چاپ این برگه

افزایش شکایت از پزشکان در کهگیلویه و بویراحمد/بازی با جان مردم ممنوع!

اشتباهات پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد همواره مورد نقد جدی مردم بوده است.

قصور و شتباهات پزشکی اگرچه تا حدی معمول است اما در کهگیلویه و بویراحمد به واسطه روند صعودی و مرگ برخی از بیماران بعنوان زمینه نقد جدی به برخی پزشکان استان شده است.

به گزارش بویرنیوز، مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از محکومیت 21 پزشک بعلت قصور پزشکی طی سال گذشته در این استان خبرداد و اظهار داشت: 318 پرونده طی سال 97 در کمیسیون های پزشکی قانونی مورد بررسی قرار گرفت که نسبت به سال قبل 10.8 درصد افزایش نشان می دهد.

کامروز امینی با بیان اینکه بخشی از این پرونده ها مربوط به قصور پزشکی بوده است، اظهارکرد: در سال گذشته 37 پرونده قصور پزشکی از طریق مراجع قضایی به پزشکی قانونی استان ارجاع شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از این تعداد پرونده 21 پرونده منجر به محکومیت شد و 16 پرونده منجر به رای برائت شدند.

امینی با بیان اینکه بخش زنان و زایمان رتبه اول در تشکیل پرونده های قصور پزشکی استان را داشت، تصریح کرد: بخش گوش، حلق و بینی رتبه دوم و بخشهای عمومی، دندانپزشکی و جراحان مغز و اعصاب رتبه سوم را در این زمینه داشتند.

وی با اشاره به اینکه روند شکایت از جامعه پزشکی نشان دهنده سیر صعودی است، ادامه داد: آگاهی مردم از قوانین از جمله دلایل این مساله است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اموزش و سیستم بازدارنده در جامعه پزشکی به نحو احسن انجام شود که پیشگیرانه و بازدارنده باشد.

امینی اضافه کرد: برخی اوقات پرونده هایی بررسی می شود که بحث ارتباط و برخورد نامناسب با بیمار بوده است.

به گزارش بویرنیوز، قطعاً تشخیص مناسب و اقدام متناسب و فوری پس از یک تشخیص صحیح یک ضرورت در درمان است، پزشکان باید جان مردم را مهم ترین اولویت خود دانسته و با پس از اطمینان از تشخیص درست به تجویز اقدام کنند، اگر در تشخیص شک و اعتماد نیست قاعدتاً روند درمان نیز نباید بر اساس حدس و گمان ادامه پیدا کند.