دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 - 10:48

دانشمندان مکیدن پستانک را به پدرها و مادرها توصیه می‌کنند!

ممکن است حتی فکر مکیدن پستانک توسط شما و بلافاصله گذاشتن آن در دهان نوزادتان، چندش‌آور باشد؛ اما تحقیقات جدید در نشست علمی سالانه‌ی انجمن آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا نشان می‌دهد که پیوندی بین مکیدن پستانک کودک توسط والدین و واکنش کمتر آلرژیک در بچه‌های کوچک وجود دارد.

بویرنیوز- «الیان ابو جوود» متخصص آلرژی و عضو انجمن آسم و ایمونولوژی آمریکا و نویسنده‌ی اصلی در تحقیق انجام‌شده توسط «هنری فورد» در دیترویت، می‌گوید: «ما با مادران ۱۲۸ نوزاد در طی ۱۸ ماه مصاحبه کردیم و از آن‌ها پرسیدیم که چگونه پستانک کودک‌شان را تمیز می‌کنند.» ما فهمیدیم مادرانی که پستانک کودک‌شان را به‌منظور تمیز کردن مکیدند، فرزندان‌شان از سطح کمتری از آنتی‌بادی به‌نام «ایمونوگلوبولینE » برخوردار هستند. ایمونوگلوبولین E نوعی پادتن مربوط به واکنش‌های آلرژی است. ناگفته نماند که استثناء هم داریم و هرچه ایمونوگلوبولین E بالاتر باشد، ریسک مبتلا شدن به آلرژی و آسم هم بالاتر است.

از ۱۲۸ مادر که مصاحبه‌های متعددی را انجام دادند، ۵۸درصد از کودکان از پستانک استفاده می‌کنند. از این کودکان، ۴۱درصد تمیز کردن آن با ضدعفونی کردن، ۷۲درصد گزارش شستشوی دستی و ۱۲درصد آغشته کردن پستانک به بزاق مادر را گزارش دادند. «ادوارد زرتات» متخصص آلرژیک و عضو انجمن آلرژی و همکارانش در این مطالعه، می‌گوید: «میزان ایمونوگلوبولین E سرکوب‌شده، حدود ۱۰ ماه به طول انجامید و تا ۱۸ ماه ادامه داشت. تحقیقات بیشتری لازم است، اما ما اعتقاد داریم که این اثر ممکن است به دلیل انتقال میکروب‌های ارتقاء‌‌دهنده‌ی سلامت از دهان پدر و مادر باشد.»

مجله ایلیاد: هنوز مشخص نیست که آیا تولید ایمونوگلوبولین E پایین‌تر در بین این کودکان در سال‌های آینده مشاهده می‌شود یا خیر؟ دکتر ابو جوود، می‌گوید: «ما می‌دانیم که قرار گرفتن در معرض میکرواُرگانیسم‌های خاص در اوایل حیات، رشد سیستم ایمنی را تحریک می‌کند و بعد از آن می‌تواند در برابر بیماری‌های آلرژیک محافظت کند. مکیدن پستانک توسط والدین ممکن است نمونه‌ای از راه‌هایی باشد که میکرواُرگانیسم‌های سالم می‌تواند به کودکان انتقال داده شود. مطالعه‌ی ما نشان می‌دهد که ارتباطی بین والدینی که پستانک کودک‌شان را ‌می‌مکند و کودکانی که سطح ایمونوگلوبولین E پایین‌تر دارند، وجود دارد؛ اما لزوماً به این معنی نیست که مکیدن پستانک باعث کاهش ایمونوگلوبولین E می‌شود.»

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=301343
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما