یکشنبه 12 خرداد 1398 - 17:48

درخواست علی مطهری از رئیس قوه قضائیه درباره دادگاه محمدرضا خاتمی؛ موسوی، کروبی و احمدی‌نژاد نیز به دادگاه دعوت شوند تا حقیقت ماجرا روشن شود

به گزارش بویرنیوز، علی مطهری در یادداشتی نوشت: «محاکمه آقای محمدرضا خاتمی به خاطر ادعای ۸ میلیون رأی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ فرصت مغتنمی است که یک بار برای همیشه پرونده حوادث سال ۸۸ که موجب تفرقه میان بخشی از ملت و کاهش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی شده است رسیدگی و بسته شود. پیشنهاد می‌کنم در این دادگاه از آقایان موسوی، کروبی و احمدی‌نژاد به عنوان مطلع دعوت شود تا حقیقت ماجرا روشن شود. کاری که باید در ماههای اول این حوادث انجام می‌شد یعنی محاکمه علنی متهمان این حوادث، خوب است لااقل در قالب حضور این متهمان در این دادگاه به عنوان مطلع، صورت پذیرد.

نباید گفته شود اگر فرضا ادعای آقای خاتمی ثابت شود نظام آسیب می‌بیند، بلکه نظام از پنهان‌کاری، عدم شفافیت و بحث درباره فتنه ۸۸ را خط قرمز تلقی کردن، آسیب می‌بیند. نظام هیچ‌گاه از صداقت و حقیقت‌جویی آسیب نمی‌بیند بلکه سرمایه اجتماعی آن افزایش می‌یابد.

با این اقدام یعنی حضور آن سه تن در دادگاه آقای محمدرضا خاتمی به عنوان مطلع، تکلیف محصوران نیز روشن می‌شود. از جناب آقای رئیسی، رئیس محترم قوه قضائیه می‌خواهم که این خط قرمز مصنوعی را بشکنند و کاری را که قوه قضائیه باید ۱۰ سال پیش انجام می‌داد، امروز انجام دهند.»

دومین جلسه دادگاه «محمدرضا خاتمی» دبیرکل پیشین حزب مشارکت، به اتهام ادعای تقلب در انتخابات سال ۸۸، دیروز (شنبه) در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=303199
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سعید گفت:

    خوش بود گر محک تجربه آید به میان، تا سیه روی شود هر که در او غش باشد. این تجربه همان دادگاه علنی میباشد.

  2. گچسارانی گفت:

    نظراتت به درد خودت میخوره،همین که نایب رییس مجلس نشدی برای هفت پشتت بسه.

دیدگاه شما