چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 10:23

انتقاد شدید الحن تاجگردون از سازمان بازرسی و دیوان محاسبات/اعتباراتی که در سایه بی مسئولیتی برگشت می خورد/ارزیابی نماینده گچساران از مدیران

جلسه بررسی بودجه پروژه های عمرانی شهرستان های گچساران و باشت در فرمانداری گچسارن برگزار شد.

این جلسه 5 ساعته که با حضور نماینده گچساران و باشت، مدیران کل دستگاه های آب و برق، مدیران شهرستانی برخی دستگاه ها برگزار شد، همراه با حواشی و انتقاد های تند و گاهی شوخی های نماینده گچساران همراه بود.

دستگاه های کهگیلویه و بویراحمد بشتابند

در ابتدای این جلسه، نوروزی؛ رئیس سازمان مدیریت در این جلسه از ابلاغ بودجه 98 در 21 اردیبهشت خبر داد و گفت: گچساران امسال 160 میلیارد تومان از محل استانی و نفت اعتبار دارد.

دکتر حسن نوروزی بیان کرد: اعتبارات سال 97 که گذشت تخصیص خوبی داشت، در برخی حوزه ها 100 تخصیص بود، پروژه های استانی، ارتقاء شاخص و ورزش تخصیص کامل گرفتند، نفت هم 100 ابلاغ شد اما نقدینگی در حد 81 درصد بود و 34 میلیارد تومان از اعتبار 97 هنوز واریز نشده است.

رئیس سازمان مدیریت استان گفت: تمامی تخصیص های 97 که از محل اسناد خزانه بوده تنها تا 15 تیر فرصت جذب دارد، لذا همه دستگاه هایی که از این محل اعتبار دارند باید سریعاً فرایند جذب را انجام دهند.

پاسره گفت: در مجموع در شهرستان گچساران در سال گذشته 10 پروژه آبرسانی با اعتبار 83526 میلیون ریال داشتیم، و قریب به 20 میلیارد تومان قرارداد برای انجام پروژه های شهرستان، با پیمانکاران منعقد کردیم.

اجرای پروژه ها فراتر از تعهدات یکی از دستگاه های استان

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان افزود: اصلاح شبکه روستای خیرآباد، مجتمع بزرگ آبرسانی باباکلان، مجتمع آبرسانی خان احمد باشت، آبرسانی روستای خَربَر، آبرسانی سربیشه، گناوه لری، آبرسانی از محل سد کوثرآ آبرسانی آبریگون، مجتمع آبرسانی شامبراکان از جمله عمده ترین پروژه های آبرسانی در شهرستان های گچساران و باشت بود.

پاسره بیان داشت: در مجموع در زمینه آب روستایی عمدتاً بیبشتر از تعهدات عمل کردیم و فراتر از بودجه ای که بوده کار شده است.

یکی از عمده ترین نقدهای تاجگردون در این جلسه، جذب نشدن اعتبارات توسط دستگاه ها بود، فیض اله پاسره اما در این باره هم گفت: تمامی بودجه های پیش بینی شده توسط آب و فاضلاب روستایی جذب شده است و حتی توان این را نیز داریم که اگر بودجه های بیشتری برای آب و فاضلاب روستایی معین شود، در مدت زمان قابل قبولی جذب کنیم.

به گزارش بویرنیوز، در این جلسه هم مدیران و هم فعالان بخش خصوصی با تقدیر از عملکرد آب و فاضلاب روستایی استان، از خدمان گسترده و بی حاشیه این شرکت در آبرسانی به روستاها تقدیر کردند. 

غضب تاجگردون از چند سازمان کهگیلویه و بویراحمد/نقد تند و شدید الحن از سازمان بازرسی و دیوان محاسبات

در ادامه جذب نشدن حدود 19 میلیون تومان اعتبار توسط یکی از دستگاه های آبی کهگیلویه و بویراحمد، فضای جلسه را تغییر داد.

تاجگردون که به شدت از جذب نشدن این اعتبار برافروخته شد، گفت: در همه استان ها پیگیر مبالغ خیلی کمتر و ناچیز تر هستند، اینجا بودجه هست و با بیخیالی مسئولان برگشت میخورد.

غلامرضا تاجگردون در ادامه با انتقاد تند از سازمان بازرسی و دیوان محاسبات، گفت: بابت کار نکردن به کسی گیر نمیدن، هر کی بیشتر کار می کند بیشتر گیر میدهند، کدام مدیر را سراغ دارید بخاطر کار نکردن مورد مؤاخذه قرار گرفته باشد؟ کار خوب بکنید تشویق نداره، یه مقدار ضعف باشد هم پدرش را در می آورند، چرا نمیان بگن چرا پول برگشت میخورد؟نهایتاً نماینده و رسانه ها خبردار شوند و اطلاع رسانی و گلایه مندی کنند.

شهرداری گچساران باعث بی بهره شدن مردم این شهر از نعمت فاضلاب شد!

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، انتقادات تندی هم به شهرداری گچساران داشت، وقتی مدیرآبفای شهری از انجام نشدن فاضلاب بخش هایی از شهر گچساران به دلیل سنگ اندازی های شهرداری گفت، تاجگردون با نقد جدی از این وضعیت گفت:  ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به دلیل جلوگیری شهرداری از عملیات آبفای شهری کار انجام نشد و مردم گچساران بی بهره از فاضلاب شدند!

به گزارش بویرنیوز، تاجگردون در ادامه و در تحلیل جلسه 5 ساعته خود با برخی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد، نوشت:

امروز قريب به پنج ساعت جلسه بررسي عملكرد چند دستگاه اجرايي در خصوص طرحهاي عمراني را داشتيم.
خوشبختانه حجم طرحها و پروژه ها زيادند. برخي ار دستگاهها خيلي خوب كار كرده بودند و برخي هم خيلي بد و بي تفاوت نسبت به طرحها بودند.
شايد هم آن ادارات در حد اين حجم كارها نبودند. امروز يك حرف برايم بيشتر روشن شد. متاسفانه دستگاههاي نظارتي كسي را براي كار نكردن زير سوال نميبرند و اگر كسي كار بكند همه ميريزن سرش و نظارت ميكنند. كار ديگر اينكه همه به هم عادت كرديم الكي قول و قرار ميزاريم و حتي صورتجلسه ميكنيم ولي يادمان ميره چي توافق كرديم. امروز آبفاي روستايي خوب بود و آب منطقه اي بد بود. نوسازي مدارس نيمه خوب و رو به جلو بود و آبفاي شهري هم خوب بود و بدليل ممانعت شهرداري از اجراي طرحها متوقف در كارها. كشاورزي هم همه چيزش به اين است كه آب منطقه اي كارشو جلو ببره و بدين خاطر نميتونه كارشو نشون بده. سر جمع پنج ساعت جلسه با صرف يك افطار ساده بدون تعطيلي جلسه نسبتا رضايتبخش بود وً اميدوارم طي تا تابستان اب نازمكانها. آب پادوك. آب آبريگون. أب گناوه. مخزن و آب مجموعه روستاههاي حوزه امامزاده جعفر تا آبشيرين و بي بي جان اباد. پادوك و بيدك و در مدارس هم پشه كان و فضيلت و مسكن مهر به بهره برداري برسد و دو مدرسه جديد و يك فرهنگسرا در محله سادات شروع بشه و سه مدرسه ديگر در باشت و دوگنبدان. هفتصد هكتار در ليشتر به بهره برداري براي تامين آب برسد و چندين طرح و پروژه ديگر. انشالله بقيه ادارات فردا.

SONY DSC

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=302940
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کشاورزان واهالی دیل گفت:

    چرا اقای نماینده ومدیرکل اب منطقه ای سدروستای دیل را شروع نمیکنید که قول داده بودید در تمام نقاط اب بردید باصدها کیلومتر ولی این سد که مشکل چند روستا را حل میکند ودیگر بیکار در این منطقه پیدا نمیشود هرکس که قول داده باید انجام دهدمگر چقدر هزینه دارداگر این سد درست شود این منطقه بزرگترین منطقه گردشگریمیشود اقای نمایندهو مسولین

دیدگاه شما