شنبه 4 خرداد 1398 - 11:29

تکذیب یک ادعا توسط گزینه قطعی انتخابات بویراحمد و دنا/نظر متفاوت درخشنده پور در خصوص روشنفکر، هدایت خواه و وکیلی/شرایط خوبی نسبت به دیگران دارم و تا آخر خط می مانم

گروه سیاسی- بنده 100 درصد قصد دارم در انتخابات بویراحمد و دنا شرکت کنم.

“نستور درخشنده پور؛ مدیرعامل شهر جدید علوی” بعنوان یکی از چهره های شاخص حاضر در این دوره از انتخابات بویراحمد و دنا در گفت و گو با بویرنیوز ضمن اعلام قطعی حضور در انتخابات مجلس یازدهم، به سوالات خبرنگار ما پاسخ داد:

بویرنیوز- با کدام نگاه سیاسی وارد انتخابات می شوید؟

باید دست به اصلاحلات زد، مدافع اصلاحات هستم با رعایت اصول بنیادی

نستور درخشنده پور: بنده اعتقاداتی دارم و دوست دارم حداقل با خودم و مردم عزیز صادق باشم، عنوان حضور مستقل شاید درست نباشد اما تحت عنوان جریان اصولگرا یا اصلاح طلب هم به انتخابات ورود نمیکنم.

تعاریفی در اصولگرایی و اصلاح طلبی نمیبینم که در آن قالب ها بگنجم، معتقدم الان جریانات سیاسی نفع خاصی نداشته و نتوانسته اند نقش آنچنانی برای حل مشکل مردم ایفا کنند، برای عبور از مشکلات نباید در حصار و محدودیت دو جریان سیاسی غالب ماند.

یکی از مشکلات کشور اینست که مسئولین و صاحبان فکر و خواص ما تا حدودی از منویات و ارشادات رهبری فاصله و زاویه گرفتند، این فاصله باید کم شود، شما ببینید در طول دوران بعد از انقلاب به عینه دیدیم ضریب خطا و اشتباهات رهبر انقلاب تقریباً صفر است، در موضوع برجام ببینید رهنمودهای ایشان به خوبی مشخص است و اتفاقات رخ داده منطبق با نگاه ایشان بوده است.

معتقدم کشور نیاز به اصلاحات دارد، باید همزمان با دنیا و برای تحقق خواسته های مردم و الزامات توسعه دست به اصلاحات بزنیم، البته این اصلاحات شرط دارد، باید اصول و محکمات تعریف شده را مد نظر داشته باشیم و از اصول انقلابی و اسلامی ایران عدول نکنیم.

بویرنیوز- چه کمبود و خلأیی شما را ملزم به حضور در انتخابات بویراحمد و دنا کرده؟

نیاز امروز بویراحمد و دنا نگاه توسعه ای است/با وجود پتانسیل های فراوان اما در همه شاخص ها عقبیم/استانداران به فکر همه چیز بودن الا استان/با فعال شدن همین ظرفیت های موجود میتوان ۸۰۰۰ شغل ایجاد کرد/آمار بیکاری درست نیست، باید اشتغال و توسعه را اولویت نخست قرار داد

نستور درخشنده پور- احساس میکنم سالهاست و دوره های متمادی است که در بویراحمد این ضعف هست که رویکرد نمایندگان در بحث اقتصاد، توسعه، صنعت و ساخت و ساز غیر تخصصی دنبال شده است.

مجلس به تمامی طیف ها و نگاه ها نیاز دارد اما در بویراحمد نگاه توسعه ای ضرورت جدی و خواست مردم به شمار میرود، ما در تمام شاخص های توسعه در رده های آخر جدول قرار گرفتیم، در کشاورزی، دامداری، صنعت و ساخت و ساز، مباحث فرهنگی و حتی در نفت جزو استان های آخر هستیم.

در بحث راه اگرچه در نقطه استراتژیک و مهمی قرار داریم و میتوانیم نقطه میانی و کریدور جنوب به شمال باشیم اما اینگونه نشده، از آن طرف ما نفت داریم و ۲۵ درصد تولید نفت و گاز کشور در کهگیلویه و بویراحمد است اما یک پالایشگاه و پتروشیمی برای بهره برداری از این ظرفیت و کمک به توسعه و بهبود اشتغال جوانان در استان نداریم.

در صنعت هم وضع خوبی حاکم نیست، از حدود ۱۴۰۰ طرح موافقت اصولی در استان نزدیک به ۷۰ درصد آن تعطیل است، خب این به نبود فکرهای توسعه ای در استان برمیگردد، این ایرادات قطعاً تنها به وزارت صنعت برنمیگردد، باید تغییراتی در رویکرد بانک ها و مسئولان متولی داده شود، اگر همین صنایع موجود فعال شود دست کم ۸۰۰۰ شغل میتوان ایجاد کرد.

استانداران نیز متاسفانه به فکر همه چیز بودند الا استان، نمایندگان هم اگر بخواهند اینگونه عمل کنند باید فاتحه توسعه استان را خواند.

نرخ بیکاری اگرچه میگویند حدود ۱۳ درصد است اما معتقدم این نرخ واقعی نیست و حدود ۴۰ درصد است، باید برنامه ای و زیربنایی سراغ حل مشکل رفت.

بویرنیوز- آیا بنای ائتلاف دارید، خصوصابا توجه به اینکه بخشی از سبد آرای شما و روشنفکر یکی است آیا ممکن است با هم ائتلاف کنید، حالا ایشان به سمت شما بیاید و با اینکه شما با روشنفکر همراه شوید؟

با هیچ کس ائتلاف نمیکنم/ ائتلاف من و آقای روشنفکر حالا از جانب ایشان و یا بنده، به هیچ وجه رخ نخواهد داد/شرایط بهتری نسبت به دیگر رقبا دارم/تا آخر خط می مانم

نستور درخشنده پور- خیر بنای ائتلاف با هیچ فرد و گروهی ندارم.

به هیچ وقت این اتفاق نخواهد افتاد، آقای روشنفکر در دوره ای آمد و کار خوبی هم کرد، احساس ما اینست شرایط خوبی داریم نه تنها نسبت به آقای روشنفکر بلکه نسبت به دیگر رقبا موقعیت بهتری داریم.

تا آخر این خط خواهم ماند و به هیچ وجه ائتلاف با جریان و گروهی نخواهم داشت، و البته در نهایت این مردم هستند که باید تصمیم بگیرند و انتخاب کنند.

در خصوص برخی مسائل طایفه ای هم باید عرض کنم، بحث های طایفه ای را ضد توسعه میدانم، ما به دنبال توسعه پایدار هستیم و این در صورت همگرایی و هم افزایی همه ما ممکن است.

بویرنیوز- نظر شما در خصوص گمانه زنی حضور وکیلی در انتخابات کهگیلویه و بویراحمد؟

نستور درخشنده پور- به هر حال ایشان فردی موثر در مجلس بود و خودشان باید تشخیص دهند که بیایند یا خیر اما به نظر بنده حضور ایشان مفید و موثر است.

بویرنیوز- در خصوص عملکرد نمایندگان فعلی استان نظرتان چیست؟

نستور درخشنده پور- بی انصافی است اگر بگوییم کاری نشده، اقدامات خوبی هم صورت گرفته، تلاش هم شده است، اما معتقدم هم افزایی خوبی نبوده و بویراحمد بیشتر از بقیه شهرستان ها رنج میبرد.

بویرنیوز- نظرتان درباره استانی شدن انتخابات چیست؟

نستور درخشنده پور- در صورت استانی شدن احتمالی انتخابات، در کهگیلویه و بویراحمد باز هم شهرستانی عمل میشود و کمتر جناحی و سیاسی به موضوع نگاه می شود.

البته اگرچه برای خود بنده استانی شدن خوب است اما استانی شدن انتخابات را جالب نمیدانم، ببینید استدلال مجلسی ها صحیح نیست، آنها میگویند در صورت استانی شدن انتخابات فکر نمایندگان کلی تر و همه جانبه تر است، اما اگر بنا بود اینطور شود خب انتخاب نمایندگان کشوری میشد، انتخابات به نحو کنونی برای اینست که مشکلت منطقه ای و استانی در قوانین دخالت داده شود، اگر انتخابات استانی شود دخالت خواسته های منطقه ای در قانونگذاری کم میشود، از طرفی ارتباط مردم با نمایندگان هم کم خواهد شد.

با استانی شدن انتخابات مناطق و شهرستان های کوچک در تصمیم گیری ها به طور شایسته دخالت داده نمی شوند و برنامه ها از بالا به پایین تدوین می شود، برنامه های از بالا به پایین هم محکوم به شکست است، برنامه هایی که از پایین گرفته و به بالا انتقال داده شود اثرگذاری بیشتری دارد، پس بهتر است انتخابات به همین ترتیب باقی بماند.

بویرنیوز- مهم ترین رقیب شما در انتخابات پیش رو چه کسی است؟

نستور درخشنده پور- مهمترین رقیب اینطور بگویم، مردم باید به این درجه از تشخیص برسند که بدانند اشتغال و توسعه اولویت نخست است، شرکت در مراسمات عاطفی اصلاً بحث مردم نیست.

بویرنیوز- حضور چهره های قدیمی تر و با تجربه در انتخابات بویراحمد و دنا( از جمله دکتر هدایت خواه) را چطور ارزیابی می کنید؟

نستور درخشنده پور- آقای هدایت خواه در زمان خاص خود موثر و مفید بود، الان دوستان ایشان فکر میکنند کسی جز هدایت خواه توان جذب آرای بالا را ندارد، ولی طبیعی است اگر نیروهای جوانتر ورود پیدا کنند توفیق بیشتری دارند، یکی از مشکلات کنونی ما مدیریت فرسوده است، به عقیده بنده درصد آسیب از مدیریت جوان بسیار بسیار کمتر از مدیریت صاحبان تجربه فرسوده و کهنه است.

حرف آخر؟

نستور درخشنده پور- در کشور و استان نیازمند رونق تولید و اشتغال هستیم، مردم پای دین، انقلاب و کشور هستند، آنچه مردم را آزار میدهد بی عدالتی است که باید برچیده شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=302654
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. صنا گفت:

    در کشور و استان نیازمند رونق تولید و اشتغال هستیم، مردم پای دین، انقلاب و کشور هستند، آنچه مردم را آزار میدهد بی عدالتی است که باید برچیده شود!
    اقای درخشنده پور حرفای قشنگی میزنید اگر تونستین این استان کوچک رو که سرامد بی عدالتی و طایفه گرایی هستش جم وجور کنین شاهکار کردین ..

  2. ناشناس گفت:

    با سلام ایشون چه سوابقی دارند ؟

  3. یاسوج گفت:

    متن مصاحبه را به دقت مطالعه کردم نکاتی که ایشان گفتند واقعا مشکلات امروز استان بوده و معلومه که اوضاع استان را به خوبی رصد کرده اند ولی استان ما و مردم ما به شیوه های سنتی قومی و عشیره ای و بدون توجه به تخصص انتخاب میکنن متاسفانه

  4. حرف حساب گفت:

    بنظر می رسد دکتر دقیقا مواردی را موردبررسی ودرباره آنها صحبت کرد که کمتر به آن توجه شده است درست می گفت این استان پتانسیل های دارد که اگر به آن توجه شده بود در این دوران وبه بالفعل تبدیل شده بود حال شاهد پیشرفت این استان بودیم ولی می توان گفت در دوران گذشته شاید ۵درصد هم به این پتانسیل ها توجه نشده ودچار فقر اقتصادی وصنعت دراین استان هستیم استانی که می توانست در صنعت دربازده زمانی شاید کمتر از ۱۰سال جزء استانهای اولیه باشد ولی در حال حاضر استان ما در صنعت زیر صفر قرار داریم ولذا ضعف مدیریتی در این استان را نشان می دهد

  5. دنا گفت:

    تمام حرفهای دکتر حقیقت دارد

  6. دنا گفت:

    درود بردکتر درخشنده پور مرد عمل وسخن وربه امیدپیروزی

  7. شورم گفت:

    درود بردکتر درخشنده پور مرد عمل

  8. امیر گفت:

    درود بر شما.تفکرات جالبی دارید.کاش بقیه هم مثل شما با برنامه وارد شوند و مردم بین گزینه های خوب خوبترین را انتخاب کنند نه اینکه بین بد و بدتر بد را انتحاب کنند.نیروهای تازه و جوان رای استان نیازمند است.ارزوی موفقیت داریم برای جناب دکتر درخشنده پور

  9. یاسوج گفت:

    سلام. من به خاطر شجاعت، تجربه، توانایی مثال زنی در تحلیل مسائل، ارتباطات قوی دکتر درخشنده پور به ایشان رای میدم. کاش هدایت خواه و زارع فکر مردم را بکنن و کنار بکشن و عرصه را به جوانان واگذارند. ایشان دکترای عمران دارند.

  10. یاسوج و دهدشت گفت:

    سلام. من به خاطر شجاعت، تجربه، توانایی مثال زنی در تحلیل مسائل، ارتباطات قوی دکتر درخشنده پور به ایشان رای میدم. کاش هدایت خواه و زارع فکر مردم را بکنن و کنار بکشن و عرصه را به جوانان واگذارند. ایشان دکترای عمران دارند.

  11. دنای استوار گفت:

    با سلام
    الحق والانصاف دکتر درخشنده پور مستحق کرسی بهارستان
    هست و اندیشه ناب و تفکرات راهبردی در خصوص توسعه استان و اشتغالزایی و موضوع توسعه پایدار از مهم ترین مباحثی میباشد که ایشان مطرح نموده و این است درد ما جوانان بیکار با این توصیف پشت این اندیشه خواهیم بود

  12. برف افتاب گفت:

    سلام علیک حرف دل جوانان مطرح شسد فاتحه خوانی دردی از ما دوا نمیکنه مشکل ما اشتغال و تولید هستش که دکتر درخشنده پور این مسایل را داره مطرح میکنه و مهمترین موضوع توسعه پایدار نیاز امروز بشری ما مردم بویراحمد بی انصافیست اگه انتخابمان غیر از دکتر درخشنده پور باشد

  13. بیکار گفت:

    درود بر شما مرد عمل جناب دکتر درخشنده پور ب امید پیروزی شما

  14. بهره دار گفت:

    عالی بود

  15. چویل گفت:

    با سلام در پاسخ کامنت ناشناس به عرض میرساند جناب اقای دکتر درخشنده با توجه به اینکه پدرش حاج عبدالله درخشنده پور از ثروتمندان بویراحمد سفلی بودند فرزندان خود را جهت ادامه تحصیل در مقاطع راهنمایی و دبیرستان اصفهان برد
    دکتر بعد از سپری نمودن دوران مذکوربا رتبه 32 در دانشگاه صنعتی اصفهان در رشته مهندسی عمران پذیرفته شد و با مدرک فوق لیسانس عمران ((زلزله))از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شدند اکنون ایشان دکترای برنامه ریزی منطقه از دانشگاه تهران است
    دکتر درخشنده پور اززمان ورود به دستگاه های دولتی در حد مدیر کل بوده و در سن 28 سالگی شهردار گچساران شدو به مدت 2 سال مدیر کل مسکن شهرسازی استان ک ب بودند
    اکنون مدیر عامل شهر جدید علوی هرمزگان میباشند

  16. حق گو گفت:

    با درود وسلام خدمت دکتر نستور درخشنده مصاحبه جناب عالی بسیار پربارو مفید پر محتوا بود امیدوار کنار نکشی وطرفدارهات وسط میدان رها نکنی ماهستم به امید پیروزی یا علی مدد درضمن بعضی کاندیدا پول می پاشن حواست باشه

  17. ناله گفت:

    درود دکتر خدا پشت پناهت

  18. بهنام گفت:

    ایشان کاندیدی هستند که هیچ تبعیضی بین هیچ قشری قائل نمیشوند، و صرفا در راستای بهبود و پیشرفت وضعیت استان قدم برخواهند داشت، ایشان تنها امید آینده ی موفق قشر ما جوانان هستند. زنده باد دکتر نستور درخشنده پور

  19. جوان گفت:

    تنها کسی که قوم گرایی نمیکنند و هیچ تبعیضی بین قشرها قائل نمیشوند . بهترین انتخاب برای سر و سامان بخشیدن و پیشرفت وضعیت استان در هر زمینه. همچنین شما امید آینده ی ما جوانان هستید ،زنده باد دکتر نستور درخشنده پور

  20. Faram.j گفت:

    درود بر دکتر درخشنده

  21. لوداب گفت:

    امیدوارم تا اخر بمونی

  22. رضا گفت:

    باتوجه به سوابق ارزنده شما در دوران مدیریت بنیاد مسکن و آن کارنامه درخشان مالی و اخلاقی به شما رای خواهم داد.

  23. م.الف گفت:

    ایشون تایید صلاحیت می شن ینی؟؟

  24. ناشناس گفت:

    درود بردکتر
    دیگه این دور هم نوبت شماس
    به سلامتی

  25. بهنام گفت:

    تنها کاندیدی که قوم گرایی ندارند و هیچ تبعیضی بین قشرها قائل نمیشوند . بهترین انتخاب برای بهبود و پیشرفت وضعیت استان در هر زمینه ای‌ ، همچنین ایشان امید آینده ما جوان ها هستند . زنده باد دکتر نستور درخشنده پور با آرزوی موفقیت

  26. ایران گفت:

    با سلام
    وی مدیری توانمند ولایق هستند نمی گوییم تمام مشکلات پرچیده می شود اما آواربرداری می کند نمی گذارد بدتر شود

  27. ناشناس گفت:

    سلام خدمت دکترت محترم خواستم خدمتتون عرض کنم که قشنگ حرف زدن در خون و رگ ماست اما متاسفانه از عمل کردن ارث نبرده ایم جالب اینجاست که همه افرادی که برای کرسی های مختلف مملکت از شورای شهر و مجلس و ریاست جمهوری نامزد می شوند خیلی قشنگ دست روی مشکلات و مردم و جامعه می گذارند و خیلی قشنگ درد های مردم را بازگو می کنند اما متاسفانه وقتی بر این کرسی ها تکیه می زنند همه درد ها و رنج های مردم و جامعه را فراموش می کنند علت هم این است که هیچ کس به نیت خدمت وارد این عرصه نمی شود

  28. مسکن گفت:

    بفرمایید در مسکن و شهرسازی چکار کرد و چطوری عمل کرد و مدیریتش چگونه بود و چه نتایجی داشت. ؟/

  29. مندنی گفت:

    احسن بر دکتر بمان رای شما از همه بیشتر است امرحبا تبارک الله

  30. ناشناس گفت:

    نفت و گاز صاحب داره. …صاحبش هم صف بیکار جوانان گچساران و باشت …که یکی پس از دیگری در خط شوتی ناکام میمانند. ..آگه اومدی رو این حساب باز کنی در اشتباهی …چون هر صنعتی مرتبط با نفت و گاز باید در گچساران کلنگش به زمین بخوره

  31. بهادر گفت:

    درورد بر اقای دکتر درخشنده پور به امید فردایی بهتر

  32. بهادر ص گفت:

    سلام
    با شجاعت و توانمندی و درایتی که در دکتر عزیز سراغ دارم به امید خدا در انتخابات پیش روی سربلند و موفق بیرون خواهد آمد.
    انشالله

  33. شهاب گفت:

    با سلام. با توجه به بی کفایتی نمایندگان قبلی شهرستان های بویر احمد و دنا و با توجه به اینکه در مدت نمایندگی خود هیچ کاری برای این شهرستان ها انجام ندادند و به پارو کردن پول برای خود و اقوامشان مشغول بودند. با توجه به سوابق درخشان دکتر درخشنده پور و هوش و ذکاوت ایشان بهترین گزینه برای پیشرفت شهرستان ها ایشان می باشد. به امید پیروزی دکتر درخشنده پور

  34. تحصیل کرده تامرادی گفت:

    جناب دکتر درخشنده پور حرفهای تخصصی شما خواسته همه ماست شما می توانید بهتر از تاجگردون برای ما عمل کنی امیدوارم شهر یاسوج همراه ما دور از تعصبات ایلی شما را حمایت کنند
    به امید بویر احمدی پر توان

  35. ناشناس گفت:

    درود بر دكتر درخشنده پور

  36. مسعود تهمورسی گفت:

    نماینده ای مدیر و مدبر همچون دکتر درخشنده پور نیاز این مردم و این استان هست ک انشالله مردم غیور همیشه در صحنه انتخابی متفکرانه انجام دهند

دیدگاه شما