یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 - 10:48

ادامه تلاش ها برای یافتن کودک در رودخانه مهریان یاسوج + عکس

به گزارش بویرنیوز، در پی افتادن و غرق شدن یک کودک ۴ ساله در رودخانه تفریحی تنگ مهریان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد امروز با مدیرکل مدیریت بحران استان تماس داشتیم که وی گفت: از  شب گذشته ساعت ۲۱:۰۴ دقیقه یکی از بستگان خانواده حادثه دیده تماس گرفتند و حادثه را بعد از حدود ۴ ساعت به   مدریت بحران استان اطلاع دادند.
محمدی تبار گفت: بلافاصله با  نیروهای هلال احمر استان، تیم های امداد و نجات شهرداری یاسوج تماس  حاصل شد.

وی ادامه داد: تیم‌های امداد و نجات هلال احمر و شهرداری از عصر روز گذشته تاکنون در محل حادثه حضور داشته و فعال هستند.

مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروز از ساعات اولیه صبح  پیگیری ها در این منطقه آغاز شد و متاسفانه تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است، افزود: در ساعت ۱ بامداد امروز محل تلاقی تنگ مهریان با رودخانه بشار به وسیله  فنس  بسته و پایین رودخانه مهریان به سمت رودخانه بشار را تور و سیم نصب کردند.

محمدی تبار ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با هیئت کوهنوردی استان این تیم از فردا صبح جهت پیدا کردن این کودک ۴ ساله وارد عمل خواهند شد.
وی ابراز کرد: فرمانداری بویراحمد به عنوان رئیس شورای هماهنگی شهرستان بویراحمد پیگیری‌های لازم را دارند.
محمدی تبار با اشاره به حوادث رخ داده در رودخانه بشار یاسوج عنوان کرد: رودخانه بشار سابقه بلعیدن و قربانی کردن، ده ها انسان را در طول سالیان گذشته دارد.

وی گفت: این رودخانه دارای 3 ویژگی خاصی از جمله، سرعت حرکت آب بسیار بالا به علت شیب تند، دمای آب در حد صفر و بسیار سرد است چرا که  از آب شدن برف ها و چشمه های مناطق سردسیری منشا می‌گیرد و وجود عمق آب در هر متر از بستر رودخانه از ۲۰ سانتی متر تا ۲ و نیم متر متفاوت است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: مدیریت بحران ستادی است و کار هماهنگی‌ها را انجام می دهد اما بنده هر کاری از دستم بربیاید وظیفه انسانی و اخلاقی دارم که پیگیری، تلاش و حضور میدانی داشته باشم.

 محمدی تبار عنوان کرد: امروز در جمع خانواده حادثه دیده حضور یافتیم و بسیار متاثر شدم.  وی خاطرنشان کرد: مجموعه نیروهای دولتی و نهاد های انقلابی از جمله فرمانداری، بسیج ، هلال احمر، آتش نشانی شهرداری  و همه تلاش خود را برای یافتن این طفل معصوم ادامه خواهند داد.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت : برای جلوگیری از حوادث مشابه از دادستانی استان درخواست می‌کنم که طرح های گردشگری و سفره خانه‌ها و تالارهایی فاقد مجوز و فاقد استاندارد های ایمنی سازی محوطه‌ها و آنهایی که در حریم رودخانه ها هستند، پلمپ گردند تا  دیگر شاهد تکرار این مصائب نشویم./فارس

 انتهای پیام/82031

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=301280
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    کاظمی اونجا چه ایکنه
    😳😳😳😳😳

دیدگاه شما