چاپ این برگه

بی اعتنایی بانک های کهگیلویه و بویراحمد به قانون/شرایط سخت زوج های استان برای دریافت وام ازدواج

براساس بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور مقرر شده است: تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هریک از زوجها در سال ۱۳۹۸ سیصد میلیون (۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال با دوره بازپرداخت پنجساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است. بانک مرکزی می‌تواند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین در این زمینه بپذیرد.

به گزارش بویرنیوز؛ این بخشی از قانون الزام آور برای بانک ها در راستای ازدواج آسان جوانان کشور است که اتفاقاً مورد تأکید جدی مقام معظم رهبری نیز بوده است.

حالا اما در کهگیلویه و بویراحمد شرایط متفاوت است و جوانانی به دنبال دریافت وام ازدواج هستند شرایط سختی پیش روی خود دارند.

برای وام ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد باید ۳ ضامن معتبر وجود داشته باشد، برخی ها با واسطه و آشنا و پارتی می توانند یکی از ضامن ها را از بین بازنشسته های کشوری و یا لشکری معرفی کنند.

اگر فرد عادی و بدون پارتی باشی که شرایط دشوارتر میشود، باید هر سه ضامن از دستگاه های دولتی و مشغول به کار باشند آنهم تنها از میان کارکنان رسمی و پیمانی دستگاه ها، اگر پدر فردی خود کارمند بازنشسته باشد هم قدر نیست ضمانت فرزند را بر عهده بگیرد.

به گزارش بویرنیوز، بسیاری از جوانان با طرح خواسته های خود از طریق کانال های ارتباطی بویرنیوز، خواستار اجرای قانون در این زمینه هستند، آنها می‌گویند وقتی شعار ازدواج آسان گوش فلک را کر کرده پس چرا با این قوانین دست و پا گیر برای جوانان مانع تراشی میشود؟

امید است و انتظار و خواست از مسئولان استان اینست که با عنایت به اهمیت ازدواج آسان و با توجه به تاکیدات مستمر مقامات کشور به ویژه رهبر انقلاب، قوانین دست و پاگیر در مسیر ازدواج جوانان کهگیلویه و بویراحمد مرتفع شود