نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: باید حرکت انقلابی در مجلس شود تا از این مشکلات عبور کنیم.

عدل هاشمی‌پور اظهار داشت: چرا با وجود حضور افراد مختلف در استان و حرف‌های  خوبی که می زنیم اما جلسات بدون خروجی است.

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ افزود: حتما جایی از کارمان می‌لنگد که خروجی نداریم اما فکر می‌کنم خوب بود افراد اثرگذاری از دولت هم اینجا حضور داشتند تا مشکلات را در دولت مطرح می‌کردند لذا باید حرکت انقلابی در مجلس شود تا از این مشکلات عبور کنیم، مصوبات هم باید به گونه‌ای شود که از مشکلات عبور کنیم.

احمد عریان؛ رئیس دانشگاه یاسوج

اما در ادامه این نشست احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج برای به ارائه راهکاری برای حضور کارآفرینان در استان پرداخت و گفت: برای این که کارآفرینان بهتر و بیشتر وارد استان شوند مالیات نخبگان حذف شود.

وی گفت: کاهش مالیات حقوق نخبگان از فوق لیسانس به بالا می‌تواند کمک زیادی به حضور  نخبگان در استان کند.

قوامی؛ نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: موتور محرکه تولید، کارآفرینان هستند.

هادی قوامی نیز در این نشست بیان کرد: باید توجه مناسبی به کارآفرینان داشته تا لوکوموتیو اقتصاد با سرعت مناسبی به حرکت در آید.

قوامی کمک به رونق تولید با استفاده از منابع بانکی و بورس را از جمله محورهای رونق این حوزه دانست و ابراز داشت: باید تسهیلات ارزان قیمت نیز در اختیار تولید قرار بگیرد.

قوامی با بیان اینکه باید دولت تولیدی مورد توجه قرار بگیرد، ابراز داشت: باید حرکت از دولت توزیعی به دولت تولیدی را داشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه دولت توزیعی وابستگی ایجاد می‌کند و از بین رفتن شفافیت‌ها از جمله معایب آن است، اظهار کرد: باید به سمت دولت تولیدی حرکت کرد.

وی افزود: خروج از دولت توزیعی و ورود به دولت تولیدی که با مکتب توحیدی نیز نسبت دارد، ضروری است.

حواشی:

زارعی از روند توزیع بودجه گلایه و آن را بر اساس چانه زنی و لابی گری دانست که باید اصلاح شود

عدل هاشمی پور نیز عمده جلسات استان را تنها دارای ظاهر خوب و بدون خروجی مفید دانست.

کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با انتقاد چندباره از سازمان تامین اجتماعی از مسدود شدن مکرر حساب فعالان اقتصادی توسط سازمان تامین اجتماعی گله کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم بانک های خصوصی را به باد انتقاد گرفت و گفت: آنها پول مردم این استان را جمع میکنند و در سایر استان ها هزینه می کنند.

وقتی که غلام‌رضا تاجگردون از تلاشش برای جذب اعتبار برای استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گفت و زیبایی‌های شهر باشت سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به این شهر حرف می‌زد. هادی قوامی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با لحن شوخی گفت: وقتی با آقای تاجگردون به شهر باشت رفتیم، به او گفتم که باوی کجاست؟ که بعد مشخص شد که باشت باوی یکی است و هر جا که آقای تاجگردون در بودجه نوشته باشت و یا باوی برای ردگمی است و در واقع این دو یکی هستند. آقای تاجگردون در لایحه بودجه بعضی جاها نوشته بود، «باشت» و بعضی جاها هم نوشته بود، «باوی». تاجگردون بعد از شنیدن این صحبت‌ها با خنده گفت: در واقع «پته» خودم را روی آب ریختم.

قوامی این را هم گفت که استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به گذشته پیشرفت‌های خیلی زیادی کرده است.

تاجگردون با لحن طنزآمیزی به خاطره‌ای بین خود و هاشمی‌پور اشاره و بیان کرد: آقای هاشمی می‌گفت که دلایل عقب ماندگی ما این است که من و آقای زارع دعوا می‌کنیم و آقای تاجگردون پول‌ها را می‌برد.

هاشمی‌پور با شوخی گفت: در واقع ما را فریب می‌دهی. که تاجگردون نیز با لحن شوخی بیان کرد: من تهرانی‌ها را هم «گول» (فریب) می‌زنم، حالا شماها که در استان هستید، جای خود دارید.[خنده حضار]