سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 - 13:50

دانشگاه یاسوج در میان 10 دانشگاه برتر جامع ایران/واکنش عریان به استعفای انجمن صنفی

جلسه تقدیر از روز معلم و استاد با حضور نماینده گچساران و باشت، نماینده بویراحمد و اساتید دانشگاه در دانشگاه یاسوج برگزار شد.(از اینجا بخوانید)

به گزارش بویـرنیـوز، در این جلسه دکتر احمد عریان از آمادگی دانشگاه یاسوج برای کمک به توسعه استان گفت و خاطر نشان کرد:

* بسیاری از دانشگاه ها قدمت زیادی دارند اما نامی در میان 10 دانشگاه برتر جامع کشور ندارند و این مرهون اساتید و اقدامات ارزنده پژوهشی است، از رتبه 14 به 10 رسیدیم و مطمعنم می توانیم به جایگاه بهتری هم برسیم.

* مهم ترین اقدامی که شد این بود دانشگاه از فضای قومیتی فاصله گرفته است، اینجا ستاد تبلیغاتی و محل رای نشد.

* تشکر می کنم از افرادی که دانشگاه را آرام گذاشتند تا امروز ما در فضای آرام به دنبال توسعه علمی استان باشیم.

* این دانشگاه 30 سال مشکل زمین کشاورزی داشت، این مشکل بزرگ را حل کردیم و دانشگاه در یکی از سخت ترین سال ها از نظر اقتصادی حدود 7 هکتار زمین کشاورزی خرید و مطمعنم در این زمینه با قابلیت هایی که استان در زمینه کشاورزی دارد شاهد رشد خوبی خواهیم بود.

* نمودار سازمانی دانشگاه مربوط به سال 83 بود که با همت همکاران ما در کمترین زمان با هزینه اندک، نمودار جدید به تصویب رسید.

* در دو سال اخیر بودجه دانشگاه به طرز مناسبی تقویت شد اما مسائل ما کامل حل نشد و از نمایندگان می خواهم کمک کنند تا مشکلات ما حل شود.

* خیرین ورود جدی به مسائل دانشگاه پیدا کردند و برای اولین بار در دانشگاه یاسوج، 200 دانشجوی فرهیخته ما یک سال و نیم بورسیه هستند و حقوق ماهیانه می گیرند، تعداد 100 نفر را نیز خیرین استانی بورس کردند و با کمک موسسه قلم چی خوابگاه ها و کتابخانه های ما تجهیز شدند.

* الان دانشگاه یاسوج در بالاترین ارتباط با سازمان هاست، در سال 96 دانشگاه یاسوج 7 قرارداد عقد شده بد ما در سال 97 آنها را به 57 قرارداد با سازمان های درون و برون استانی رساندیم.

* امروز دانشگاه آرام است و همه آرامش را می بینند، تنش های گذشته دیگر نیست و اساتید در این فضا به دنبال یافته های علمی و توسعه ای هستند البته در کنار آن فضای باز برای همه گروه ها و طیف های دانشجویی و سیاسی داشتیم.

* چند مورد استعفا داشتیم(واکنش به استعفای چند عضو شورای صنفی دانشگاه یاسوج) عادی است، ما اولین بار بود شورای صنفی کارکنان را راه انداختیم، برخی ها دیدند نمی توانند کار کنند کنار می روند و این عجیب نیست.

* تیم مدیریتی دانشگاه یاسوج حتی در مواقع تعطیلی تا پاسی از شب با نشاط در حال کار و تلاش هستند ،یاسوج قطعاً در سال های آینده دانشگاه بزرگی خواهد بود.

* سرعت اینترنت ما از زیر 100 مگابایت به بالای 600 مگابایت افزایش پیدا کرده است.

* مساله حق التدریس ها در جلسه بعد هیئت امنا طرح می شود.

* نبود مسکن مناسب مشکل دانشگاه یاسوج است، از طرفی نبود فضای مناسب در حد ملی و بین المللی ضعف است برای ما، مگر می شود ما یک میهمان ملی و بین المللی بیاوریم و جایی برای اسکان آنها نداشته باشیم؟

*(خطاب به دکتر تاجگردون) ما آمادگی پذیرش مسئولیت های سنگین تری را داریم، می توانیم اتاق فکر شما باشیم، شما مسئولیت های مهم بگیرید و اساتید ما انجام خواهند داد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=301394
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما