جمعه 17 خرداد 1398 - 15:11

با وجود محدودیت نیرو و امکانات خائیز خاموش شد/ بدون کمک نیروهای مردمی فلج هستیم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی روز پنجشنبه، ۱۶ خردادماه ۹ مورد آتش سوزی در جنگلها و مراتع این استان رخ داد.

وحید محمدی تبار در گفت و گو با خبرنگار بویرنیوز افزود: در این آتش سوزی ها مناطق کوه دیل، کوه نارک، دریلا، خامی، کوه آبک نازمکان در شهرستان گچساران عمدتا بعلت صاعقه طعمه حریق شدند.

وی اظهارکرد: با تلاش نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، بسیج، نیروهای مردمی و تشکلهای مردم نهاد از جمله سبزگامان این آتش سوزی ها که کمتر از ۸ هکتار خسارت وارد آمد، دیشب مهار و خاموش شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پس از نقشه برداری هوایی میزان دقیق خسارات وارده مشخص خواهد شد.

محمدی تبار با اشاره به آتش سوزی های شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: چند مورد آتش سوزی مزارع بصورت محدود در مناطق برج بهمنی، بی بی ذلیخایی، چاه بردی رخ داد که سریع مهار و خاموش شدند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از آتش سوزی های کهگیلویه در منطقه حفاظت شده خائیز در مرز بین دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد بود که بعلت صاعقه دیروز عصر از حوزه خوزستان شروع و نزدیک به خط راس مرزی دو استان  وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این آتش سوزی با تلاش و مجاهدت پرسنل منابع طبیعی و محیط زیست استان، شهرستان کهگیلویه و شهرستانهای همجوار، نیروهای مردمی، بسیج و هیئت کوهنوردی بهبهان صبح امروز مهار و خاموش شده است.

محمدی تبار بیان کرد: طبق آخرین بررسی های کارشناسی سطح آتش سوزی منطقه حفاظت شده خائیز کمتر از ۲۰۰هکتار بوده است.

وی اظهارکرد: از مدیران منابع طبیعی و محیط زیست استان و شهرستانهای گچساران و کهگیلویه و فرمانداران کهگیلویه و گچساران و فرماندار شهرستان بهبهان تشکر می کنم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سپاه پاسداران دو شهرستان کهگیلویه و گچساران آماده اعزام به منطقه بودند همچنین با پیگیریهای معاون عمرانی استاندار یک فروند بالگرد از صبح امروز در اختیار مدیریت بحران استان بود که خوشبختانه آتش سوزی اطفا و نیاز به اعزام نبود.

بدون کمک نیروهای مردمی فلج هستیم

محمدی تبار افزود: هم اکنون در ارتفاعات کوه خامی باشت آتش سوزی های حدود ساعت ۱۲ امروز جمعه، ۱۷ خرداد رخ داده که طی هماهنگی با شرکت نفت گچساران در حال اعزام نیرو با یک بالگرد به منطقه هستیم.

وی اضافه کرد: تاکنون آتش سوزهای جنگلها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد عمدتا بعلت طبیعی و صاعقه رخ دادند و در برخی نقاط بصورت جزئی بعلت آتش زدن پسماند مزارع و باغات بوده است.

وی در پایان از ریاست سازمان برنامه و بودجه خواست که بودجه ویژه در اختیار محیط زیست و منابع طبیعی برای کنترل آتش سوزی ها قرار دهند . چون واقعا ما از حداقل امکانات هم محروم هستیم از لحاظ نیرو هم و امکانات محدودیت جدی داریم. اگر نیروهای مردمی نباشند در کنترل آتش سوزی ها نا موفق هستیم و در واقع بدون کمک نیروهای مردمی فلج هستیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=303335
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    با سلام

    بلوار ساحلی -حدفاصل خیابان های رجا به حال خودش رها شده است.
    لطفا تا فرصت باقی است و فصل جدید بارندگی شروع نشده کاری بکنید و ساکنان آن منطقه را از نگرانی نجات دهید.

  2. تماشاگر گفت:

    درود
    جناب مهندس خیابان ساحلی (بلوار رجا) را دریابید…حالا اتش سوزی ،غیر مترقبه و غیر قابل پیش بینی بوده ، وضعیت خطرناک و تخریب شده خیابان 16 متری ساحلی که کاملا مشخصه……اگر اقدام عاجلی صورت نگیرد طولی نخواهد کشید که در مصاحبه بعدی گزارش خسارات مالی و جانی ساکنین این خیابان را خواهید داد…..البته مدیران استان ما در زمینه ارایه گزارش و امار خوشبختانه مشکلی ندارند….!!!!؟؟؟!!!!!!…

دیدگاه شما