شنبه 21 اردیبهشت 1398 - 9:19

دنا را دریابیم/بلوط های کهگیلویه و بویراحمد ایستاده جان میدهند

این پیام رو برای نمایندگان نوشتم حال دنا و منابع طبیعی استان خوب نیست فصل گرما داره شروع میشه و طبیعت تب داره..

بویرنیوز- شیرین بانو زرین؛ گزارش از وضعیت دنا و منابع طبیعی استان در کشورهای بیگانه پخش شده رو دیدید !؟ حتما پیدا کنید و ببینید..بلوط ها که همه ایستاده میمیرند و بی خیال همشون .

دیگه کسی به فکر ملت هم نیست چه رسد به بلوط ها..خشکیدگی جنگل‌های بلوط چیزی نیست که از امروز و جدیدا در استان‌های زاگرس نشین شکل گرفته باشه بلکه از سال 88 تاکنون شروع شده بود و در سطح چند استان در حال افزایشه و قابل کنترل نیست…

مخصوصا فارس خوزستان .کهگیلویه و بویراحمد .به علت سو مدیریت و عدم توسعه پایدار .بلوط های کل زاگرس فقط در یک منطقه ش بیش از نود هزار هکتار یا خشک شدند یا بر اثر آتش سوزی یا عدم رسیدگی و قارچ های درختی از جمله بیماری زغالی که همینطور هزاران هکتار رو پخش میشه و خشک میکنه باعث شده درختان بلوط از بین بروند…

حالا قطع درخت هم آخر همه تلفات …اون هم اوضاع محیط زیست کشور .خانم ابتکار چند سال صندلی مدیریت محیط زیست رو داشت ؟ در تمام مدیریتش چه اثر ماندگار و چه خط پررنگی در کارنامه مدیریتی ایشون وجود داره .هیچ . خدا میدونه هیچ .

آیا رئیس سازمان جنگل ها رو تا حالا مواخذه کردید ؟ چند تا نماینده تا حالا به صورت جدی پیگیر این موضوع شدند ؟ بیش از دو ماه کل بلوط می سوخت و هیچ کسی خودش رو مسوول نمی دونست..

حالا غیر از بلوط ها ،گونه های گیاهی .که مثلا در کوه دنا به اندازه ۴۶کشور فقط انواع گونه های گیاهی نادر رو در دل خود داره …..دهمین ذخیره گاه زیست کره که به ثبت جهانی رسیده و دو هزار گونه گیاهی که قیمت طلا ارزشمندن..

اینها همه متعلق به ملت هست …متعلق به همه مردم ..استفاده های دارویی این ذخایر در دنیا بی نظیره.. چرا این چیزا رو نمی بینید؟..چرا هیچ برنامه ی برای اینچنین مواردی ندارید .

حتما تقصیر ما ملت هست که بی کفایت ها و بی مسوولیت ها رو روانه صندلی های مدیریت مان میکنیم . بعد هم حسرت هلند و سوئیس داریم ..چالش های مربوط به منابع طبیعی خطرناک تر از آن هستند که بتوان برای حل آنها به فرداها موکول شوند و به راحتی سرنوشت و حیات جامعه را در مدت کوتاهی دگرگون می کنند .

برای توسعه و آینده نگری نبایست از حیات امروز غافل شد و باید در کنار توسعه در هر بخش مسایل مربوط به منابع طبیعی آن هم لحاظ بشه که در غیر اینصورت توسعه ایجاد شده پایدار نخواهد ماند …و حیف و صد حیف که این خاک ثروتمند همین طور به باتلاق فرو میرود ..و نمایندگان هم کارهای مهم شون اینه در خانه ملت پرچم ملت های دیگه رو فندک بزنند…..

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=301999
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    شما به خدا قسم میدهم در مورد خشک شدن درختان بلوط و بی توجهی مسئولان به خواب رفته محیط زیست هر هفته مطلب بنویسید که شاید قبل از نابودی طبیعت استان مسئولان مربوطه از خواب بیدار شوند

  2. ناشناس گفت:

    فکری بحال اهالی ده برافتاب کنید که یکی یکی درختان منطقه رو دارن قطع میکنند.

  3. م گفت:

    انگار این بار درباره محیط زیست صحبت کردن مد شده

  4. بنگرو گفت:

    متن مهمه یا عکس؟؟؟؟

  5. انسانیت گفت:

    انصافا بودن ونبودن منابع طبیعی خیلی فرقی نمی کنه اونم با این مدیران ……..

  6. محمد گفت:

    پایداری محیط زیست هر منطقه به مردم و فرهنگ هر منطقه بستگی دارد ، متاسفانه مردم استان ما از روزی که چشم باز کردن اطرافشون درخت وسبزی بوده وقدرش نمیدونند که اون هم داره نابود میشه . دوستان همه میگن منابع طبیعی مگه منابع طبیعی جلو چند نفر بگیره همین یاسوج به تنهایی 150 هزار نفر جمعیت هست و تعداد نیروهای محیط زیست نهایتا 500 نفر اخه چطور کل شهرستان باید کنترل کرد . اینها فقط و فقط برمیگرده به فرهنگ مردم که متاسفانه در همه زمینه ها که فکرش بکنی مردم ما بی فرهنگترین و عقب افتاده ترین مردم ایرانند چه در طبیعت چه در انتخابات شوراو مجلس چه در توزیع کالا چه در تاکسی و اتوبوس چه لباس پوشیدن چه موسیقی و….

  7. ناشناس گفت:

    خنده داره!!!!منظورتون دقیق از اوردن عکس اون خانم و اون هم به این بزرگی چیه؟؟؟؟حفظ منابع طبیعی!!!!!

دیدگاه شما