یکشنبه 12 خرداد 1398 - 17:00

دلیل کمبود شکر در کهگیلویه و بویراحمد/سهمیه برنج دانشگاه‌ها سوخت

در نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله این که سهمیه برنج دانشگاه‌ها سوخت.

به گزارش بویرنیوز، در آستانه تعطیلات عید سعید فطر و تامین کالاهای اساسی مردم در این ایام، نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

سالار حسین‌پور معاون صنعت و معدن استان با اشاره به کمبود برخی کالاهای اساسی از جمله روغن جامد و شکر در بازار استان گفت: دو برابر جمعیت استان شکر توزیع شد و ما برای توزیع حتی نام و نام خانوادگی افراد و کد ملی آنها را دریافت کردیم که زیبنده نبود.

این مسوول عنوان کرد: در حال حاضر شکر ۹۰۰ گرمی بسته‌بندی شده با کیفیت عالی توزیع می‌شود اما مردم اطلاعی از آن ندارند و عده‌ای آن را می‌خرند و جمع‌آوری می‌کنند و همین باعث کمبود شکر شده است.

وی با بیان اینکه تامین کالاهای اساسی در دستور کار است، افزود: بازرسان این سازمان در دو نوبت صبح و عصر بازار استان را رصد می‌کنند.

وی عنوان کرد: در آستانه تعطیلات، مرغ، نان و یخ نیاز بازار استان است که قیمت هر قالب یخ درب کارخانه ۶ هزار و ۵۰۰ تعیین شده که در صورت تخلف در قیمت برخورد می‌شود.

محمدصادق فروزنده مدیرکل غله کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه ۳ هزار و ۸۱۶ تن حواله شکر بوده، گفت: یک هزار و ۳۴۹ تن شکر وارد استان شد ۳۰۰ تن دیگر ظرف چند روز آینده وارد استان می‌شود و دو هزار تن شکر دیگر سهمیه استان است که آماده دریافت هستیم.

وی ادامه داد: قریب به ۷۰۰ تن برنج در استان موجود بود که ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن این برنج‌ها به عراق و ترکیه صادر شد و ۴۸۰ تن برای نیاز مردم کهگیلویه و بویراحمد ذخیره‌سازی شده است.

این مسوول عنوان کرد: دستگاه‌های آموزشی برنج سهمیه خود را خریداری نکردند که سهمیه آنها سوخت و تنها سهمیه دانشگاه علوم پزشکی است که باید جذب شود.

فروزنده در خصوص کمبود روغن جامد در استان گفت: ۲۷۰ تن سهمیه روغن استان از کارخانه روغن‌کشی گچساران است که به زودی در بازار توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام نانوایی‌های استان سهمیه آرد خود را تا ۲۰ خرداد دریافت کردند و واحدهای خبازی بر اساس شرایط قبلی فعالیت می‌کنند و در تعطیلات عید فطر به جزء تعطیلی یک روزه دوره‌ای خود تعطیل نخواهند بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=303186
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما