چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 - 19:31

توقیف ۸ دستگاه لودر و ماشین آلات سنگین در حاشیه رودخانه بشار

مدیر عامل شرکت آب و منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد از توقیف هشت دستگاه لودر و ماشین آلات سنگین در حاشیه این رودخانه بشار و مهریان یاسوج در چند شب گذشته خبر داد.

به گزارش بویرنیوز؛ علی داودی مهر گفت: متاسفانه ساخت و سازهای شبانه در حاشیه رودخانه های بشار و مهریان یاسوج توسط برخی متجاوزین و متصرفان به حریم رودخانه ها شروع شده و البته گشت های شبانه شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد هم فعالیت های دوچندان تری نسبت به گذشته خواهند داشت.

وی بیان کرد: در این خصوص هشت دستگاه لودر و ماشین آلات سنگین در حاشیه این رودخانه ها در چند شب گذشته توقیق شدند.

مدیر عامل شرکت آب و منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد برای تصرف حریم رودخانه ها با کرایه کردن ماشین آلات سنگین اقدام به خاکریزی و ریختن مصالح ساختی فاقد استفاده در حاشیه رودخانه ها می کنند.

داوودی مهر عنوان کرد: این شرکت با شدت بیشتری نسبت به گذشته با متخلفان این گزارش برخورد قانونی خواهد کرد.

وی گفت: برخی از ماشین آلات سنگین توقیف شده ” لیزینگی ” و اکنون مالک آن برای خروج آن از پارکینگ باید تمامی اقساط آن را پرداخت کند.

مدیر عامل شرکت آب و منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از دارندگان ماشین آلات سنگین می خواهیم شبانه اقدام به انتقال مصالح ساختمانی و یا هر چیز دیگری به حاشیه رودخانه ها در استان کهگیلویه و بویراحمد نکنند که در آن صورت ماشین آنان توقیف و به پارکینگ انتقال داده می شود.

داوودی مهر بیان کرد: ۲ دستگاه لودر در حاشیه یکی از سنگ شکن های تعطیل شده در حاشیه رودخانه بشار یاسوج نیز توقیف شده است. چند شب پیش ۲ دستگاه لودر در حاشیه یکی از سنگ شکن های رودخانه بشار یاسوج توقیف که معلوم شد مالک آن سنگ شکن از رانندگان خواسته خاک و مصالح ساختمانی را به بهانه تصرف اراضی محدوده سنگ شکن ریخته تا بعدا مورد تصرف قرار گیرد. همچنی ن در تنگ مهریان ، تنگ سرخ، مزدک و گنجگون یک دستگاه ماشین آلات سنگین توقیف شد.

مدیر عامل شرکت آب و منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این قول را به مردم استان می دهیم که شدت برخوردهای قانونی با متجاوزین و متصرفان به رودخانه های استان بویژه بشار و مهریان یاسوج را بیشتر کنیم.

داودی مهر جریمه قانونی متجاوزین و متصرفان بیت المال را زندانی و پرداخت هزینه های سنگین مالی عنوان و اضافه کرد: این تصرف ها جرم دولتی دارد.

وی گفت:‌ برخورد با متجاوزان و متصرفان حریم رودخانه ها تنها برعهده شرکت آب منطقه ای بوده و ما نیز تلاش های خود برای برخورد قانونی با این افراد را در روزها و ماههای آینده شدت خواهیم بخشید.

مدیر عامل شرکت آب و منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد از مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تصرف و تجاوز به حریم رودخانه ها، این شرکت را اطلاع دهند.

به گزارش ایسنا، ۱۴۰۰ کیلومتر رودخانه و ۱۱۰۰۰ کیلومتر طول آبراهه ها و مسیل های استان کهکیلویه و بویراحمد می باشد که شرکت آب منطقه ای مطالعات تعیین حد بستر و حریم ۷۳۵ کیلومتر را انجام و آزادسازی حدود ۹۰ هکتار اراضی بستر و حریم رودخانه ها را با همکاری دستگاه محترم قضایی استان و نیروی انتظامی انجام و در سال جاری برخورد با متصرفین بستر و حریم رودخانه ها شدت بیشتری خواهد گرفت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=302347
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما