چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 - 21:42

سخنی با وزیر بهداشت: آقای وزیر نمی گذارند شادی کنیم

سودابه صدری

بویرنیوز؛ سودابه صدری- به تازگی کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که دانش آموزان با آهنگ خواننده لس آنجلسی هم خوانی می کنند.

بعد از انتشار وسیع این کلیپ در فضای مجازی مطهری نایب رییس مجلس گفته وزير آموزش و پرورش بايد پاسخگو بوده و مدیران اینگونه مدارس نيز برکنار شوند.

همچنین وزیر آموزش و پرورش از ماموریت 3 متخصص برای بررسی ریشه تولید این کلیپ ها در مدارس کشور خبر داد.

آقای مطهری، مگر دانش آموزان چه کار ناشایستی انجام داده اند که مدیرانشان باید برکنار شوند؟ نکند شادی بچه ها هم در این مملکت جرم شده و ما خبر نداریم؟نکند همیشه جوانان این مرز و بوم فقط باید در لاک خود فرو رفته و حق هیچ گونه شادی را نداشته باشند؟

روبروی خانه ما یک مدرسه دبستان است که هر روز صبح و ظهر برای بچه ها آهنگهای شاد پخش می کند و بچه ها هم شادی می کنند این کار کجایش ایراد دارد؟ نکند انتظار این است که ما هم بیاییم آن مدرسه و مدیر را لو بدهیم که بیایین و بازداشتش کنید؟

همین چند سال پیش بود که گروهی از جوانان ایران کمتر از 6 ساعت به خاطر ساخت و بازخوانی کلیپ هپی فرل ویلیامز بازداشت شدند و آوازه این اقدام در دنیا پیچید؛ این بار هم می خواهیم همان بلا را بر سر مدیرانی بیاوریم که به دانش آموزان اجازه دادند با یک آهنگ شادی کنند.

کاش مفسدان و دلالان اقتصادی که روز به روز ما را فقیر تر کردند هم کمتر از 6 ساعت و با دستور صریح وزرا از کار برکنار یا بازداشت می شدند.

سخنی کوتاه با مسئولان تربیتی کشور:

در این فضای افسرده جامعه که هر روز خبری از گرانی انواع کالاها می شنویم واقعا اولویت با برخورد با شادی دانش آموزان است؟
-آیا آنها نمی توانند ولو با آهنگ یک خواننده لس آنجلسی برای دقایقی خوش باشند؟

-آیا رواست که در این فضای ملتهب که هر روز شاهد تجمع معلمان در اعتراض به پایین بودن حقوق و وضعیت معیشتی شان هستیم حرف از برکناری مدیرانی بزنیم که اجازه دادند بچه هایشان شادی کنند؟ به چه جرمی؟ فقط به جرم اجازه شادی باید برکنار شوند؟

چگونه صدای آنها برای احقاق حقوق از دست رفته شان جلوی مجلس شنیده نمی شود اما برای یک شادی کوچک باید اینگونه در مورد آنها قضاوت شود؟

– به تازگی وزیر بهداشت اعلام کرد آمار افسردگی در جامعه در حال افزایش است و صداوسیما بیشتر به برنامه های شاد و فستیوال های خارجی بپردازد آقایان وزیر ما که از برنامه های شاد تلویزیون محرومیم لااقل بگذارید دقایقی در فضای مجازی ما هم با شادی دانش آموزان شاد شویم.

– آقایان مسئول چرا نمی گذارید جوانان شاد باشند و این شادی در جامعه تکثیر شود؟ تا کی باید شاهد شادی های یواشکی در بین جوانان باشیم؟ و تا کی باید اخبار خودکشی نوجوانان در صدر اخبار قرار گیرد؟ چرا نمی خواهیم اخبار و ویدئوهای شاد را با اخبار تنبیه دانش آموزان، خودکشی و پایین آمدن سن مواد مخدر به 13 سال جایگزین کنیم؟

-آیا تنها راه حل شما در این شرایط پژمردگی جامعه بگیر و ببند و توبیخ و برکناری مدیرانی است که اجازه دادند به دانش آموزان کمی خوش باشند ؟

-آیا نمی توانید با راهکارهای بهتری برنامه دانش آموزان را در محیط تربیتی شاد کنید تا بتوانند با روحیه بهتری درس بخوانند و شادی را به جامعه تزریق کنند؟

-آیا فقط راه حل قهری است؟ راه حل بهتری به ذهنتان نمی آید برای جایگزینی شادی بچه ها با آهنگ ساسی مانکن! مثلا گنجاندن برنامه های شادی بخش در فضای مدرسه یا مثلا پخش برنامه های مفرح ،موسیقی و بعضی کنسرت ها از تلویزیون برای کاستن از فضای غم و غصه!

-پس بیایید شادی دانش آموزان را به فال نیک بگیریم و به جای هزینه برای شناسایی و برخورد با مدیران از ظرفیت متخصصان تربیتی و آموزشی برای شاد سازی فضای مدارس در چارچوب قانون بهره بگیریم. قطعا نتیجه چنین اقدامی موثر تر از شناسایی و اخراج چند مدیر مدرسه خواهد بود.asriran

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=301957
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    بله ما فقط باید گریه کنیم و عزا بگیریم

  2. ناشناس گفت:

    ابتدا فرق ابتذال و شادی را یاد بگیرید بعد نظر بدید هیشکی مخالف شادی
    نیست

دیدگاه شما