چاپ این برگه

محمد علی وکیلی: در شرایط کنونی دولت بنزین را گران نمیکند/اجازه تصمیم گیری در خصوص بنزین قبلا به دولت داده شده بود

بعید می دانم با توجه به فضای فعلی دولت نسبت به افزایش قیمت بنزین اقدام کنند.

محمدعلی وکیلی در مورد مخالفت مجلس با افزایش قیمت بنزین گفت: تصمیمی که در مجلس در جلسه با وزرا دولت در مورد افزایش قیمت بنزین گرفته شد با رای استمزاجی بود و این به معنی تکلیف به دولت نیست و مجلس قانون جدیدی در مورد قیمت حامل های انرژی وضع نکرد.

به گزارش بویرنیوز، این عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: دولت برای هرتصمیمی در مورد تغییر در قیمت سوخت  از قبل مجوز دارد چرا که مجلس از قبل و در قانون هدفمندی و برنامه ششم توسعه این مجوز را به دولت داده است و نیازی به مجوز جدید ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: ما از مجموع گزارشی که وزیر نفت در جلسه مجلس ارائه داد تاکید کردیم که کارت سوخت ها را فعال کنند و نسبت به گسترشCNGاقدام کنند که اگر روزی بنا شد سهمیه بندی اعمال شود این ظرفیت ها مهیا باشد.

این عضو فراکسیون امید تصریح کرد: بعید می دانم با توجه به فضای فعلی، دولت نسبت به افزایش قیمت بنزین اقدام کنند.

وی تاکید کرد: البته اینگونه نبود که مجلس یکدست با افزایش قیمت بنزین مخالفت کند و تعدادی از نمایندگان نیز با این افزایش قیمت موافق بودند، رای استمزاجی نمایندگان مبنی بر مخالفت با افزایش قیمت بنزین تکلیفی را متوجه دولت نمی کند چراکه دولت نیازی به قانون جدید در حوزه ساماندهی سوخت ندارد و می تواند طبق مجوزی که مجلس به آن داده است نسبت به افزایش قیمت سوخت اقدام کند.