سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 - 11:24

رئیس دانشگاه یاسوج استاد برتر کشور شد

دکتر احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در بین تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در جمع 13 استاد برتر و نمونه ایران قرار گرفت.

به گزارش بویرنیوز، این استاد برجسته کشوری تاکنون بیش از 350 مقاله علمی و پژوهشی در نشریات و ژورنال های معتبر بین المللی و دهها کتاب در حوزه های مختلف نیز به چاپ رسانده است.


منصور غلامی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری انتخاب احمد عریان به عنوان عضو هیات علمی و استاد نمونه کشوری را در قالب لوح سپاس به وی ابلاغ کرد.
در بخشی از لوح سپاس وزیر علوم آمده است: پیشرفت علمی کشور زیربنای استوار دست یابی به آرمان های توسعه ملی و مرهون کوشش بزرگ مردان و زنانی است که با مجاهدت، نبوغ دلسوزی و از خود گذشتگی اینده ای امیدبخش برای کشور رقم زده و جمهوری اسلامی ایران را در صحنه های جهانی به یکی از محورهای علم و توسعه علمی بدل کرده اند.
وزیر علوم، همچنین کسب این موفقیت ارزشمند علمی را به احمد عریان و مجموعه دانشگاه یاسوج تبریک و قابل تحسین دانست و این افتخار بزرگ را نتیجه عنایت حضرت حق، همت ستونی و کوشش خستگی ناپذیر سال ها فعالیت و تلاش علمی ،پژوهشی و اجرایی وی عنوان کرده است.
رئیس دانشگاه یاسوج در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: 6 تن از استادان برجسته و برتر کشوری از مجموع 13 نفر مربوط به استان تهران و مابقی در سطح استان های سراسر کشور بوده است.
عریان، کسب این موفقیت مهم را محصول سال ها مجاهدت و تلاش علمی و فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی خود در حوزه های گوناگون دانست.
وی تصریح کرد: علاوه بر چاپ بیش از 350 مقاله پژوهشی و تحقیقاتی در نشریات معتبر بین المللی 6 کتاب در حوزه های مختلف نیز به چاپ رسانده که یک مورد آن نیز به زبان انگلیسی است.
وی همچنین عضو هیات تحریریه دهها نشریه ومجله علمی و پژوهشی در دانشگاه های مختلف کشور و همچنین بارها به عنوان ناشر متخصص و صاحب نظر در مجلات و کتاب های معتبر بین المللی فعالیت کرده است.
سال گذشته و در دوران ریاست احمد عریان، دانشگاه یاسوج نیز به عنوان 10 دانشگاه برتر کشوری بر اساس فعالیت های علمی ، پژوهشی، فرهنگی و اجرایی قرار گرفت.
دکتر احمد عریان در خرداد ماه 1333 در شهرستان داراب استان فارس متولد شد و پس از دریافت دیپلم تجربی در همان شهرستان بلافاصله در رشته دامپزشکی دانشگاه شیراز شروع به تحصیل کرد و در سال 1359 با درجه دکترای عمومی دامپزشکی از آن دانشگاه دانش آموخته شد.
وی سپس مدت سه سال در جهاد سازندگی به فعالیت مشغول شد و در سال 1362 به عنوان مربی در بخش آسیب‌شناسی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود را آغاز کرد.

**بخشی از سوابق علمی و اجرایی احمد عریان:
دکتر عریان در سال 1364 جهت ادامه تحصیل در مقطع دکترای تخصصی (PhD) آسیب شناسی مقایسه‌ای به عنوان بورسیه دانشگاه شیراز عازم انگلستان شد و در دانشگاه بریستول شروع به تحصیل کرد.
او در سال 1368 از آن دانشگاه دانش‌آموخته شد و به ایران مراجعت کرد و با درجه استادیاری در بخش پاتولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز آغاز به کار کرد. وی پس از آن، در سال 1372 به درجه دانشیاری و در سال 1377 به درجه استادی ارتقا یافت.
وی از سال 1368 تاکنون مسئولیت های اجرایی زیر را عهده‌دار بوده است:
•معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز از بهمن 1392 تا دی ماه 1395
•رئیس کمیسیون دائمی هیأت امنا و عضویت هیأت امنای دانشگاه هرمزگان از 1392 تاکنون
•رئیس کمیسیون دائمی هیأت امنا و عضویت هیأت امنای دانشگاه خلیج فارس بوشهر از 1392 تاکنون
•رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر 1379 تا 1384
•معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز 1376 تا 1379
•رئیس مرکز نشر دانشگاه شیراز 1375 تا 1376
•مدیر گروه پاتوبیولوژی 1375 تا 1377
•رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز 1368 تا 1374
مطالعات و پژوهش های دکتر عریان بر ‘طب بازساختی و مهندسی بافت’ و همچنین ‘پاتولوژی بیماری‌های دامی’ متمرکز است.
دکتر عریان تاکنون 10 بار به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه شیراز، یک بار به عنوان پژوهشگر برتر کشور (دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم) انتخاب شده و در جشنواره جوان خوارزمی نیز حائز رتبه سوم کشوری شده است.
عریان از بهمن سال 1396 تاکنون به عنوان رئیس دانشگاه یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد مشغول به کار است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=301855
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فرهاد گفت:

    شیر مادرت حلال ت مرد بزرگ. هر چند…..

  2. رضا گفت:

    کاش مردم ایران قدر همچین مدیرانی رو بیشتر میدونستن..

  3. داوود گفت:

    موجب افتخار است برای دانشگاه یاسوج در مقایسه با روسای قبلی

  4. احسان گفت:

    درود..

  5. سحر گفت:

    تا کور شود هر آنکه نتواند دید

  6. ناشناس گفت:

    افرین افرین

دیدگاه شما