شنبه 4 خرداد 1398 - 14:40

گفتگوی گسترش نیوز با دکتر غریب پور؛ به چند دلیل می‌توانیم موفق باشیم

رئیس سازمان ایمیدرو گفت: بخش کانه‌‌های فلزی و فلزات اساسی از موتورهای محرک بورس ایران است.

به گزارش بویرنیوز، گسترش‌نیوز نوشت: صعودی و یا نزولی بودن بورس سهام در عوامل مختلفی خلاصه می‌شود، یکی از این عوامل عملکرد شرکتی است که سهام آن در بورس عرضه می‌شود.

توسعه، نوسازی و به روز بودن یکی از عواملی است که منجر به پیشرفت صنایع معدنی خواهد شد. این امر در ایران بر عهده ایمیدرو است. فولاد، معدن و صنایع معدنی یکی از گزینه‌های موفقی است که در بورس عرضه می‌شود و بسیاری از صاحبنظران پیشنهاد خرید سهام معدنی و فولادی را توصیه می‌کنند. در یک ماهه گذشته شاخص بورس سیر نزولی داشته‌است اما به نظر می‌رسد این روند کوتاه مدت است و سهام محصولات معدنی و فولادی در میان مدت و بلند مدت سود آور خواهد بود.

خداداد غریب‌پور معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در پاسخ به این پرسش که به نظر شما با توجه به عملکردی که از ایمیدرو دیده‌ایم آیا می‌توانیم در زمینه توسعه معادن و صنایع معدنی خوش بین باشیم به شکلی که روند سهام بورس در آینده صعودی باشد، به گسترش‌نیوز گفت: بله همین الان نزدیک به یک سوم از بازار سرمایه‌ ما را فلزات اساسی تشکیل می‌دهند و بالای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از مارکت بورس ما مربوط به این صنعت است و غریب به یک سوم از سود بازار سرمایه نیز مربوط به این بخش است. بنابراین بخش کانه‌‌های فلزی و فلزات اساسی از موتورهای محرک بورس ایران است.

معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران پاسخ به این پرسش که یکی از موضوعاتی که بورس روی آن مانور می‌دهد بورس معدن و فولاد است با توجه به اینکه ما موضوعات تحریم‌ها را داریم، به نظر شما به عنوان رئیس سازمان ایمیدرو در بورس  می‌توانیم موفق باشیم یا خیر، گفت: فولاد، فخاس، فخوس، کگل، کچاد از جمله صنایع بزرگ معدنی هستند که سهام‌‌شان در بورس و  اوراق بهادار تهران معامله می‌شود. در زمینه معدن و صنایع معدنی به چند دلیل می‌توانیم موفق باشیم یکی اینکه ماده اولیه تولیدات معدنی و صنایع معدنی در کشور موجود است. دیگری اینکه در زمینه دانش بومی پیشرفت‌های بیشتری نسبت به سایر بخش‌های صنعت جامعه داشتیم. پیشرفت‌های فناورآنه ما بیشتر بوده است. صادرات ما به کشور‌های دنیا به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا است. پوشش عظیمی در بعد کشورهایی که ما به آنها محصولات معدنی خود را صادر می‌کنیم وجود دارد که این موضوع ریسک صادرات ما را پایین می‌آورد.

وی در پاسخ به این پرسش که ما مشکلاتی برای صادرات داریم این موضوع را چگونه تبیین می‌کنید، گفت: ما موانعی داریم ولی تلاشمان این است که با موانع مقابله کنیم و راهکاری‌هایی نیز برای آن داریم.

غریب‌پور در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین راهکار را چه می‌دانید، گفت: هرگونه پاسخ راهکار ما برای صادرات را مشخص می‌کند و از نظر امنیتی کشور‌های دیگر نباید بدانند که ما با چه روش‌هایی محصولات خود را صادر می‌کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=302755
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما