چاپ این برگه

نظر جالب مردم کهگیلویه و بویراحمد در خصوص استانی شدن انتخابات

این روزها بحث استانی شدن انتخابات در حال بررسی در شورای نگهبان است و فعالان سیاسی و مردم هم نظرات خاص خود در این باره را دارند.

به گزارش بویرنیوز، در کهگیلویه و بویراحمد بخشی از مردم که ناراضی از وضع موجود هستند و از دخالت های مکرر نمایندگان استان در انتخاب مدیران بعضا ضعیف و سر سپرده و اثری که در سال های اخیر همین وکلای مردم در تنش های منطقه ای داشتند، گله مند هستند، استانی شدن انتخابات را گامی در رفع این تعارضات می دانند.

به عقیده مردم حداقل با استانی شدن انتخابات اگرچه باز هم دخالت ها در عزل و نصب ها را شاهدیم اما در آنصورت نمایندگان محبور به تلاش برای کل استان می شوند و در این صورت است که هم توسعه همگون و یکسان تا حدودی محقق می شود و هم از تنش ها و اختلافات منطقه ای در استان کاسته می شود.

البته برخی ها هم نظر متفاوتی دارند، به زعم این عده، استانی شدن انتخابات به نفع جریانات خاص سیاسی و البته گوه و طوایف با جمعیت بالا تمام خواهد شد و این عیب ماجرا است.

نکته ای که همگان بر آن اتفاق نظر دارند اما اینست که مشارکت مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در پیشبرد اهداف توسعه ای استان موثر است، اگر همیت جمعی و اختلافات کنار گذاشته شود و هدف استان باشد نه شهرستان، ظرفیت خاص هر یک از نمایندگان می تواند به تسهیل توسعه و رفع ضعف ها موثر بیفتد و این همان نکته مثبت استانی شدن انتخابات است که همگان بر روی آن اتفاق نظر دارند.