جمعه 6 اردیبهشت 1398 - 20:50

طرح های امنیت اخلاقی و اجتماعی شدت می گیرد

فرمانده ناجا گفت: اجرای طرح های امنیت اخلاقی و اجتماعی با قوت برابر سنوات گذشته اجرا خواهد شد.

به گزارش بویرنیوز، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جهوری اسلامی ایران در آئین افتتاح ساختمان جدید پلیس راهور فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: بر روح بلند و ملکوتی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، امام راحل و ارواح طیبه شهدای اسلام، انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حریم و حرم و نیز شهیدان عرصه نظم و امنیت خصوصاً شهید «غلامحسین جام دوست» درود و رحمت می‌فرستیم و آرزوی طول عمر توأم با سلامتی و صحت برای فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) داریم.

وی تصریح کرد: امنیت و آرامش امروز در کشور، مدیون جان‌فشانی این عزیزان است که جان خود را نثار این نظام، انقلاب و اسلام کرده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: به درخواست مردم طرح‌های امنیت اخلاقی را تشدید می‌کنیم، اجرای طرح های امنیت اخلاقی و اجتماعی با قوت برابر سنوات گذشته اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: بنا به درخواست مردم برای آرامش و امنیت بیشتر درصددیم این طرح ها را تشدید کنیم.

فرمانده ناجا با تقدیر از حضور خانواده شهید «غلامحسین جام دوست» در این مراسم، گفت: امیدواریم با این کار کوچک و نام‌گذاری ساختمان جدید پلیس راهور به نام این شهید بزرگوار، از عزیز سفرکرده، یادی کرده باشیم.

سردار اشتری افزود: همچنین جا دارد از زحمات کارکنان مجموعه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی بابت اقدامات انجام‌شده در سال ۹۷ و نوروز ۹۸ که انصافاً کار‌های بزرگی در صورت گرفته است و آمار‌ها مؤید این مطلب است، تقدیر و تشکر کنم.

وی به کاهش حوادث و تصادفات در نوروز امسال در درون و برون شهرها، اشاره و تصریح کرد: قطعاً این حاصل تلاش همه همکاران ما در شهر‌ها و جاده‌ها است.

فرمانده ناجا گفت: طبیعی است، در یک مقطعی و نیز بازه زمانی معین، با یک حجم عظیم زائران مواجه می‌شویم که باید آمادگی خود را در این مواقع بیشتر کنیم؛ گاهی اوقات نیاز است برای پیشگیری از حوادث اقدامات ویژه‌ای صورت پذیرد.

سردار اشتری به افزایش ۱۴ درصدی سفر‌های شهروندان از ۲۸ اسفند الی ۴ فروردین اشاره کرد و افزود: از ۵ الی ۱۷ فروردین که مصادف با وقوع سیل در برخی استان‌ها شد، کاهش ۱۳ درصدی سفر را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه طی این مدت در سراسر کشور حدود ۳۰ درصد کاهش تصادفات را شاهد بوده‌ایم، تصریح کرد: با توجه به وقوع سیل در برخی استان‌ها و نیز توصیه مسئولان به عدم مسافرت شهروندان، درمجموع نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۱ الی ۲ درصد افزایش سفر داشته‌ایم.

افزایش حجم سفرها در فصل تابستان

فرمانده ناجا به برگزاری جلسات متعدد قرارگاه کاهش تصادفات با حضور جانشین فرمانده ناجا اشاره کرد و گفت: در این جلسات، مقرر شد برنامه‌ریزی باید به نحوی باشد که تا پایان سال شاهد کاهش ۲ هزارنفری جان‌باختگان تا پایان سال باشیم که خوشبختانه شروع خوبی را آغاز کرده‌ایم.

سردار اشتری ، خراسان رضوی را یکی از محور‌های اصلی به دلیل بیشترین حجم تردد و سفر عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی‌های ما بر این است، به دلیل حجم بارش‌ها و نزولات آسمانی در تابستان، شاهد افزایش سفر خواهیم بود.

وی تصریح کرد: مسؤولان استانی اعم از شورای شهر و شهرداری همان‌گونه که تاکنون کمک‌حال نیروی انتظامی برای ساخت اماکن، مقرها، پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها بوده‌اند، ضروری است برای هرچه بهتر خدمات‌دهی به مردم بیش‌ازپیش به این موضوع اهمیت دهند چراکه نتیجه تقویت ناجا خصوصاً پلیس راهور را مردم کاملاً احساس خواهند کرد.

فرمانده ناجا در خاتمه از تلاش‌های شبانه‌روزی فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی و نیز مجموعه فرماندهی انتظامی، مرزبانی و پلیس راهور استان قدردانی و تشکر کرد.

گفتنی است، شهید «غلامحسین جام دوست» جمعی پلیس راهور سیستان و بلوچستان بود که مدتی پیش در شهر زاهدان به دست اشرار به شهادت رسید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=301145
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما