دوشنبه 23 اردیبهشت 1398 - 7:57

طرز تهیه شربت پرتقال؛ ویتامین سی بزن!

بیشتر افراد به خصوص بچه‌ها به این شربت علاقه فراوانی دارند. شربت پرتقال را می‌توانید در وعده صبحانه و میان وعده به عنوان یک نوشیدنی خوشمزه استفاده کنید، زیرا پرتقال موجود در آن دارای خواص فراوانی از جمله منبع کاملی از ویتامین ث می‌باشد که برای بدن ضروری می‌باشد در نتیجه بهترین زمان در وعده صبحانه می‌باشد که جذب آن زیاد است.

بویرنیوز- ین شربت به راحتی با پرتقال و شکر تهیه می‌شود. به طور کلی برای درست کردن شربت هر نوع میوه‌ای بهتر است فصل آن میوه، آن را تهیه کنید، زیرا برای شما مقرون به صرفه‌تر است. از این شربت نه تنها در فصل تابستان بلکه در تمامی فصول نیز می‌توانید استفاده کنید ولی بیشتر در تابستان طرفدار دارد. در فصل تابستان از شربت پرتقال می‌توانید به صورت تگری نیز استفاده کنید که کیفیت شربت و خنکی آن را افزایش می‌دهد. بهتر است اینگونه شربت‌ها را در خانه درست کنید، زیرا دیگر می‌دانید که از مواد طبیعی تهیه شده است و هیچ ماده‌ی افزودنی شیمیایی در آن وجود ندارد.

در فروشگاه‌ها انواع شربت‌های پرتقال موجود است، ولی هیچکدام به کیفیت شربت‌های خانگی نمی‌رسد در نتیجه بهتر است با ما همراه باشید تا طرز تهیه این شربت را به شما در کمترین زمان آموزش دهیم.

بیشتر افراد به خصوص بچه‌ها به این شربت علاقه فراوانی دارند. شربت پرتقال را می‌توانید در وعده صبحانه و میان وعده به عنوان یک نوشیدنی خوشمزه استفاده کنید، زیرا پرتقال موجود در آن دارای خواص فراوانی از جمله منبع کاملی از ویتامین ث می‌باشد که برای بدن ضروری می‌باشد در نتیجه بهترین زمان در وعده صبحانه می‌باشد که جذب آن زیاد است. به طوری کلی این شربت دارای خواص مفیدی می‌باشد که می‌توانید بدون محدودیت آن را مصرف کنید و از آن لذت ببرید در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم:

  • آب پرتقال: ۲ لیوان
  • آب ساده: ۳ لیوان
  • شکر: ۳ لیوان
  • فیله پرتقال: ۱ کیلو
  • اسانس و رنگ پرتقالی در صورت دلخواه شربت پرتقال

طرز تهیه شربت پرتقال؛ ویتامین ث بزن!

مراحل پخت:

۱. در ابتدا شکر و آب را در قابلمه‌ای بریزید و بگذارید با حرارت بالا به جوش آید.

۲. سپس شعله را کم کنید تا شربت به مدت ۳۵ دقیقه بجوشد.

۳. سپس فیله پرتقال را درون دستمالی بریزید و داخل قابلمه قرار دهید و آب پرتقال را نیز اضافه کنید.

۴. پس از این کار ۳۵ دقیقه دیگر زمان دهید تا کمی بجوشد.

۵. پس از پخت کامل شربت فیله پرتقال را از درون قابلمه در بیاورید و شربت را اجازه دهید خنک شود.

۶. پس از خنک شدن کامل آن را داخل پخچال قرار دهید.

۷. حال شربت شما حاضر است.

نکات غذایی

  • در زمانی که شکر و آب به جوشد آمد کفی که در قابلمه شکل می‌گیرد را بردارید تا رنگ شربت را کدر نکند.
  • زمانی که شربت آماده شد سریع داخل یخچال قرار ندهید و بهتر است فرصت دهید تا شربت دمای خود را ازدست دهد و بعد داخل یخچال بگذارید، زیرا دمای بالای شربت باعث خرابی یخچال می‌شود.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=302137
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما