یکشنبه 29 اردیبهشت 1398 - 8:38

نظر جالب مردم کهگیلویه و بویراحمد در خصوص استانی شدن انتخابات

این روزها بحث استانی شدن انتخابات در حال بررسی در شورای نگهبان است و فعالان سیاسی و مردم هم نظرات خاص خود در این باره را دارند.

به گزارش بویرنیوز، در کهگیلویه و بویراحمد بخشی از مردم که ناراضی از وضع موجود هستند و از دخالت های مکرر نمایندگان استان در انتخاب مدیران بعضا ضعیف و سر سپرده و اثری که در سال های اخیر همین وکلای مردم در تنش های منطقه ای داشتند، گله مند هستند، استانی شدن انتخابات را گامی در رفع این تعارضات می دانند.

به عقیده مردم حداقل با استانی شدن انتخابات اگرچه باز هم دخالت ها در عزل و نصب ها را شاهدیم اما در آنصورت نمایندگان محبور به تلاش برای کل استان می شوند و در این صورت است که هم توسعه همگون و یکسان تا حدودی محقق می شود و هم از تنش ها و اختلافات منطقه ای در استان کاسته می شود.

البته برخی ها هم نظر متفاوتی دارند، به زعم این عده، استانی شدن انتخابات به نفع جریانات خاص سیاسی و البته گوه و طوایف با جمعیت بالا تمام خواهد شد و این عیب ماجرا است.

نکته ای که همگان بر آن اتفاق نظر دارند اما اینست که مشارکت مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در پیشبرد اهداف توسعه ای استان موثر است، اگر همیت جمعی و اختلافات کنار گذاشته شود و هدف استان باشد نه شهرستان، ظرفیت خاص هر یک از نمایندگان می تواند به تسهیل توسعه و رفع ضعف ها موثر بیفتد و این همان نکته مثبت استانی شدن انتخابات است که همگان بر روی آن اتفاق نظر دارند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=302461
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. / گفت:

    مگه وجالش قبل چه مشکل معیشتی را ازدوش مردم رای دهنده برداشته اند.هر نماینده فقط برای گروه وطایفه وخانواده خودش در تهران کار می کند.برای مدیران وپیمانکاران هم خوب هست

  2. علی گفت:

    از روزی که نمایندگان وارد معامله کثیف انتخاب مدیران شدند استان را به نابودی کشاندند . نماینده بجای قانون گذاری قانون گریزی را ترویج داده اند. ولی چوب خدا صدا ندارد در آخرت پاسخگو خواهند بود

  3. علی گفت:

    سلام بویرجان
    از زمانیکه نمایندگان محترم به جای عمل به قسمی که در مجلس برای دفاع از حقوق مردم یاد کردند وارد بازی کثیف ادا کردن دین خود به پیمان کاران و صاحبان ثروت و قدرت و تقسیم پستها و مدیریت ها شدند باید هم انتظار چنین مصیبت هایی را داشت که بر سر مردم مییاد.

  4. ناشناس گفت:

    استانی شدن انتخابات سبب میشه مردم فقیر و حاشیه نشین و مناطق کم جمعیت بکلی فراموش بشن چون رای شون خیلی اثرگذار نیست در انتخاب نماینده , در عوض افراد و طوایف صاحب پول و قدرت و جمعیت اقایی میکنن

دیدگاه شما