دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 - 9:19

خطرناک‌ترین و مرگبارترین موجودات کره زمین

گونه‌های جانوری مختلف ویژگی‌ها و رفتار‌های متفاوتی نیز دارند که آن را منحصربفرد ساخته و باعث می‌شود ما بخواهیم در مورد آن‌ها بیشتر بدانیم. با این وجود باید فاصله‌ای مطمئنه را از آن‌ها اختیار کرد مگر اینکه به خوبی آموزش دیده باشیم.

به گزارش بویرنیوز: جدای از انسان ها، موجودات حیرت انگیز دیگری نیز روی این کره خاکی زندگی می‌کنند. گونه‌های جانوری مختلف ویژگی‌ها و رفتار‌های متفاوتی نیز دارند که آن را منحصربفرد ساخته و باعث می‌شود ما بخواهیم در مورد آن‌ها بیشتر بدانیم. با این وجود باید فاصله‌ای مطمئنه را از آن‌ها اختیار کرد مگر اینکه به خوبی آموزش دیده باشیم.

برای مثال، تعداد کمی از مار‌ها بی خطر هستند و می‌توانید به عنوان حیوان خانگی نیز با آن‌ها رابطه داشته باشید، اما برخی از انواع مار‌ها باعث می‌شوند که خونریزی تمام بدن شما را فرا بگیرد. این لیست تنها به مار‌ها خلاصه نمی‌شود و اگر می‌خواهید با خطرناک‌ترین موجودات کره زمین آشنا شوید با ادامه مطلب همراه باشید.

۱- عنکبوت آواره برزیلی

عنکبوت‌ها موجوداتی هستند که انسان کمتر با آن‌ها احساس راحتی می‌کند، اما این یکی را باید پادشاه عنکبوت‌های سمی نامید. برخی از انواع عنکبوت‌های سمی می‌توانند باعث مرگ انسان شوند، اما عنکبوت آواره برزیلی باعث می‌شود که مرگ بسیار بد و دردناکی داشته باشید. بعد از این که این عنکبوت شما را نیش زد، بهتر است به سرعت برای تمامی عزیزانتان پیام خداحافظی بفرستید، زیرا بزودی شما ۳ چیز هولناک را تجربه خواهید کرد و چهارمی نیز در صورتی که مرد باشید برای شما رخ می‌دهد. مشکلات قلبی، کاهش دمای بدن، تشنج و در صورتی که مرد باشید یک نعوظ دردناک که تمامی ندارد تمام عواقبی است که پس از نیش زده شدن توسط عنکبوت آواره برزیلی در انتظار شماست.


۲- عقرب مرگ تعقیب کننده

خبر خوب برای ساکنان برخی از نقاط جهان این است که عقرب مرگ تعقیب کننده (Deathstalker) عمدتاً در شمال آفریقا و خاورمیانه زندگی می‌کند و خبر بد برای آن‌ها این است که این نوع عقرب مسئول ۷۵ درصد از موارد مرگ ناشی از گزش عنکبوت هاست. احتمال مرگ افراد بالغ سالم در صورت گزیده شدن توسط این عقرب بسیار کم است، اما این موضوع در مورد کودکان صدق نمی‌کند. کودکانی که توسط این نوع عقرب نیش زده شوند دچار تب، تشنج و کما و در نهایت فلج شدگی می‌شوند که در ادامه با پر شدن ریه‌ها از مایع ریوی و خفه شدنی شبیه غرق شدگی به زندگی آن‌ها پایان خواهد داد.


۳- پلنگ آفریقایی

همه می‌دانیم که گربه سانان بزرگ موجودات دوست داشتنی هستند و همه می‌خواهیم یکی از آن‌ها به عنوان حیوان خانگی داشته باشیم. اگر مامور باغ وحش باشید تماس نزدیک با این گربه سان مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند، اما اگر در حیات وحش با یک پلنگ آفریقایی برخورد کنید باید هر چه سریع‌تر فرار کنید، زیرا ایستادن و مبارزه کردن با این حیوان نتیجه‌ای جز مرگ در پی نخواهد داشت.

وقتی که پلنگ آفریقایی مجروح می‌شود به شدت و با خشونت از خود دفاع می‌کند و خطرناک‌تر از قبل می‌شود. پلنگ آفریقایی بزرگ جثه‌ترین گربه سان جهان نیست، اما قدرت بالایی داشته و می‌تواند گوزن شاخدار و حتی زرافه را از روی درختان شکار کند.


۴- زنبور عسل آفریقایی شده

این نوع زنبور با آن زنبور‌هایی که در حیاط یا باغچه شما وز وز کرده و گرده جمع آوری می‌کنند متفاوت هستند. زنبور عسل آفریقایی شده بسیار خطرناک است و توسط یک زنبوردار برزیلی در سال ۱۹۵۷ میلادی که سعی داشت نسلی جدید از زنبور‌ها از طریق ترکیب زنبور‌های آفریقایی و اروپایی تولید کند به وجود آمد. در واقع این زنبور‌ها از لحاظ ژنتیکی یک نوع زنبور قاتل ترکیبی است که از آن زمان در سراسر آمریکای شمالی و جنوبی پخش شده اند.

اگر حتی یک دانه از این زنبور‌ها را عصبانی کنید بدون شک کیلومتر‌ها شما را تعقیب کرده و گله زنبور‌های مهاجم و خشن را نیز به این تعقیب و گریز فرا بخواند. تنها شانس شما در این صورت این است که بتوانید خود را به جایی برسانید که زنبور‌ها نتوانند به آن نفوذ کنند.


۵- سیل کلاهخوددار

سیل کلاهخوددار ظاهری متفاوت با سیل‌های بی آزار و دوست داشتنی دارد که همه ما می‌شناسیم. این نوع سیل به لطف کیسه باد شونده‌ای که روی سر خود در گونه‌های نر دارد شناخته می‌شود. یکی از مهم‌ترین تفاوت بین این نوع سیل و دیگر انواع سیل‌ها این است که سیل کلاهخوددار ضد اجتماعی بوده و به شدت از قلمرو خود محافظت می‌کند. این نوع سیل در مقابل انسان بسیار تهاجمی و خشن بوده و با سر متورم خود به انسان حمله خواهند کرد. این پستاندار دریایی معمولاً در کانادا، گرینلند و ایسلند زندگی می‌کند.


۶- مامبای سیاه

همانطور که قبلاً نیز گفتیم، برخی از انواع مار‌ها را می‌توان به عنوان حیوان خانگی در کنار خود داشت و حتی اگر توسط آن‌ها گزیده شوید نیز اتفاق خاصی نخواهد افتاد، اما مامبای سیاه از آن دسته مار‌هایی است که هیچ گاه در زندگی خود دوست نخواهید داشت با آن روبرو شوید و بسیاری از کارشناسان خزندگان آن را «تجسم مرگ» نامیده اند. در آفریقا، مامبای سیاه منبع افسانه‌ها و داستان‌های بسیاری است.

این مار بسیار تهاجمی و به شکل ترسناکی سریع بوده و بدون این که تحریک شود به انسان حمله می‌کند. اگر یک مامبای سیاه شما را ببیند هیچ راهی جز دعا کردن نخواهید داشت.


۷- شترمرغ کاسوواری

شترمرغ کاسوواری (Cassowary) در واقع مرگبارترین پرنده روی زمین است که چنگال‌هایی بسیار ترسناک و قدرتمند داشته که می‌تواند با آن‌ها شکم انسان را پاره کند. کاسوواری از آن دسته پرندگانی نیست که دوست داشته باشید در حیاط وحش با آن‌ها روبرو شوید، اما در مواردی نیز این پرندگان در سواحل یا حتی در خانه‌ها و در جستجوی غذا دیده شده اند. این پرنده در صورتی که غذایش را پیدا نکند به انسان حمله خواهد کرد. دیده شده که کاسوواری انسان را به زمین کوبیده و با یک ضربه چنگال خود گلوی او را بریده است.


۸- مورچه گلوله‌ای

مورچه گلوله‌ای از آن دسته مورچه‌هایی نیست که در سطل زباله خود ببینید و بخواهید به آن دست بزنید. مورچه گلوله‌ای یکی از بهترین و با مسماترین نام‌ها را در میان جانوران دارد. دردی که در اثر نیش زده شدن توسط این گربه احساس خواهید کرد با درد ناشی از اصابت گلوله برابری می‌کند. زهر این مورچه سیستم اعصاب مرکزی انسان را مورد حمله قرار می‌دهد و بعد از آن یک انسان بالغ را فلج خواهد کرد. اگر به جنگل‌های بارانی آمریکای جنوبی رفتید حتماً مراقب این نوع مورچه باشید، زیرا دیر یا زود با آن‌ها برخورد خواهید کرد.


۹- ماهی سنگی

چه جانور دریایی عنوان سمی‌ترین ماهی را در اختیار دارد؟ ماهی سنگی. این ماهی با صبر زیاد در کف اقیانوس منتظر شکار خود می‌ماند و در صورتی که مورد حمله قرار گیرد یا آرامشش به هم زده شود سمی بسیار خطرناک از غدد او تراوش می‌کند که سیستم عصبی را از کار می‌اندازد. شاید این خبر خوبی برای انسان باشد، زیرا کمتر کسی برای گشت و گذار به کف اقیانوس می‌رود.

تیغ این ماهی می‌تواند براحتی یک پای شما را از بین ببرد یا حتی باعث مرگ شما شود. همچنین آن‌ها می‌توانند از کف اقیانوس جدا شده و ترسناک‌تر این که تا ۲۴ ساعت نیز می‌توانند بیرون از آب زنده بمانند.


۱۰- فیل آفریقایی

فیل حیوان مورد علاقه بسیاری از انسان هاست. فیل‌ها از بستگان نه چندان دور ماموت‌ها هستند و نباید آن‌ها را با حیوانات بی آزاری که در کارتون دامبو دیده اید اشتباه بگیرید. فیل‌های آفریقایی می‌توانند بسیار انتقام جو باشند و اینکه بزرگ جثه‌ترین جانور خشکی زی هستند را نیز باید مورد توجه قرار داد. این جانوران می‌توانند یک کرگدن را زیر سم هایشان له کنند.

حتی در مواردی دیده شده که این پستاندار غول پیکر خشمگین شده و یک روستا را در مسیر خود ویران کرده است. نگهبانان باغ وحشی که این جانور غول پیکر را اذیت کنند باید بدانند که فیل چیزی را فراموش نمی‌کند و دیده شده که ماه‌ها یا سال‌ها بعد با له کردن سر نگهبان از وی انتقام گرفته اند.


۱۱- کوسه چین دار

اگر چه کوسه چین دار بیشتر به مار ماهی شبیه است تا کوسه، اما نترسی و خشونت آن‌ها بیشتر به کوسه‌ها نزدیک است. کوسه چین دار نیز مانند پسرعمو‌های خود حس شکار بسیار قوی داشته و از دندان‌های نیزه مانند خود برای گرفتن شکار و جلوگیری از فرار آن استفاده می‌کنند. این کوسه‌ها در عمق دریا‌ها زندگی کرده و این می‌تواند مایه آرامش خاطر بسیاری از انسان‌ها باشد. روبرو شدن با کوسه چین دار شاید آخرین باری باشد که از آب تنی لذت می‌برید.


۱۲- قورباغه دارت طلایی

قورباغه دارت طلایی بسیار خطرناک است و برای نشان دادن قدرتش نیازی به حمله کردن نیز ندارد. پوست این نوع قورباغه دارای لایه‌ای از سمی مرگبار است که می‌تواند باعث مرگ ۱۰ انسان بالغ شود. در صورتی که کوچکترین تماسی با پوست این قورباغه داشته باشید باشید شما را یک فرد مرده دانست پس نگذارید پوست زیبای آن شما را گول بزند. جالب‌تر اینکه این قورباغه جثه‌ای به کوچکی یک سنجاق دارد و می‌توان آن‌ها را در سواحل اقیانوس آرام در کلمبیا پیدا کرد.


۱۳- کفتار

کفتار‌هایی که در انیمیشن «شیر شاه» دیده اید نباید شما را به اشتباه بیندازند، زیرا این جانور به معنای واقعی کلمه وحشی و بیرحم است. به باور گوردون گرایس که یک کارشناس حیوانات است، بدترین نوع مردن تکه پاره شدن توسط یک گله کفتار است. کاری که کفتار‌ها با انسان یا طعمه‌های خود می‌کنند این است که در شرایطی که طعمه هنوز زنده است پوست و صورت او را دریده و شروع به خوردن آن می‌کنند. شما در حال فریاد کشیدن از ترس و درد هستید در حالی که کفتار‌ها از ناهار خوشمزه‌ای که می‌خورند خوشحالند و می‌خندند.


۱۴- اختاپوس حلقه آبی

اختاپوس حلقه آبی ظاهری بسیار ترسناک دارد و به همان اندازه نیز مرگبار و خطرناک است. آن‌ها یک مکانیزم دفاعی بسیار قوی دارند و آن نوعی زهر است که بر روی سیستم عصبی تاثیر گذاشته و باعث از کار افتادن عضلات سیستم تنفسی می‌شود. در صورتی که توسط این نوع اختاپوس گزیده شوید خیلی سریع به تنفس مصنوعی نیاز خواهید داشت در غیر این صورت مرگ در اثر نرسیدن اکسیژن به بدن در انتظار شما خواهد بود.


۱۵- ناوچه پرتغالی

این جانور نیز یکی دیگر از جانوران مرگبار دریایی است که هیچ وقت دوست نخواهید داشت با آن روبرو شوید. در گذشته ناوچه پرتغالی را از انواع شقایق دریایی می‌دانستند، اما اکنون مشخص شده که از هیدروزوا‌ها یا همان مرجانیان است که زهر بسیار مرگباری نیز دارد. در اثر گزش ناوچه پرتغالی یک تورم قرمز رنگ روی پوست ایجاد می‌شود و زهر به سیستم لنفاوی می‌رسد. در ادامه فرد دچار تب، تشنج و واکنش‌های شدید آلرژِیک می‌شود و درد ناشی از آن از دردناک‌ترین گزش‌ها توسط جانوران روی زمین به شمار می‌آید.


۱۶- کروکودیل آب شور

کروکودیل آب شور از نوادگان خطرناک ترین، ترسناک‌ترین و مرگبارترین موجوداتی که پای در این کره خاکی گذاشته اند، یعنی دایناسورها، هستند. آن‌ها دچار تکامل شده و به شکارچیانی بسیار قدرتمند و مرگبار تبدیل شده اند که دیگر نیازی به تکامل‌های جدید برای زنده ماندن ندارند. آن‌ها می‌توانند بسیار سریع شنا کرده و در نمای باز خود را مخفی کنند و در یک لحظه حمله کرده و قربانی خود را شکار نمایند. آن‌ها قدرتمندترین آرواره را در میان جانوران دارند که از نیاکان پیش از تاریخ شان به آن‌ها رسیده است. آن‌ها حتی توان زندگی در آب شیرین را نیز دارند.


۱۷- ماهی بادکنکی

ماهی بادکنکی سمی‌ترین مهره دار کره زمین است و تعجب آورتر این که یکی از غذا‌های خوشمزه ژاپنی با استفاده از گوشت این ماهی سمی تهیه می‌شود. اگر سوپ تهیه شده از این ماهی به خوبی پخته نشده یا به صورت خام خورده شود زهر آن می‌تواند براحتی باعث مرگ شود. با خوردن ماهی بادکنکی خوب پخته نشده یا خام، سم موجود در بدن این ماهی باعث از کار افتادن دیافراگم شده و در ادامه تنفس متوقف خواهد شد.


۱۸- مار بومسلنگ

اگر چه مار بومسلنگ به اندازه مامبای سیاه خطرناک و مرگبار نیست، اما قابلیت‌هایی دارد که می‌تواند آن را همردیف پسر عمویش قرار دهد. به آن‌ها به چشم یک دوست خجالتی نگاه کنید که در صورت تحریک شدن به اندازه کافی واکنشی سخت و غیرمنتظره نشان می‌دهند. مار بومسلنگ حیوان بسیار خجالتی است و معمولاً کاری به انسان ندارد، اما در صورتی که تحریک شود شما را پشیمان خواهد کرد.

زهر این نوع مار دارای سم همو توکسین بوده که از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. این بدین معناست که در صورت گزیده شده توسط این مار، تمامی رگ‌های درون بدن شما خونریزی کرده و مرگی بسیار آهسته، اما دردناک را تجربه خواهید کرد.


۱۹- زنبور شاهین تارانتولا

زنبور شاهین تارانتولا از آن دسته زنبور‌های معمولی که هر روز می‌بینید نیست، زیرا همانطور که از نام آن پیداست از رتیل‌ها تغذیه می‌کند. رتیل‌ها خود موجودات بزرگ و سمی بوده و می‌توانند به خوبی از خود دفاع کنند پس می‌توان حدس زد که یک زنبور تارانتولا چه بلایی می‌تواند بر سر یک انسان بیاورد. این نوع زنبور سالانه باعث مرگ ده‌ها انسان در سراسر جهان می‌شود.

زنبور شاهین تارانتولا ۵ سانتیمتر طول دارد و نیش آن حاوی سمی است که باعث فلج شدن قربانی شده و در ادامه زنبور قربانی خود را در حالی که زنده، اما فلج شده است به درون لانه می‌برد و تخمی در بدن او می‌کارد. این تخم سپس باز شده و به لارو تبدیل می‌شود و از درون قربانی را می‌خورد.


۲۰- اژد‌های کومودو

وقتی که به واژه «اژدها» فکر می‌کنید خزنده‌ای بالدار با دم بلند، پوست فلس دار و نفسی آتشین به ذهن می‌آید، اما این نوع اژد‌ها با آنچه که در ذهن دارید متفاوت است. اژد‌های کومودور اگر چه به اندازه اژد‌های افسانه‌ای خطرناک نیست، اما هنوز هم می‌توان آن‌ها را خطرناک و مرگبار دانست. آن‌ها بدون واهمه هر چیزی که از گوشت و خون تشکیل شده باشد را طعمه خود قرار می‌دهند. هر اژد‌های کومودو نر بالغ به طور متوسط ۹۰ کیلوگرم وزن و ۹ فوت طول دارد. آن‌ها پرنده و حتی بوفالو شکار می‌کنند و بدون کوچکترین درنگی انسان را نیز می‌بلعند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=301765
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما