شنبه 7 اردیبهشت 1398 - 22:55

مرکز بستر درمانی شهرستان محروم لنده کلنگ زنی شد+تصاویر

مرکز بستر درمانی ۱۲ تخت‌خوابی شهرستان محروم لنده با مشارکت بنیاد مستضعفان با حضور مسئولان کشوری و استانی کلنگ زنی شد.

به گزارش بویرنیوز، مرکز بستر درمانی 12 تخت‌خوابی شهرستان محروم لنده ظهر امروز با حضور رئیس بنیاد مستضعفان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان شهرستانی کلنگ زنی شد.

دارا کریمی نژاد فرماندار شهرستان لنده در این مراسم با اشاره به اینکه سلامت یکی از نیازهای اساسی بشر برای بقاء  وادامه حیات است، اظهار داشت:  از زمانی که شهرستان لنده به عنوان طرح پایلوت از سوی بنیاد علوی انتخاب و برنامه ریزی شد، مهم ترین اولویت کاری بنیاد علوی ایجاد یک بستر درمانی برای مردم شهرستان لنده بوده که با رایزنی‌های زیاد امروز شاهد کلنگ زنی این پروژه مهم در حوزه سلامت  هستیم.

وی ابراز کرد: یکی از آرزوهای دیرینه مردم شهرستان لنده ایجاد یک بیمارستان بوده که امیدواریم با افتتاح این بستر درمانی تا حدودی توانسته باشیم، جوابگوی برخی از نیازهای سلامت مردم باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویر احمد نیز در این آئین افزود: پروژه مهم بستر درمانی 10 تختخوابی شهرستان لنده با حمایت مالی بنیاد علوی با زیر بنای یک هزار و 80 متر مربع در زمینی به وسعت 3هزار متر مربع کلنگ زنی احداث می‌شود.

اورنگ ایلامی با بیان اینکه این مرکز در دو طبقه احداث می‌شود، تصریح کرد: در این مرکز بستر درمانی 4 پزشک متخصص اطفال، زنان، جراح عمومی و با بخش‌های زایمان ترکیبی، بستری بزرگسالان و خردسالان آزمایشگاه، اتاق احیاء، ماما، رادیولوژی، سنوگرافی، دندان پزشکی، بهداشت محیط حرفه‌ای، داروخانه و بخش روانشناسی وجود دارد.

وی بیان کرد:  هم اکنون باید به فکر تامین و تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی باشیم تا انشاالله بعداز اتمام کار مشکلی برای ارائه خدمات رسانی نداشته باشیم و همزمان با افتتاح ساختمان سایر تجهیزات نیز استقرار یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های 4 گانه کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: یکی از آرزوهای دیرینه مردم با فرهنگ و انقلابی شهرستان لنده، داشتن مرکز جامع شبانه روزی بوده که امروز با همت بنیاد مستضعفان و دانشگاه علوم پزشکی محقق شد.

عدل هاشمی‌پور یکی از نگرانی‌های خود را تامین تجهیزات مورد نیاز برای این مرکز بعد از افتتاح ساختمان دانست و بیان کرد: انتظار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی از هم اکنون به فکر این مهم و همچنین تامین نیروی انسانی مورد نیاز باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=301222
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما