سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 - 16:22

موج سواری خطرناک انتخاباتی/ چه کسانی می خواهند فتنه تقلب در انتخابات 98 را راه بیندازند!؟ (+سند)

گروه سیاسی – تا انتخابات مجلس چندین ماه فرصت باقی است، اما در کهگیلویه و بویراحمد رسانه ها چنان فضای انتخاباتی به خود گرفته اند که گویی شب انتخابات است.

به گزارش «بویر نیوز»، در کهگیلویه و بویراحمد همه معتقدند انتخابات مجلس هیچ نفعی برایشان نداشته اما نه هر چهار سال یکبار بلکه از روز انتخابات تا انتخابات بعد فضای انتخاباتی حاکم است و جالبتر اینکه قرار نیست کسی تحلیل دیگری را بپذیرد و همه بر رای و حرف خود اصرار دارند!

اگر بخواهیم صریح و بی پرده سخن بگوئیم رسانه ها که نقش فرهنگسازی و اصلاح در هر جامعه ای را دارند در کهگیلویه و بویراحمد از عامه مردم هم عقب تر هستند و نه تنها نمی توانند نقش توسعه ای خود را ایفا کنند بلکه گاها بسترساز تنزیل فرهنگ عمومی در جامعه نیز دارند.

مصاحبه ها، یادداشت ها و تحلیل های روزانه انتخاباتی که به وفور در رسانه ها دیده می شود و بیکاری، طلاق، خودکشی، بالارفتن سن ازدواج جوانان، نابسامانی بازار، عدم توانایی استان در جذب سرمایه گذاری، تعطیلی برخی پروژه های مهم و چندین چند موضوع دیگر در سایه اخابر و تحلیل های انتخاباتی گرد فراموشی گرفته است.

اگر از همه اینها بگذریم از اخبار خطرناکی که این روزها در فضاهای رسمی رسانه ای – فارغ از فضاهای مجازی – درخصوص انتخابات منتشر می شود، نباید چشم پوشی کنیم.

با انتخاب اعضای ستاد انتخابات – که بر اساس قانون و با توجه به مسئولیت افراد است – برخی رسانه ها از هم اکنون تلاش می کنند صحت انتخابات سال 98 را زیرسوال ببرند که در هیچ کجای جهان و ایران چنین چیزی سابقه ندارد!

در دوره قبل انتخابات مجلس بویراحمد همچون انتخابات مجلس در سال 88 اعتراضات زیادی صورت گرفته که در سال 94 با حضور ناظران ویژه شورای نگهبان و بررسی های لایه به لایه بالاخره صحت انتخابات تائید شد و اگرچه هیاهو کنندگان نتوانستند از نمد موج سواری بر احساسات مردمی، کلاهی ببافند ولی گویا می خواهند بر همان شالوده بنای تازه ای تاسیس کنند!

سوال اینجاست در استانی که در هر صورت شکست خوردگان انتخابات از همه طیف سیاسی ناراضی هستند و مسائل قومی نیز در انتخابات بسیار پررنگ و غیرقابل انکار است، آیا القای تقلب پیش از شروع فرآیندهای انتخاباتی خطرناک و آسیب زا نیست!؟

در سال های قبل که رسانه ها کمتر بودند و فضای مجازی به شکل فعلی در اختیار مردم نبود، بخاطر ایجاد همین بدبینی ها و ایجاد حساسیت های گاها بی پایه و اساس هزینه های بسیاری از جانی و مالی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد که اتفاقات دهه های قبل کهگیلویه و دهه گذشته در بویراحمد در اذهان عمومی فراموش نشده است.

در این بین مردمی که همیشه معتقدند انتخاب هر شخصی برای آنان سود و زیانی ندارد باید تکلیف خود را مشخص کنند و از دامن زدن به این حساسیت ها که هزینه ها و تلفات و کدورت های زیادی را برایشان در پی داشته، خودداری کنند و اجازه جولان دادن به لیدرهای منفعت طلب کاندیداها که تلاش دارند بر روی احساسات مردم موج سواری کنند ندهند.

و دیگری مسئولین بخصوص مسئولان قضایی و امنیتی باید به هوش باشند که فتنه رسانه ها و لیدرها از هم اکنون شکل نگیرد و طوری نشود که فردای انتخابات هر کس رای آورد، طرفداران سایر کاندیداها قشون کشی و ادعای تقلب کنند و لازم است با تذکرات و برخوردهای جدی با این رسانه های اجاره ای و لیدرهای منتفع جلوی ایجاد جو بدبینی را بگیرند چنان که همه می دانیم احساس ناامنی از ناامنی بدتر است، بر همین اساس احساس تقلب در انتخابات از خود تقلب می تواند پیامدهای منفی بیشتری داشته باشد و اگر چنین احساسی رواج پیدا کند ولو اینکه تخلف یا تقلبی صورت نگیرد دیگر نمی توان جلوی این احساسات براحتی ایستاد.

رسانه هایی هم که خود را پایبند قانون اساسی و اصول جمهوری اسلامی می دانند لازم است بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص فتنه های داخلی بخصوص در بحث انتخابات و کسانی که به آتش فتنه می دمند، مروری داشته باشند تا بخاطر جذب مخاطب و یا سرسپردگی به جریانات و افراد سیاسی شعله فتنه قومی را روشن نکنند و یقین بدانند اگر تنشی ایجاد شود خود نیز بی نصیب نخواهند نماند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=302554
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    رسانه امروزی جز فتنه انگیزیوتنش بین مردم و طیف های سیاسی کار دیگری بلد نیست .نوشتن مطلب غیر علمی و بدون زایش فکری کاری بس بیهوده ومخرب است .

  2. ناشناس گفت:

    احسنت بر بویر نیوز، من رای نمیدم ولی بسیار تحلیل زیبا و شیوایی بود

دیدگاه شما