امکانم نیز وجود دارد و با توجه به اینکه ما با منطقه آشنایی نداریم انتظار می‌رود اهالی منطقه در پایین دست تور راه بند نصب کنند.

رستمی ابراز کرد: محلی که این جوان دچار غرق شدگی شده تا  متر نیز عمق دارد و تنه‌های درختی نیز در محل وجود دارد که این امکان را می‌دهیم لباس وی به تنه‌های درخت گیر کرده باشد.

وی از نشست اضطراری با حضور مدیرکل بحران استانداری، مدیرعامل هلال احمر، سرپرست فرمانداری دنا، آتش نشانی و بخشدار پاتاوه تا دقایقی دیگر در بخشداری پاتاوه خبر داد و گفت: امیدوارم به یک تصمیم درست برسیم که منتج به نتیجه شود. تسنیم